☰ menu

Zasiewamy w dzieciach pasję od ogrodnictwa i miłość do warzyw! Konkurs Ogródki ze smakiem

Znamy zwycięzców konkursu Ogródki ze smakiem!
wt.-wt.
21.03-11.04.2023
21 marca startuje II edycja ogólnopolskiego konkursu Ogródki ze smakiem. Do wygrania aż 10 ogródków i 20 zestawów narzędzi ogrodniczych!

21 marca to nie tylko pierwszy dzień wiosny, lecz także początek II edycji konkursu „Ogródki ze smakiem”, w którym przedszkola z całej Polski mogą wygrać ogródki warzywne. Inicjatorem akcji jest marka Electrolux, która po raz kolejny zachęca dzieci do poznawania świata natury i wykształcania nawyków proekologicznych poprzez zabawę i doświadczenie.

Zakładanie i pielęgnacja przedszkolnych ogródków to doskonały obszar do prowadzenia zajęć na powietrzu. Pomaga w  rozwoju dzieci w zakresie manualnym i artystycznym, ułatwia prowadzenie obserwacji roślin i zwierząt oraz badania wpływu pogody. Przedszkolny ogródek to nie tylko miejsce zbierania plonów, ale świetne pole do obserwacji zjawisk zachodzących wokół nas i eksperymentowania – mówi Maja Popielarska, dziennikarka, prezenterka, miłośniczka natury
i ogrodnictwa oraz promotorka akcji „Ogródki ze smakiem”.

„Ogródki ze smakiem” to ogólnopolski konkurs realizowany w ramach kampanii „Szwedzki sposób na gotowanie bez marnowania”, zainicjowanej w 2022 r. przez szwedzką markę Electrolux. Konkurs kierowany jest do przedszkoli w całej Polsce, a nagrodą główną jest wykonanie ogródka warzywnego w zwycięskich przedszkolach. W tym roku Electrolux  przygotował aż 10 nagród głównych – 5 za zajęcie pierwszego miejsca i 5 za zajęcie drugiego miejsca. Zwycięskie przedszkola otrzymają ogródki warzywne, a laureaci drugiego miejsca – mobilne miniogródki w doniczko-szklarniach. Dwudziestu pozostałych finalistów konkursu otrzyma natomiast zestawy narzędzi ogrodniczych.  Nagroda główna, poza samym ogródkiem, obejmuje także warsztaty z prowadzenia i pielęgnacji ogródka przygotowane przez Jagodę Valkov, autorkę projektu ogródków i ich wykonawczynię na terenie zwycięskich przedszkoli.

Jak wygrać ogródek?

Podobnie jak w zeszłym roku na mechanikę konkursu składają się 3 etapy – zgłoszenie placówki i głosowanie na nią, wyłonienie zwycięzców oraz wykonanie ogródków.

– Pierwszy etap konkursu 03-11.04.2023: nadsyłanie zgłoszeń przez placówki oraz możliwość oddawania głosów na wybrane przedszkole na stronie konkursu www.ogrodkizesmakiem.pl. W zgłoszeniu należy: przedstawić pomysły na wykorzystanie ogródka warzywnego w zajęciach edukacyjnych; wskazać optymalne miejsce na terenie placówki – należy przesłać co najmniej 2 ujęcia miejsca (w tym 1 szerokie ujęcie), w którym ma być założony ogródek, oraz zapewnić bieżącą, całoroczną opiekę nad ogródkiem, w tym dostęp do wody. Głosy na ulubione przedszkole można oddawać za pośrednictwem Facebooka.

– Drugi etap konkursu 21.04: wyłonienie zwycięzców. 30 przedszkoli z największą liczbą głosów dostanie się do ścisłego finału i zostanie ocenionych przez jury konkursowe. Jurorzy wezmą pod uwagę zgłoszenia wyróżniające się przede wszystkim pomysłami na wykorzystanie ogródka w zajęciach edukacyjnych. Docenią wysiłek kadry w przygotowaniu zgłoszenia oraz kreatywność i efektywność zaproponowanych działań.

– Trzeci etap zostanie zrealizowany na przełomie maja i czerwca. Będzie polegać na wykonaniu ogródków warzywnych w zwycięskich przedszkolach. Zakończenie projektu przewidywane jest na połowę czerwca.

Nasze zeszłoroczne doświadczenia przy I edycji konkursu „Ogródki ze smakiem” pokazały, że za działaniami odpowiadającymi na prawdziwe potrzeby odbiorców idą realne zmiany. Potwierdziły to pozytywne reakcje przedszkoli na naszą akcję oraz zaangażowanie rodziców i opiekunów w głosowanie i pielęgnację ogródków. Dodatkowo, ku zaskoczeniu i radości rodziców, dzieci, które zajmowały się ogródkami chętniej zjadały dania z warzywami!

Dlatego bardzo cieszymy się, że możemy kontynuować „Ogródki ze smakiem” w tym roku i działać na rzecz edukacji dzieci w zakresie ekologii, zdrowego odżywiania i niemarnowania jedzenia. To od najmłodszego pokolenia najlepiej zaczynać zmianę na lepsze. mówi Kamila Cap, Brand Marketing Manager kategorii Taste w Electrolux.

Patronem honorowym akcji jest PAN Ogród Botaniczny – Centrum Zachowania Różnorodności Biologicznej w Powsinie. Konkurs wspierają: Bank Żywności SOS w Warszawie, Fundacja TupTupTup oraz magazyn Bliżej Przedszkola.

Exit mobile version