– „Pokazy Studia Baletowego Opery Krakowskiej, będące przeglądem rocznej pracy uczniów i pedagogów, na stałe wpisały się do repertuaru teatru przy ul. Lubicz 48 – mówi Magdalena Malska, kierownik Studia. – „W tegorocznym spektaklu zostaną zaprezentowane układy taneczne z zakresu tańca klasycznego, ludowego, historycznego, współczesnego i charakterystycznego. Motywem przewodnim trzeciej części pokazu będzie stolica Francji, w związku z obchodzonym rokiem kultury i twórczości francuskiej w Krakowie” – dodaje.
W części I zobaczymy dokonania wszystkich klas Studia w zakresie tańca klasycznego, ludowego i charakterystycznego. Etiudy w choreografii pedagogów Studia będą przeplatane utworami z repertuaru klasycznego (wariacja Nikii z baletu „Bajadera”, muz. L. A. Minkus, chor. M. Petipa, wariacja Wróżki Bzu z baletu „Śpiąca królewna”, muz. P. Czajkowski, chor. M. Petipa, wariacja Kitri z baletu „Don Kichot”, muz. L. A. Minkus, chor. M. Petipa). Na szczególną uwagę zasługuje taniec „Kaprys” do muzyki F. Chopina w choreografii Karoliny Kuligi, który w wykonaniu uczennic klasy VII Marty Wawrzonek i Natalii Drochlińskiej zdobył nagrodę ZASP za wybitne osiągnięcia w dziedzinie tańca podczas krajowych eliminacji do Światowego Konkursu Tanecznego dla Niepublicznych Szkół Baletowych i Zespołów Dance World Cup 2017.
W części II pokazane zostaną układy tańca współczesnego, wśród niech choreografie własne uczennic Studia, przygotowane na I Konkurs Choreograficzny Studia Baletowego oraz na Światowy Konkurs Taneczny dla Niepublicznych Szkół Baletowych i Zespołów Dance World Cup 2017.
Część III pt. „Pod dachami Paryża” to baletowa opowieść o podróży do stolicy Francji, jej klimacie, urokach, rozrywkach i obyczajach. Będzie to obraz Paryża widziany oczyma pisarzy, kompozytorów, reżyserów i choreografów. W scenariuszu pojawią się miejsca i zdarzenia najmocniej kojarzone z tym miastem: Moulin Rouge z kankanem, pokazy mody Haute couture w atelier Coco Chanel, Opera Paryska z tancerkami Edgara Degasa oraz nieodłącznym „Upiorem” z musicalu A. L. Webbera. „Spacerując” nad Loarą zobaczymy wiosenne pikniki w cieniu Wieży Eiffla, paryskie kwiaciarki i gazeciarzy na wzgórzu Montmartre, a także taniec Cyganek u stóp Katedry Notre Dame. Z arcydzieł malarstwa eksponowanych we wnętrzach Wersalu i Luwru „zejdą” barokowe markizy i hrabiny, by dla Ludwika XIV zatańczyć menueta i bourrée.
W choreografiach Katarzyny Borstyn, Violetty Maciejewskiej, Magdaleny Malskiej, Kingi Kużdżał, Karoliny Kuligi, Justyny Rybarz, Ewy Nowak, Anastasiyi Krasouskaya, Jacka Szydłowskiego zatańczą uczniowie klas: O1, O2, Wstępnej, I a, II, III, VI, VII, IX i Dyplomowej.
Kierownictwo artystyczne nad koncertami sprawuje Magdalena Malska, a poprowadzi je Alicja Kapusta, absolwentka Studia Baletowego Opery Krakowskiej.
Fot. Victor Korpusenko
Opera Krakowska
Tradycja sztuki operowej w Krakowie liczy ponad dwieście lat. Natomiast Opera Krakowska jako instytucja została powołana do życia w 1954 roku i premierą "Rigoletta" Verdiego w sali Domu Żołnierza przy ul. Lubicz 48 rozpoczęła swoją …
31-512 Kraków
(12) 296 62 60; (12) 296 62 61
bilety@opera.krakow.pl
http://www.opera.krakow.pl
facebook