CELE:
– kultywowanie tradycji związanych z okresem karnawałowym,
– wzmacnianie więzi i pozytywnych relacji w grupie rówieśniczej,
– wytworzenie atmosfery radosnej zabawy.
METODY
– met. aktywizujące – Pedagogika Zabawy (zabawy, piosenki i tańce integracyjne).
FORMA
– zbiorowa, indywidualna.
WYSTRÓJ SALI
– Sala podzielona na 5 części – każda część stanowi jeden kontynent (Ameryka, Europa, Afryka, Azja i Antarktyda) i zawiera elementy charakterystyczne dla tych regionów:
· Afryka – palmy, drzewa, piramidy, małpki, lwy, tygrysy itp.,
· Antarktyda – foki, pingwiny, igloo, kry lodowe, itp.,
· Europa – wieża Eiffla, holenderskie wiatraki, Mc Donald’s, itp.,
· Azja – lampiony, smok, chińskie napisy, itp.,
· Ameryka – kowboje, góry, kaktusy itp.
(dekoracja wykonana z papieru, tkanin, bibuły, styropianu, kartonów, itp. materiałów)
Przebieg:
1. Powitanie uczestników – zabawa pt. „Witamy wszystkich tych, którzy…” (np. są dziś uśmiechnięci, mają długie włosy, niebieskie oczy, lubią słodycze, lubią tańczyć, itp.).
2. „Parada zwierząt” przy piosenkach z filmu „Akademia Pana Kleksa” (rewia strojów karnawałowych).
3. Podróż statkiem na Antarktydę – zabawa „Statek” (pedagogika zabawy)
– „Powitanie Eskimosów” – dzieci witają się za pomocą nosków przez pocieranie „noskami”,
– zabawa taneczna przy piosence pt. „Pingwinek,
– zabawa naśladowcza przy piosence pt. „Rozruszanka”.
4. Wspólna zabawa przy muzyce dla dzieci.
5. Podróż statkiem do Ameryki – zabawa „Statek” (pedagogika zabawy)
– „Taniec kowbojski” (taniec integracyjny – pedagogika zabawy),
– „Strzelanie do puszek” – konkurs (strącanie puszek za pomocą styropianowych piłeczek).
6. Wspólna zabawa przy muzyce dla dzieci.
7. Podróż statkiem do Azji – zabawa „Statek”
– „Ukłony na powitanie” – zabawa,
– „jedzenie pałeczkami” – konkurs (jedzenie chrupek za pomocą pałeczek – konkurencja na czas),
– „Wyścig stóp” – konkurs (chodzenie po wyznaczone- linii stopa za stopą).
8. Wspólna zabawa przy muzyce dla dzieci.
9. Podróż statkiem do Afryki – zabawa „Statek” (pedagogika zabawy)
– „Powitanie słońca” (taniec integracyjny),
– „Afrykańskie rytmy” – konkurs (wystukiwanie rytmów na bębnie),
– zabawa przy piosence pt. „Makumba”.
10. Wspólna zabawa przy muzyce dla dzieci.
11. Podróż statkiem do Europy – zabawa „Statek” (pedagogika zabawy)
– powitanie piosenką pt. „Europo witaj nam”,
– taniec polski „Kłaniany” (tańce integracyjne),
– „Holenderskie wiatraki” – konkurs (dmuchanie na wiatraczki),
– „Spaghetti” – konkurs (jedzenie makaronu – „wsysanie” pojedynczych klusek).
12. Wspólna zabawa przy muzyce dla dzieci.
13. Zakończenie balu – wspólny taniec w kręgu (walc).
Studentki III roku Kolegium Nauczycielskiego w Ciechanowie o kierunku Edukacja Zintegrowana i Przedszkolna pod kierunkiem p. Doroty Kamińskiej.