☰ menu

Wykład z dowodem

sob.
31.01.2015

Wykładowcy opowiedzą jak zachęcić swoje dziecko do nauki i wykonywania obowiązków domowych. Jak poprzez wykorzystanie mechanizmów znanych z gier możemy dostarczyć dzieciom frajdę

z wykonywania czynności dotychczas dla nich nieprzyjemnych. Gry wyzwalają motywację graczy przez możliwość łatwego uzyskiwania nagrody. Systemem mózgowym odpowiedzialnym zarówno za odczuwanie przyjemności (nagrody), jak i motywację jest układ nagrody. Sprawia on, że wybieramy szybkie i łatwe do osiągnięcia nagrody. Gamifikacja stwarza środowisko, w którym nagroda z oddalonej w czasie i kojarzonej z trudnością, staje się stosunkowo łatwo osiągalna i nie jest bezpośrednio kojarzona z ocenami lub obowiązkami dając dzieciom powód do dumy i satysfakcji. Wydaje się, że gamifikacja jest narzędziem, które wpisuje się w sposób funkcjonowania ludzkiego mózgu.

Dr hab. prof. UG Joanna Mytnik-Ejsmont, dr Wojciech Glac

Uniwersytet Gdański

Pracownicy naukowo-dydaktyczni Uniwersytetu Gdańskiego, biolodzy. Ich pasją jest uczenie.

Poszukują sposobów na motywowanie studentów do aktywnej nauki, wprowadzają innowacyjne metody nauczania szeroko wykorzystując gamifikację. Obok prowadzenia zajęć akademickich i badań naukowych, angażują się w popularyzację nauki. Prowadzą wykłady i warsztaty dla nauczycieli z zakresu aktywnych metod uczenia przedmiotów przyrodniczych. Organizatorzy ogólnopolskiej Konferencji Dydaktyki Akademickiej na Uniwersytecie Gdańskim.

Wstęp wolny! Liczba miejsc ograniczona.

Wykład odbędzie się w dniu 31 stycznia 2015 r. o godzinie 16.00 w Sali Kinowej Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego.

Exit mobile version