Języki obce od najmłodszych lat? Tak! Ale jak

📅 sobota 11.04.2015
Języki obce od najmłodszych lat? Tak! Ale jak

Kilkadziesiąt lat temu naukę języków obcych rozpoczynało się w szkole podstawowej lub średniej. O nieefektywności takiego podejścia świadczą badania CBOS, w których znajomość jeżyka obcego deklaruje tylko 37% Polaków. Ile energii i wysiłku potrzeba, żeby nauczyć się języka obcego? Czy nie lepiej zaoszczędzić tego naszemu dziecku? Kiedy więc należy rozpocząć jego edukację językową?

Odpowiedź brzmi: im wcześniej, tym lepiej. Pierwsze siedem lat życia stanowi bowiem czas najbardziej efektywny w nauczaniu języka obcego. Jest to uwarunkowane plastycznością narządów artykulacyjnych, których struktura zasadniczo zmienia się wraz z rozwojem dziecka. Na skutek uwarunkowań biologicznych dzieci zdolne są do wyartykułowania niemalże każdego dźwięku, co znacznie usprawnia naukę języka obcego. Jednocześnie, proces ten pozytywnie wpływa na pozyskiwanie akcentu charakterystycznego dla danego dialektu. Co więcej, dzieci w tym okresie mają świetny słuch językowy, a za sprawą ich naturalnej zdolności do rozpoznawania, powtarzania i przyswajania słyszanych z otoczenia dźwięków, uczą się języka szybciej oraz dokładniej.

Nasuwa się więc pytanie: Jak sprawić, aby dziecko uczyło się języka obcego już od najmłodszych lat i aby był to proces jak najbardziej efektywny? Odpowiedź jest banalnie prosta: należy zapewnić mu jak najwięcej kontaktu z językiem, jak to tylko możliwe. Bardzo dobrym rozwiązaniem jest przedszkole dwujęzyczne, w którym dziecko, poprzez stworzenie mu anglojęzycznego środowiska, niejako „zanurzy się" w języku obcym. W Poznaniu brakuje w pełni dwujęzycznych przedszkoli. Naprzeciw tym oczekiwaniom wyszło więc przedszkole Dwujęzyczni – miejsce, gdzie zaspokajane są najważniejsze potrzeby małego rozwijającego się człowieka w atmosferze pełnej akceptacji i szacunku dla jego indywidualności. W przedszkolu Dwujęzyczni dzieci uczą się języka angielskiego i hiszpańskiego poprzez doświadczanie go w prawdziwych sytuacjach życiowych w wymiarze minimum 30 godzin tygodniowo. Poznają go więc w sposób naturalny, poprzez interakcję z opiekunami. Taki ciągły i naturalny kontakt z językiem pozwala na budowanie długotrwałych podstaw językowych.

Warto pamiętać, iż oprócz korzyści w postaci umiejętności językowych, dwujęzyczność ma bardzo pozytywny wpływ na rozwój dziecka, zarówno intelektualny jak i emocjonalny. Bilingwizm poprawia m.in. koncentrację, wpływa na lepszą podzielność uwagi oraz pamięć (semantyczną i epizodyczną), pogłębia wrażliwość kulturową i społeczną, rozwija zdolności analityczne i empatyczne. Dwujęzyczne dzieci, a później dorośli osiągają lepsze wyniki w nauce, mają większe możliwości adaptacji społecznej i kulturowej. Cechuje ich wyższa pozycja społeczna i materialna oraz – co chyba najważniejsze – lepsze zdrowie.

Istotnym czynnikiem dla w pełni bezpiecznego i radosnego przeżywania wspólnych przygód językowych jest fakt, iż w przedszkolu Dwujęzyczni praca odbywa się w myśl głównej idei Marii Montessori: "Pomóż mi zrobić to samemu". Opiekunowie zachęcają dzieci do samodzielności dzięki czemu dają szansę wszechstronnego rozwoju: fizycznego oraz kulturowego i społecznego, wspierają spontaniczną i twórczą aktywność dziecka. Pomagają też w rozwijaniu indywidualnych cech osobowości, w formowaniu prawidłowego charakteru, zdobywaniu wiedzy, umiejętności oraz współdziałania w grupie.

Oferta przedszkola Dwujęzyczni skierowana jest więc do wszystkich Rodziców, dla których edukacja językowa dziecka jest ważna.
Przedszkole Dwujęzyczni to miejsce gdzie łączy się naukę, zabawę, doświadczenie, profesjonalizm oraz pasję.

Pozwól swojemu dziecku odkrywać świat! Przyjdź na Drzwi Otwarte 11.04 w godzinach od 12 do 14. Bądź Dwujęzyczny.

Anglojęzyczne przedszkole Montessori Dwujęzyczni
Ul. Dąbrowskiego25a
Tel. 502 096 811
www.dwujezyczni.pl

 

 

 

zapis na newsletter - prezent
Zapisz się na cotygodniowy newsletter z wydarzeniami w Twoim mieście i odbierz eBook za darmo! wybierz eBook dla siebie
zapis na newsletter - prezent