☰ menu

Bal karnawałowy – Podróż dookoła świata

Karnawałowa zabawa dla dzieci. Scenariusz

Dookoła świata - scenariusz balu

Scenariusz baliku karnawałowego pt.: „Podróż dookoła świata” w grupie dzieci przedszkolnych.

PRZEBIEG IMPREZY:

1.    Wejście w parach polonezem – korowód po kole.

2.    Powitanie dzieci – przebierańców, krótkie wprowadzenie. Pogadanka na temat karnawału.

3.    Przedstawienia się tańcem.

Prowadząca zaprasza na środek poszczególne grupy – każda grupa tańczy przez chwilę, po czym  każde dziecko „przebieraniec” samo się przedstawia –  reszta dzieci w tym czasie nagradza ich oklaskami.

4.    Taniec powitalny na karnawał: „Podajmy sobie rączki” (pląs) – interpretowanie ruchem treści.

Podajmy sobie rączki i zróbmy kółka dwa.

I brzuszek do brzuszka i buźka do buźki,

I tak do białego dnia.

Więc bawmy się, więc bawmy się,

zabawa nas nic nie kosztuje.

Masz ręce dwie, więc klaśnij w nie, zabawa niechaj trwa.

5.    Zdjęcia pamiątkowe w grupach.

6.    Zaproszenie do podróży dookoła świata. – pierwsza podróż do ciepłych krajów, do Afryki – samolotem (pląs).

 

SAMOLOT

Ustawienie:  po kole

Taniec:

 

Część I

·    włączamy silnik przekręcając pokrętło dwa razy prawą ręką,  wyciągamy ją przed siebie z zaciśniętą pięścią, przekręcamy dwa razy,

·    to samo powtarzamy lewą ręką,

·    zapinamy pasy: wyciągamy obie ręce wyprostowane przed siebie, następnie lewą rękę zginamy w łokciu w prawą stronę i trzymamy w zgięciu lewą rękę zgiętą w lewą stronę,

·    wyglądamy przez okienko: ułożone wcześniej ręce unosimy do góry nad głowę i wyglądamy przez nie raz w prawą, raz w lewą stronę. Powtarzamy tę czynność.

Pierwszą część powtarzamy jeszcze raz.

 

Część II

·    ręce wyprostowane wyciągamy na boki i lecimy, machamy rękami, wzbijamy się w górę i opadamy,

·    w dole koziołkujemy tzn. dłonie obracamy wokół siebie,

·    wzbijamy się ponownie wysoko i lecimy,

·    na koniec lądujemy: uginamy nogi lekko w kolanach i ręce zgięte w łokciach powoli prostujemy przed sobą.

7.    Powitanie mieszkańców Afryki śpiewem: „O benoje”. Dzieci powtarzają za prowadzącą z odpowiednią intonacją.

O benoje, o benoje,

Oje benoje, oje benoje,

Umba ja, umba je,

Bago ba, bago je.

(powtarzanie za prowadzącą: cicho, głośno, wysoko, nisko itp.).

8.    Prezent od Murzynów – czarodziejskie pudełko („pudełko w pudełku”). Dzieci podają sobie pudełko w rytm muzyki; na przerwę dziecko, które trzyma pudełko, otwiera i sprawdza co jest w środku. Ostatnia osoba, która otworzy najmniejsze pudełko otrzymuje niespodziankę.

9.    Konkurs: „Taniec z orzechem kokosowym” – taniec z balonem między brzuszkami, głowami –  w rytm muzyki afrykańskiej.

10.  Taniec Murzynów – rozłupywanie orzechów kokosowych – wybór 2 grup po 10 osób; która grupa szybciej „rozłupie” balony – wygrywa.

11.   Zaproszenie do wspólnego tańca : „Makareny”.

12.  Pokaz tańców latynoamerykańskich: – samba, rumba, cha-cha, jive – określanie przez dzieci charakteru poszczególnych tańców.

13.  Zaproszenie do wspólnego upieczenie ciasta  (pląs).

 

PIECZENIE CIASTA

Ustawienie: siedzimy w kole

Taniec:

¨    lewą rękę wyciągamy przed siebie i zginamy w łokciu (w ten sposób trzymamy przed sobą naczynie),

¨    ucieramy składniki na ciasto kręcąc prawą ręką 8 razy,

¨    4 razy wycieramy ręce,

¨    4 razy strzepujemy mąkę z fartuszka,

wbijamy 4 jajka

¨    prawą ręką sięgamy za ramię, bierzemy jajko, rozbijamy je o ramię, wlewamy jajko do naczynia mówiąc CHLUP i wyrzucamy skorupki przez prawe ramię mówiąc SIUP (4x)

¨    zagniatamy ciasto 8 razy,

¨    4 razy wałkujemy ciasto przed sobą obiema rękami,

¨    ozdabiamy kremem lub posypujemy bakaliami / 8 razy/,

¨    gotowym ciastem częstujemy osoby po prawej i lewej stronie.

14.  Słodki poczęstunek – pączki, soczki, cukierki.

15.  Podróż do KRAINY SMERFÓW rakietą  (naśladowanie ruchów za prowadzącą).

16.  „Smerfne” tańce – swobodne tańce dzieci do muzyki z płyty pt.: „Smerfne hity”.

17.  Konkursy:

·    plastyczny –  dzieci 6-letnie wybierają sobie młodsze jako modeli i rysują na dużych arkuszach;

·    picie przez słomkę „smerfnego” napoju (niebieska oranżada);

·    rozwalanie pupą balonów  – w środku ukryty numer nagrody.

18.  Powrót rakietą do Polski.

19.  Podróż  taksówką  w góry.

 

HALLO TAXI – pląs

Ustawienie: po kole, 1 za 2 (jak w pociągu).

Trzymanie: nie ma

Wstęp: 4 takty

1-4      wołamy taksówkę mówiąc „ hallo taxi”- machamy 4 razy PR w górze,

5-8      wołamy taksówkę mówiąc „ hallo taxi”- machamy 4 razy LR w górze,,

9-16    marzniemy, więc rozcieramy ramiona – krzyżujemy ręce na piersi i pocieramy ramiona dłońmi,

17-18  „ łapiemy” okazję – wskazujemy  kciukiem prawej ręki za siebie,

19-20  „ łapiemy” okazję – wskazujemy  kciukiem lewej ręki za siebie,

21-24  4 razy wskazujemy obydwoma kciukami na raz za siebie,

25-32  zmęczeni czekaniem i zniecierpliwieni idziemy na piechotę- 8 kroków w miejscu .

Zatrzymywać taxi mogą różne osoby, np. babcia, policjant, pan po 1 piwku…. – dzieci interpretują za każdym razem inaczej.

20.  Zaproszenie do wspólnej zabawy: „Ktoś nas powitał piosenką…” – Zabawa przy utworach zespołów tj.: „Golce”, „Bratanki”, itp.

21.  Konkursy:

·    celowanie do pudełka piłeczkami z pewnej odległości;

·    celowanie na buzię kółkami;

·    konkurs: „Kto szybciej?” –  zwijanie sznureczka zawiązanego na patyczku i samochodzie.

22.  Powrót do przedszkola pociągiem do utworu pt. „Jedzie pociąg z daleka”.

23.  Swobodne tańce dzieci do muzyki: „13 – wszystko zdarzyć się może”, „Konik na biegunach”, „Spacerek”, „Kaczuszki”, „Nitka”, „Nasze przedszkole” itp.

24.  Pląs: „Czary-Mary” – ruchy „czarowania” w rytm muzyki.

25.  Zabawy kołowe: „Ojciec Wirgiliusz”, „Labado”….

26.  Pokaz tańców standardowych:  walc angielski,  tango, walc wiedeński.

27.  Zakończenie balu, podziękowanie dzieciom za miłą zabawę karnawałową,  zaproszenie na przyszły rok.

*Pląsy prowadzone według propozycji „Klanzy”.

*We wszystkich konkursach, oprócz pierwszych nagradzanych miejsc, pozostałe dzieci również otrzymały nagrody. Każde dziecko otrzymało więc na balu jakąś niespodziankę.

Przygotowanie i prowadzenie:  mgr Barbara Paszek. Autorka otrzymuje upominek. 

Zapraszamy do lektury pierwszych napływających scenariuszy – Dział artykułów – Miasto Dzieci „Konkursy literackie” (na samym dole)

person-1104802_1280

 

Exit mobile version