UD

Co do szkoły zamiast kanapek? Pomysły na cały tydzień

Co do szkoły zamiast kanapek? Pomysły na cały tydzień
📖 Czyta się średnio w 3 min. 🕑

Przygotowanie przekąsek do szkoły na cały tydzień może okazać się nie lada wyzwaniem. Zdarza się, że nasze pociechy bywają bardzo wymagające i z niechęcią patrzą na kolejną porcję kanapek z serem zapakowaną w lunch box. Jakie przekąski przygotować do szkoły, aby dziecko na co dzień jadło smacznie, zdrowo i różnorodnie? Sprawdź pomysły na cały tydzień.

Poniedziałek: sałatka śródziemnomorska

Składniki:

  • pieczywo (może być z poprzedniego dnia),
  • sałatka lodowa,
  • pomidorki koktajlowe,
  • ogórek zielony,
  • czerwona cebula,
  • oliwki (opcjonalnie),
  • ser sałatkowy,
  • zioła prowansalskie,
  • oliwa z oliwek,
  • sól, pieprz.

Pieczywo pokrój w kostkę, skrop oliwą z oliwek, wymieszaj, a następnie zarumień na rozgrzanej patelni. Pokrój warzywa i ser, umieść wszystkie składniki w dużej misce. Przygotuj sos – dodaj zioła prowansalskie do oliwy z oliwek, dopraw do smaku solą i pieprzem. Gdy grzanki wystygną, dodaj je do sałatki i wymieszaj z sosem.

Wtorek: makaron ze szpinakiem

Składniki:

  • makaron pełnoziarnisty,
  • szpinak,
  • śmietanka 30%,
  • tarty parmezan,
  • cebula,
  • czosnek,
  • oliwa.

Ugotuj makaron w osolonej wodzie. Na patelnię wlej oliwę i wrzuć pokrojoną cebulę oraz czosnek przeciśnięty przez praskę. Następnie dodaj szpinak i podgrzewaj około 2 minuty. Wlej śmietankę, dopraw solą i pieprzem, zagotuj. Dodaj makaron i ser. Garść parmezanu możesz zostawić do posypania dania. Makaron świetnie smakuje zarówno na ciepło, jak i zimno.

Środa: naleśniki jogurtowe owocami

Składniki:

  • mąka pszenna,
  • jajka,
  • jogurt naturalny,
  • olej roślinny,
  • cukier,
  • proszek do pieczenia,
  • dowolne owoce.

Umieść wszystkie składniki na naleśniki w misce i wymieszaj za pomocą miksera. Gładką masę naleśnikową odstaw na około pół godziny. Nagrzej patelnię i smaż naleśniki równomiernie z obu stron. Podawaj z dowolnymi owocami.

Czwartek: warzywa z hummusem

Składniki:

  • marchewka,
  • pietruszka,
  • seler naciowy,
  • papryka,
  • ogórek,
  • hummus.

Pokrój warzywa w słupki i przygotuj hummus. Do lunch boxa możesz dodać również dwie kromki pieczywa pełnoziarnistego.

Piątek: domowe ciasteczka jaglane

Składniki:

  • kasza jaglana,
  • wiórki kokosowe,
  • migdały,
  • mąka kukurydziana,
  • cukier trzcinowy,
  • jajko,
  • ekstrakt z wanilii,
  • olej rzepakowy.

Rozdrobnij wiórki z migdałami. Ugotowaną kaszę wymieszaj z mąką, cukrem, jajkiem, olejem oraz zmiksowanymi wiórkami. Uformuj małe kuleczki, a następnie widelcem dociśnij je do blaszki. Ciastka należy piec w 180 stopniach do zarumienienia spodu ciasteczek.

Do pieczenia ciasteczek możesz zaangażować również swoją pociechę. Kulinarne eksperymenty to nie tylko zabawa, ale również nauka samodzielności.

Catering dietetyczny dla całej rodziny

Nie masz czasu lub nie lubisz gotować? Możesz skorzystać z oferty cateringu dietetycznego w Twojej okolicy. Wśród propozycji dobrych firm cateringowych dostępne są różne diety pudełkowe, w tym lunchboxy dla najmłodszych. Szczegóły znajdziesz między innymi na stronie: https://www.maczfit.pl/lodz/.

 

Materiał promocyjny

559 ocen
4.96
dodaj ocenę
×
zapis na newsletter - prezent
Zapisz się na cotygodniowy newsletter z wydarzeniami w Twoim mieście i odbierz eBook za darmo! wybierz eBook dla siebie
zapis na newsletter - prezent