Efektywność „Potęgi Fundraisingu” wywodzi się z całkowicie nowatorskiego podejścia do zarówno osób zbierających fundusze (fundraiserzy) jak i do donatorów.
Realizowane tą metodą projekty fundraisingowe osiągają niesamowitą skuteczność. Np. w australijskim miasteczku Katanning liczącym około 5700 mieszkańców, po półrocznym szkoleniu i przygotowaniu do akcji fundraisingowej, grupa fundraiserów w ciągu zaledwie 10 tygodni pozyskała 1,5 miliona dolarów na budowę i stworzenie centrum sportowo-rekreacyjnego w miasteczku.
Tradycyjne podejście do zbierania funduszy zazwyczaj ogranicza się do prośby o datki. W kulturze, w której panują powszechnie uznane poglądy na temat pieniędzy datki są traktowane jak rodzaj jałmużny. Takie podejście wypływa z poczucia braku lub niedostatku. W tradycyjnym podejściu kierujemy się ku osobom, które mają większe zasoby niż średnia wierząc, że zechcą się podzielić nadwyżkami. Psychologicznie patrząc, wypływa to z poczucia niedoboru, co nieświadomie się uzewnętrznia uaktywniając analogiczne poczucie niedostatku u innych, przez co nie będą oni chętni do uczestniczenia w naszym projekcie.
Wiedząc o tym, osoby zajmujące się fundraisingiem często starają się zorganizować coś innego – na przykład loterię, sprzedaż towarów czy rękodzieła, nagrody, itp., gdzie ofiarodawcy – sponsorzy są zwrotnie nagradzani i następuje „wymiana”. Lecz takie podejście wzmacnia niestety przekonanie, że przyczyna, dla której poszukujemy środków jest w jakimś sensie nie wystarczająco wartościowa sama z siebie.
„Potęga Fundraisingu”
Projekty, które mają zakończyć się sukcesem potrzebują stabilnych podstaw ekonomicznych. Jednak same działania związane z fundraisingiem sprawiają wielkie problemy z powodu głębokiego, wielopokoleniowego zranienia związanego z pieniędzmi i z konsumpcyjną kulturą, gdzie można wygrywać wyłącznie kosztem przegranych. Również z tego powodu osoby zajmujące się fundraingiem szybko się wypalają. W większości świata ekonomia opiera się na modelu, który zakłada, że:
- Środków jest zbyt mało
- Więcej oznacza lepiej
- Tak to już jest, więc nie mamy wyboru
Te fałszywe przekonania ograniczają naszą skuteczność pozyskiwania funduszy. Warsztat „Potęga Fundraisingu” pomaga przezwyciężyć te, ograniczające przekonania, inspiruje, daje praktyczne i konkretne narzędzia umożliwiając uczestnikom tworzenie funduszy niezbędnych do zrealizowania projektów zgodnych z ich wizją oraz wartościami. Podstawowa innowacja polega na tym, że przede wszystkim tworzymy głębokie relacje z innymi i zapraszamy do uczestniczenia w projektach, które mogą dodać wartości oraz jakości w życiu donatorów. Podstawą tego warsztatu i podejścia jest uzdrowienie naszego stosunku do pieniędzy. Dzięki „Potędze Fundraisingu” możliwe jest także odbudowanie ekonomi opartej na zrównoważeniu i na wzajemnym szacunku.
Co będzie na warsztatach?
Uczestnicy warsztatu
- Odkryją źródło zranień i ograniczeń związanych z fundraisingiem i pieniędzmi
- Odkryją podstawy ekonomi daru oraz poznają czym jest dar dzielenia się życiem, które ma cel, sens i znaczenie.
- Nauczą się praktyki Charyzmatycznej Komunikacji Wygrana-Wygrany będącej skutecznym sposobem takiego informowania o projekcie, że staje się to zachętą do współudziału.
- Określą swój punkt równowagi, który jest optymalnym wkładem własnym do projektu oraz wskazuje na stopień zaangażowania.
- Nauczą się podstaw sztuki budowania głębokich relacji, będą ćwiczyć wchodzenie w role i będą tworzyć własne scenariusze.
- Nauczą się kolejnych kroków i etapów tworzenia skutecznego projektu fundraisingowego i będą umieć zastosować zdobyte umiejętności oraz wiedzę we własnych projektach
Efekty: Stworzenie własnego projektu fundraisingowego, który potwierdzi skuteczność w realnych okolicznościach.
Co będzie na zajęciach:
- Badanie i uzdrowienie źródeł zranienia związanego z pieniędzmi
- Funkcje pieniądza i związane z nimi sprzeczności
- Podstawy budowania ekonomii daru
- Praktyka i ćwiczenie komunikacji charyzmatycznej
- Badanie i określanie punktu równowagi
- Istota daru – wykraczając poza jałmużnę
- Dobór partnera/ki – kontynuacja (follow-up), budowanie relacji
- Praktyczne ćwiczenia dawania i przyjmowania
- Praktyka (praca z rolami) w konkretncyh sytuacjach fundraisingowych
- Świętowanie
warunki uczestnictwa: Najlepiej uczestniczyć w prezentacji/wykładzie o metodzie „Dragon Dreaming”, lub zapoznać się z książką o Dragon Dreaming on-line, albo z wykładem Roberta on-line ( http://robertpalusinski.blogspot.com/2015/12/video-o-dragon-dreaming.html ). Wpłata zaliczki 100,-. Zabranie ze sobą kwoty odpowiadającej twojemu punktowi/miejscu równowagi.
Prowadzący:
Robert Palusiński – jest terapeutą psychologii zorientowanej na proces (od 2002r), tłumaczem książek psychologicznych, trenerem i coachem. Od 2015 wprowadza i promuje w Polsce niezwykle skuteczną metodę zarządzania projektami „Dragon Dreaming”, zarządzanie partycypacyjne oraz alternatywne modele ekonomii zgodne z najgłębszymi wartościami.
Ten warsztat skierowany jest do osób zajmujących się fundraisingiem, działaczkami/czami NGO, osób, które mają problemy z pieniędzmi, przedsiębiorców oraz innowacyjnych organizacji starających się kierować w swoich działaniach zasadą „wygrana-wygrany”.