☰ menu

Bal Karnawałowy Wyspa Skarbów

wyspa skarbów bal dla dzieci

Wyspa skarbów, bal dla dzieci

Miejsce balu

Miejsce odbywania się balu powinno być udekorowany w sposób sugerujący, że jesteśmy na bezludnej wyspie: palmy z papieru na ścianach, papierowy błękit morze za drzewami (też rzecz jasna przytwierdzony do ścian), piasek na podłodze ( podłodze wersji extreme może być prawdziwy, w wersji light może go zastąpić krepina, papier itp. pocięty na małe kawałki lub po prostu większy kawałek rozłożony na podłodze), na palmach siedzieć mogą małpki i egzotyczne ptaki (można wykorzystać maskotki dzieci) a także rosnąć banany (prawdziwe?). powinien też zostać przygotowany drewniany tron dla Robinsona, który w naszej wersji zastąpi Mikołaja, który dostarcza prezenty. Robinson ma dla dzieci podarki, które udało mu się ocalić z tonącego statku, który go tu przywiózł.

Konkurencje i zabawy balu:

1. znajdź ukryty skarb – w sali ukrywamy 5 identycznych skarbów, zadaniem dzieci jest odnalezieni ich i przyniesienie do miejsca zbiórki, mogą to być klocki, plastikowe kręgle, wycięte z papieru obrazki.

2. kto pierwszy – zadaniem dzieci będzie przyniesie w jak najkrótszym czasie przedmiotu, którego potrzebuje Robinson, może to być: napój, czapka (szalik), naczynie papierowe (zastawa imprezowa mile widziana), owoc, itp.; wygrywa osoba, która zostanie do końca gry, ponieważ za każdym razem z gry odpada osoba, która najdłużej szukała potrzebnego przedmiotu.

3. list w butelce – zabawa dla par (także rodzic – dziecko); każdy zespół dostaje butelkę z listem, którą wyrzuciło morze; list jest jednak zaszyfrowany aby go odczytać należy wykorzystać szablon z tłumaczeniem każdego znaku na znaną nam literę; wygrywa para, która najszybciej przetłumaczy cały tekst i przeczyta wiadomość.

4. totem – wszystkie dzieci budują totem, który stanie na wyspie i będzie widoczny dla przepływających w oddali statków, musi być kolorowy, wysoki i piękny; można wykorzystać wcześniej przygotowany krzyżak z listewek i ozdobić go krepiną, kredkami, flamastrami, itp.

5. ubierz się szybko – dzieci siadają w kole, gra muzyka, podajemy sobie worek, w którym są elementy stroju istotne na bezludnej wyspie: chustka na głowę, okulary przeciwsłoneczne, klapki, zegarek, itp.; gdy muzyka przestanie grać osoba, która trzyma worek ma na siebie założyć wszystko co jest w worku, ma jednak tylko tyle czasu ile zajmie grupie głośne doliczenie do 10 (w konkursie jest podchwytliwie ujęte zadanie do wykonania: dziecko ma założyć na siebie wszystko a niekoniecznie się w to ubrać co oznacza, że założenie sobie np. na głowę worka z całym asortymentem liczy się jako zaliczone zadanie; jednak gdy ktoś na to wpadanie to wygrywa, jeśli nie bawimy się do odpadnięcia ostatniej osoby lub, jeśli za długo to trwa do czasu, aż każde dziecko będzie miało w swoich rękach chociaż raz worek.

Małgorzata Krasny – Szyszkiewicz.
Autorka otrzymuje upominek.

Zobacz także:

person-1104802_1280
Exit mobile version