Większość polskich festiwali perkusyjnych organizowana jest przez akademie muzyczne, a co za tym idzie ich profil nie wykracza zwykle ponad perkusję klasyczną (orkiestrową) czy zestaw perkusyjny. Zajęcia oferowane w ramach tych festiwali adresowane są głównie do osób już zaawansowanych w grze.
Ideą przyświecającą organizacji I Festiwalu Bębnów było zaprezentowanie sztuki perkusyjnej w możliwie najbardziej oryginalnej i tradycyjnej formie. Tematem warsztatów stały się trzy zagadnienia: batucada – brazylijska uliczna samba, ogromnie bogata i różnorodna perkusja kubańska oraz tradycyjna perkusja Afryki Zachodniej.
W obrębie każdego z tych nurtów grupy dzieliły się na różne poziomy zaawansowania.
Kadrę instruktorów stanowili młodzi muzycy, których kariery zawodowe krążą właśnie wokół muzyki tradycyjnej. Większość nich miała okazję uczyć się gry w jej naturalnym środowisku, czyli w tym przypadku właśnie Brazylii, Kubie czy Afryce Zachodniej. To gwarantowało sukces w postaci grona kursantów wsłuchanych z otwartymi ustami w przeróżne rytmiczno-podróżnicze opowieści.
Biorąc za wzór brazylijską sambę, gdzie muzyka, taniec i śpiew są domeną zwykłych ludzi – nie profesjonalistów, organizatorzy starali się dużą część warsztatów kierować przede wszystkim do osób zupełnie początkujących.
Zaawansowani kursanci mieli do swojej dyspozycji zajęcia o profilu zawężonym do bardziej szczegółowych zagadnień, takich jak zaawansowana technika gry, czy budowa konkretnych gatunków rytmów.
Dużym zainteresowaniem cieszyły się wykłady teoretyczne poświęcone sztuce perkusyjnej na Kubie, w Brazylii i Afryce. Solidna garść informacji pozwoliła kursantom na dokładniejsze poznanie kontekstu kulturowego, towarzyszącego rozwojowi owych tradycyjnych form muzyki.
Zorganizowany rok później II Festiwal Bębnów był rozwinięciem poprzedniego. Pojawiło się na nim więcej, jeszcze bardziej zróżnicowanych grup warsztatowych. Sale pękały w szwach, co zmusiło organizatorów do ekspresowego utworzenia nowych grup.
Innowacją było wprowadzenie zajęć z improwizacji oraz zajęć z latynoskiej gry na zestawie perkusyjnym.
Pojawił się też warsztat poświęcony relacjom gry i tańca, będących w wielu tradycjach świata w nierozerwalnym związku.
Poza najważniejszą dla organizatorów warstwą edukacyjną wydarzenia, warto wspomnieć o całej gamie atrakcji które towarzyszyły obydwu eventom. W trakcie kilku festiwalowych imprez odbyła się ogromna ilość koncertów, występów i pokazów. Okazję do zaprezentowania swych umiejętności miały również grupy kursantów.
Podczas jam session uczestnicy mieli okazję na wymianę swoich doświadczeń i wspólne muzykowanie.
Wiele osób przewinęło się również przez targi, na których przedstawiciele najlepszych polskich firm oferowali przeróżne rodzaje bębnów i instrumentów perkusyjnych.
Tegoroczny, trzeci już festiwal ma szansę na jeszcze większą formę. Organizatorzy już przegrupowują szyki, aby podołać z roku na rok rosnącej fali warsztatowiczów. Na pewno ruszą nowe grupy m.in. darabuka na kilu poziomach zaawansowania, więcej zajęć tanecznych – fascynujące 5-dniowe zajęcia z rytmiki i historii salsy! Nowością będą też tematyczne warsztaty taneczne! Samba, Rumba & Orisha i Afro!
W tym roku Festiwal rozpocznie z hukiem Ogromna Parada Brazylijska
Finał III Festiwalu Bębnów odbędzie się 9 Sierpnia na Mega Imprezie Galowej w klubie GROUND ZERO. Zagra dla Was Ritmodelia, grupa perkusyjna SHO, zatańczy rewia karaibska SalsHall Ortodox! Ponadto odbędą się konkursy, pokazy tańca i pokazy festiwalowych grup, które zaprezentują ciekawe rytmy z różnych zakątków świata m.in. Kuby, Brazylii czy Afryki!
Jak co roku odbędzie się również dzień targowy, na którym kilka najlepszych krajowych producentów wszelakich bębnów rozstawi dla Was swoje stoiska…A pod koniec festiwalu wszyscy uczestnicy będą mogli skonfrontować swoje umiejętności na perkusyjnym jam session!
Nie może Was zabraknąć!!!
Aartyści/Instruktorzy: Ritmodelia, Formacja Taneczna SalsHall Ortodox, Grupa perkusyjna SHO;
Kuba Pogorzelski, Hubert Zemler, Nikodem Bąkowski, Bogusz Wekka, Przemek Kalinka, „Słoma" Jerzy Słomiński, Ale Miodowska, Maxime Piazza (Francja), Wiola Wojciechowska, Daniel Moński, Wojtek Sobura
Organizatorem III Festiwalu Bębnów jest Szkoła Tańców karaibskich SalsHall Ortodox – www.sho.pl
Współpraca: Kontynent Warszawa – WARSZAWA WIELU KULTUR – www.kontynent.waw.pl
W programie:
1.08.2008r. (piątek) – DZIEŃ OTWARTY, REJESTRACJA UCZESTNIKÓW.
Lokalizacja: Szkoła Tańców Karaibskich SHO – Al. Niepodległości 159 lok. 120 Warszawa-Mokotów
2.08.2008r. (sobota) – DZIEŃ OTWARTY – darmowe warsztaty z gry na bębnach.
Lokalizacja: Szkoła Tańców Karaibskich SHO – Al. Niepodległości 159 lok. 120 Warszawa-Mokotów
Grafik:
12:00-13:00 – darmowy warsztat GRY NA KONGACH poziom początkujący – Nikodem Bąkowski
13:30-14:30 – darmowy warsztat GRY NA BĘBNACH BRAZYLIJSKICH – BATUCADA poziom początkujący/Nikodem Bąkowski
3.08.2008r. (niedziela) – OGROMNA PARADA ULICAMI WARSZAWY – NOWY ŚWIAT
Gorąca rewia brazylijska, karnawałowy pochód przygotowany przez SALSHALL ORTODOX
Bębniarze i perkusiści z grupy perkusyjnej SHO
Start: Rondo de Gaulle′a
Trasa: Nowy Świat – przejście do ul. Ordynackiej przy rytmach batucady
Finał Parady: występy & warsztaty na scenie przy ul. Ordynackiej
Parada ruszy ulicą Nowy Świat i dojdzie do ulicy Ordynackiej, gdzie odbędzie się finał. Następnie zapraszamy na koncerty i pokazy tańca na scenie ustawionej na rogu ulicy Nowy Świat i Ordynackiej. Wstęp na imprezę jest bezpłatny.
4-8.08.2008r. – 5 DNI WARSZTATÓW Z WYŚMIENITYMI INSTRUKTORAMI
Lokalizacja: "Zespół Szkół Specjalnych w Warszawie" ul. Elektoralna 12/14 !!!!
Instruktorzy: Kuba Pogorzelski, Hubert Zemler, Przemek Kalinka, Bogusz Wekka, Ale Miodowska, Maxime Piazza (Francja), Nikodem Bąkowski, Wiola Wojciechowska, Daniel Moński, Wojtek Sobura
9.08.2008r. (sobota) – MEGA IMPREZA GALOWA W KLUBIE GROUND ZERO
Koncerty, muzyka na żywo, pokazy grup warsztatowych, pokazy tańca afro dance i samby w wykonaniu formacji SALSHALL ORTODOX. Konkursy z nagrodami.
10.08.2008r. (niedziela) – WYKŁADY O TRADYCJACH BĘBNIARSKICH + JAM SASSION + TARGI BĘBNÓW
Lokalizacja targów i wykładów: Szkoła Tańców Karaibskich SHO – Al. Niepodległości 159 lok. 120 Warszawa-Mokotów
Lokalizacja Jam Session: POLA MOKOTOWSKIE
Wykłady o muzyce i tradycjach
Na targi bębnów przyjadą do nas firmy oraz artyści wykonujący i sprzedających bębny jak również inne ciekawe różności powiązane z Afryką, Brazylią i Kubą.
JAM SASSION
POMYSŁODAWCY FESTIWALU:
Ale Miodowska
Jest liderką i choreografem grupy SalsHall Ortodox, a jednocześnie tancerką i instruktorką tańca. Ma na koncie liczne występy, zarówno w wielu polskich miastach jak i za granicą – Czechy (Praga) i Kuba (Hawana).
W latach 2002-2004 była tancerką i instruktorką grupy Los Bailadores i kilka razy wystąpiła z formacją Latin Groove. Szkoliła się w Polsce, Portugalii, Czechach i Londynie. Swój warsztat doskonaliła na Kubie (Hawana, Matanzas, Cienfuegos, Trynidad – grudzień 2004, styczeń – marzec 2005, grudzień 2005 oraz styczeń – luty 2006). Uczyła się tańców afrokubańskich, rumby oraz oryginalnych tańców Kubańczyków. W czasie swojego pobytu w Brazylii (Rio de Janeiro, Salvador, São Paulo – marzec – kwiecień 2007) doskonaliła swoje umiejętności w zakresie samby i tańców afrobrazyliskich.
Jako instruktorka pracowała na takich wydarzeniach jak I i II Międzynarodowy Festiwal Salsy w Warszawie,
I Salsa Spring Break "Ritmo y Estilo", II Babski Weekend, III Wielka Biba Salsowa w Trójmieście. Prowadziła też zajęcia i warsztaty w różnych szkołach tańca m.in. Studio taneczno-aktorskie Hanny Kosiewicz przy szkole baletowej (Warszawa), Salsa Kings Przemka Wereszczyńskiego i Moniki Grzelak(Trójmiasto), Project Salsa z Łodzi, Akademia Tańca Tomasza Potockiego (Warszawa).
Specjalizacje: tańce Yoruba (kubańskie oraz brazyliskie), tańce afrokubańskie, samba, salsa i afro.
Nikodem Bąkowski
Jest muzykiem i tancerzem. Po ukończeniu podstawowej szkoły muzycznej rozpoczął naukę gry na instrumentach perkusyjnych. Uczył się m.in. na Kubie, u takich sław perkusji jak: conga – Jesus Alfonso (Los Muñequitos de Matanzas), Macho Calderón (Aguiri-Yo), Duniesky Barreto Pozo (Bamboleo, BuenaVista Social Club), Grupo Afrocuba de Matanzas, timbalesy – Ramsés Rodriguez Baralt (Chucho Valdes, Omara Portuondo, Pablo Milanes, Ibrahim Ferrer), bata – Carlos Miguel Perez, Osmel Torreo.
Jest założycielem i liderem grupy Afrocuba de acá, grającej tradycyjną muzykę afrokubańską. Współpracuje z takimi zespołami jak: Ritmodelia, Calle Sol, Carnival. Uczestniczył też w projektach: Son de Cuba, Trio Son de Cuba, Noche de Boleros, DAAB, Milagros Abreu Machado, Conexion, Banda Virtual. Jako współaranżer i wykonawca bierze udział w projektach muzyki jazzowej, awangardowej i klubowej. Ma na koncie wiele występów estradowych i klubowych w całej Polsce oraz wiele sesji nagraniowych. Prowadzi też działalność dydaktyczną.
Tańca uczył się u wielu profesorów zarówno w kraju jak i za granicą (Czechy, Kuba). Jest współzałożycielem Szkoły Tańców Karaibskich SHO.
Specjalizacje: bata, congi, timbalesy, instr.perkusyjne. Muzyka afrokubańska, son, salsa. Taniec – rumba i inne tańce afrokubańskie, salsa, son.
ARTYŚCI/INSTRUKTORZY:
NIEZWYKŁY ZESPÓŁ PERKUSYJNY RITMODELIA
Ritmodelia jest profesjonalną grupą perkusyjną, tworzą ją muzycy perkusjoniści
o długim stażu scenicznym.
Zespół wykonuje żywiołową sambę na oryginalnych instrumentach stosowanych
w orkiestrach karnawałowych w Rio de Janeiro i innych miastach Brazylii. Wśród nich są: wielkie basowe bębny surdo, specjalne werble caixas, agogo, tamborim, cuica i różne rodzaje grzechotek.
FORMACJA TANECZNA SalsHall Ortodox
SalsHall Ortodox to niepowtarzalna rewia latynoska, brazylijska gorączka karnawałowa, jedyna w kraju rewia kubańska i najlepsza formacja tańców karaibskich!
Zespół w oryginalnych strojach z cekinów, piór i koralików – sprowadzonych prosto z Brazylii – przenosi w barwny świat karnawału!
Oprócz samby czy tańców afrokubańskich, grupa prezentuje całe spektrum tańców karaibskich, a więc wszystkie style salsy (Los Angeles, New York, Casino), kubański styl rewiowy mambo cubano, afro do muzyki na żywo, gorącą rumbę, cha-cha-cha, bachata, merengue i dancehall -taniec jamajski w stylistyce hip hop.
Występom towarzyszy muzyka na żywo w wykonaniu Grupy perkusyjnej SHO.
Tancerze wspierani przez muzyków tworzą prawdziwie ogniste muzyczno-taneczne show!
GRUPA PERKUSYJNA SHO
Grupa perkusyjna SHO tworzy żywy akompaniament do pokazów tradycyjnych tańców z rejonu Ameryki Środkowej í Afryki.
Trzon zespołu stanowią muzycy, którzy swą wiedzę í umiejętności szlifowali pod okiem najlepszych mistrzów tradycyjnej sztuki perkusyjnej m.in. w Mali, Senegalu, Gwinei, na Kubie í w Brazylii.
Zakres repertuaru jest bardzo szeroki i obejmuje m.in. rytmy afrokubańskie – rumba guaguanco, yambu í columbia, toques de Orisha, brazylijska samba karnawałowa – tzw. batucada, rytmy candomble, maculele, czy też bardzo różnorodne rytmy z Afryki Zachodniej. Ideą przewodnią w przygotowaniu materiału muzycznego jest jak najwierniejsze odzwierciedlenie najczystszej í niezmienionej tradycyjnej formy w jakiej dana muzyka istnieje. Każdy z tych nurtów wykorzystuje inne instrumentarium í w tym również grupa SHO stara się być jak najbliższa oryginałowi. Pojawiają się, więc nie tylko najbardziej popularne bębny djembe czy congi, ale í dun duny, bata, atabaqes, oraz cala ogromna rodzina instrumentów przynależnych sambie – surda, repinique, caixa, tamborim, agogo, cuica…
Występy grupy SHO dają możliwość poznania bardzo barwnych í zróżnicowanych form tradycyjnego tańca í muzyki. Warto podkreślić, że w niemal we wszystkich tradycyjnych gatunkach rytmów muzyka í taniec są ze sobą tak ściśle powiązane że nie występują praktycznie w oderwaniu od siebie. Mając to na uwadze SHO tworzy niezwykle interesujące í autentyczne pokazy oparte właśnie na owym scaleniu tańca z oryginalnym, żywym akompaniamentem.
Kuba Pogorzelski
Jego pierwszym nauczycielem był Ladji Diawara (Mali). Potem, w trakcie swoich wielomiesięcznych podróży po Afryce w latach 2002 i 2004 studiował m.in. u K.Tounkara i D.Diabate – solistów Ballet National de Mali, w Ballet du District de Bamako, oraz w Gwinei u słynnego mistrza Fadouba Oulare. Celem jego ostatniej podróży było Mali i Senegal, gdzie szkolił się w grze na tradycyjnych bębnach sabarach u Badu Diopa z Ballet National de Senegal. Jest założycielem i instrumentalistą zespołów wykonujących tradycyjną muzykę czarnej Afryki: Pagota, Djembe Jet i Heban. Występuje też z Ladjim Djawarą oraz współtworzy szkołę tańca afrykańskiego Afry Crudo i Wioli Pogorzelskiej. Jest niekwestionowanym wirtuozem djembe i znawcą muzyki afrykańskiej, a także cenionym muzykiem sesyjnym.
Specjalizacje: djembe, sabary, kalimby, instr. perkusyjne. Muzyka Zachodniej Afryki (Senegal, Mali, Gwinea, Burkina Faso)
Hubert Zemler
Jest absolwentem Akademii Muzycznej im. Chopina w Warszawie w klasie perkusji. Gra na zestawie jazzowym
i timbalesach. Jego zainteresowania muzyczne obejmują zarówno muzykę poważną jak i eksperymenty
z pogranicza jazzowej awangardy i muzyki współczesnej (zespoły "Horny Trees" i "Blast Muzungu") poprzez zespoły jazzowe ( kwintet Wojciecha Staroniewicza czy trio Marcina Olaka), aż po muzykę latynoamerykańską
i karaibską. Jest członkiem międzynarodowej orkiestry salsowej Calle Sol, grupy perkusyjnej Ritmodelia oraz ansamblu wokalno – instrumentalnego CINQ G specjalizującego się w muzyce reggae – dancehall. Jest laureatrem wielu nagród na konkurach jazzowych ( między innymi Jazz nad Odrą 1999, Jazz Juniors 2001) Koncertował w całej europie oraz promował polski jazz podczas trasy koncertowej po Bliskim Wschodzie. Jest cenionym muzykiem sesyjnym z łatwością przechadzającym się po różnych stylach muzycznych.
Specjalizacje: zestaw jazzowy, timbalesy, perkusja klasyczna. Jazz, muzyka poważna, latin jazz, salsa.
Bogusz Wekka
Ukończył szkołę muzyczną I i II stopnia w Bydgoszczy oraz Akademię Muzyczną im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. Jako perkusista klasyczny występował z Maciejem Niesiołowskim, katowicką Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia oraz orkiestrą Filharmonii Pomorskiej w kraju i za granicą. Od 1997 roku występuje u boku takich artystów jak: Anna Serafińska, Bernard Maseli, J.Głowczewski, Lora Szafran, Grzegorz Karnas, Kuba Badach, W.Mrozek, Arkadiusz Skolik, J.Weber, M.Murawski, a także z orkiestrą "Leopolis" i Ars Harmonica. Jako muzyk sesyjny jest obecny na płytach A.Serafińskiej, Globetrotters, J.Webera, G.Karnasa, A.Skolika, W.Mrozka oraz grupy Bajm.
Specjalizacje: congi, instrumenty perkusyjne. Muzyka klasyczna, jazz, muzyka rozrykowa.
Przemek Kalinka
Ukończył podstawową szkołę muzyczną na skrzypcach, jednak jego prawdziwą pasją okazały się bębny zachodnioafrykańskie (djembe, dundun) oraz kubańskie (congi, bata). Od kilku lat występuje w zespołach perkusyjnych specjalizujących się w tradycji zachodniej Afryki (Mali, Gwinea), takich jak Djembe Jet, Yondo, a obecnie przede wszystkim Afö! Prowadzi warsztaty gry na bębnach afrykańskich, akompaniuje do warsztatów tańca afro. Na początku 2007 odbył podróż do Mali, gdzie miał okazję bezpośrednio zetknąć się z tamtejszą tradycją muzyczną oraz pobierać lekcje gry na bębnach djembe i dundun. Jego nauczycielami byli Madou Fane (Ballet National du Mali) i Sine Dante.
Specjalizacje: dunduny, djembe, instr. perkusyjne, congi, bata.
"SŁOMA „ – Jerzy Słomiński
Najpopularniejszy polski bębniarz oraz wytwórca bębnów. Grywał też na mandolinie lub akustycznej gitarze. Współpracował z Jackiem Kleyffem, Brygadą Kryzys, Osjanem, Orkiestrą Razem, Orkiestrą Na Zdrowie, Izraelem i Antoniną Krzysztoń. Słoma współpracował z Brygadą Kryzys, a w późniejszym czasie luźno współpracował z Izraelem. W mieszkaniu przy ul. Hożej 51 odbywały się legendarne spotkania muzyczne, z których najsłynniejsza była próba z udziałem Misty in Roots.
Na początku stanu wojennego wyjechał pod Lubartów, gdzie założył alternatywną, muzyczną społeczność, złożoną z około 20 rodzin. Jak mówił, zaczął robić bębny, żeby mieć na czym grać. W świat muzyki wślizgiwał się intuicyjnie, a to, że robienie bębnów dało mu utrzymanie przez 10 lat, to szczęśliwy zbieg okoliczności. Właśnie wtedy zaczęła budzić się tak powszechna teraz potrzeba bębnienia. Kilku kolegów przy okazji nauczyło się, jak je robić. Tak powstała formacja Bębnoluby. Były początkowo projektem autorskim. Słoma w 1997 r. zaprosił kilkoro przyjaciół, by zagrali to, co „im w duszy gra". Dość szybko przekształciło się to w zrównoważony projekt partnerski, w którym każdy z muzyków mówił własnym głosem, wnosił swoje melodie. W skład repertuaru wchodziły kompozycje, będące kompilacją różnych nurtów i tradycji, przeprowadzając słuchaczy przez poszczególne etapy rozwoju muzyki. Od form archaicznych do współczesnych. Słychać tam było echa Afryki i wysp Morza Karaibskiego, reggae, a trąbka i saksofon wnosiły troszkę jazzowego klimatu.
Ukazały się trzy oficjalne wydawnictwa Słomy. Pierwszym były „Brzmienia 84 – 94" zawierające nagrania tego właśnie okresu. „To ślady różnych spotkań, prób, poszukiwań, kiedy muzyka była powietrzem nie podlegającym prawom rynku" – wspominał.
Specjalizacje: instr. prekusyjne, conga, djembe, perkusja, mandolina.
Maxime Piazza
Muzyką perkusyjną zaczął zajmować się w 1997 roku, interesuje się głównie instrumentami perkusyjnymi Afryki Zachodniej (djembe, dundun, dundun kassonke), gra także na kongach. Swoja pierwszą podróż do Afryki odbył w 2000 roku, gdzie pracował z Baletem Narodowym Mali, od tego czasu regularnie co roku podróżuje – rozwija swój styl i rozszerza wiedzę na Czarnym Kontynencie (głównie Mali, Gwinea, Senegal). Interesuje się muzyka tradycyjną, uczestnicząc ze swoimi mistrzami w ceremoniach, które regulują życie w Afryce. Zajmuje się też muzyką bardziej nowoczesną, współpracując z baletami afrykańskimi (Ballet National du Mali, Ballet District de Bamako, Ballet Gbassikolo, Ballet Surakhata, Petit Sorcieres…). Przemierzył Mali oraz Gwineę, odkrywając różnice w stylach, odwiedził też wioski Koumana (Hammanah) oraz Faranah. W tym samym czasie w Europie tworzył własna formację, podążając za radami mistrzów, z którymi zetknął się w trakcie licznych warsztatów (Mamady Keita, Famoudou Konate, Fadouba Oulare, Yelemba i inni). Jednocześnie od 2002 roku zajmuje się nauczeniem gry na instrumentach perkusyjnych, zarówno na regularnych kursach jak i warsztatach w szkołach muzycznych, Instytucie Medico-Social, szkołach podstawowych i gimnazjach. Zajmuje się formacją grup. W czerwcu, lipcu i sierpniu 2006 pracował jako animator zajęć muzycznych dla dzieci w wieku 6-15 lat podczas festiwalu Dubai Summer Surprise w Dubaju razem z międzynarodową grupą Saltimbanco Italiano. We wrześniu 2006 wyjechał na rok do Mali i Gwinei, by razem z tancerką Wiolettą Wojciechowską rozwinąć wiedzę o połączeniu tańca i perkusji. Uczestniczy w licznych projektach muzycznych, jak Groupe Zoreol′ (muzyka z wysp Reunion oraz Oceanu Indyjskiego); grupy zajmujące się muzyką afrykańską – ANGATA, Kalenden Nyouma; grupy zajmujące się muzyką soul – Soul Influence oraz reggae – Ras′ Creol. Razem z tymi zespołami przemierzył Francję dając koncerty. Współpracuje z Wiolettą Wojciechowską oraz Dorothee Garcia podczas kursów tańca afrykańskiego. W Polsce prowadzi zespół Konoba.
Wiola Wojciechowska
Tańcem afrykańskim zajmuje się od 1997 roku. Jest również psychologiem pracującym z młodzieżą i dziećmi. Podczas wielu podróży do Afryki Zachodniej pracowała z najlepszymi baletami oraz solistami Mali, Gwinei i Senegalu. W okresie X-XII 2004 uczyła się od solistów baletu narodowego Senegalu w Dakarze. Współpracowała ściśle z Ballet National du Mali oraz Ballet District de Bamako (X 2004 – I 2005, I-II 2006, X 2006 – I 2007). Podczas prawie rocznej podróży po Afryce (X 2006 – VIII 2007) odbyła staż w Conakry z Les Ballets Africains, narodowym baletem Gwinei, znanym na całym świecie. Prowadzi od 6 lat regularne warsztaty w Warszawie (zajęcia cykliczne i jednorazowe) oraz w całej Polsce (warsztaty dla Polskiego Teatru Tańca podczas Międzynarodowych Warsztatów Tańca Współczesnego w Poznaniu, dla Dojrzewalni Róż w ramach festiwalu Progressteron, dla National Geographic i inne). Prowadzi także zajęcia za granicą m.in. dla Dubai Summer Surprise w Dubaju (VI-IX 2006) oraz dla Stowarzyszenia DEFI w Orleans (Francja). Współpracowała z zespołami Heban, Djembe Jet, Ritmodelia, Wa-Da-Da oraz ze stowarzyszeniami działającymi na rzecz Afryki: Solidarni z Afryką, Moja Afryka. Obecnie tancerka zespołu Konoba i choreograf grupy tancerzy współpracujących z zespołem.
Wojtek Sobura
Jest absolwentem "Bednarskiej" tzn. warszawskiej Szkoły Muzycznej II stopnia na wydziale jazzu, w klasie prof K. Jonkisza. W czasie nauki na Bednarskiej miał przyjemność pracować z wieloma postaciami polskiej
sceny jazzowej, m.in z Piotrem Rodowiczem, Marcinem Małeckim. Współtworzył zespół Baterie, z którym występuje do dziś. Współpracował także z uznanym free-jazzowym saksofonistą Assifem Tsaharem (USA), Występował także z postaciami polskiej sceny pop, takimi jak Andrzej Piasek Piaseczny oraz z Ania Dąbrowska. Obecnie jest znaną postacią warszawskiej sceny alternatywnej i awangardowej. Koncertuje i nagrywa m.in. z zespołami Cinq G (dancehall, ragga), Vienio i Pele (hip-hop), oraz ze skandalizującym zespołem Z-Boże (psychocountry). Razem z Dominikiem Trębskim współtworzy też elektroniczno-ambientowy projekt Elektrownia.
Specjalizacje: zestaw perkusyjny. Jazz, hip hop, dancehall, reggae.
Daniel Moński
Z wykształcenia religioznawca i informatyk. Muzyką zajmuje się już około 10 lat. Współpracował z zespołami "Nic Wielkiego", "Stara Lipa", "Masala Sound System", "Yerba Mater" oraz z Maria Pomianowska; z Teatrem Plastycznym "Makata" (muzyka do przedstawienia "Rozhowory"), z Honorata Kożuchowska przy organizacji cyklicznych grupowych warsztatów bębniarskich "Poprzeszkadzaj Troche" oraz warsztatów indywidualnych – stricte muzycznych, bębniarskich.
Specjalizacje: darabuka, bendir, śpiew gardłowy
Opinie uczestników festiwalu:
Monia – świeżo upieczona żona, która miesiąc miodowy spędziła z mężem na Festiwalu:
„Atmosfera była jak w dobrze znającej się grupie przyjaciół: wszyscy życzliwi, przyjaźni, mili. Nikt nie śmiał się z cudzego potknięcia, wszyscy się wspierali, zarówno uczestnicy jak i instruktorzy. (…) Pamiętam każdy dzień. Było świetnie. Ale najwięcej adrenalinki było w czasie końcowego występu w klubie:) Wystąpić przed ludźmi z czymś, czego nie potrafiło się jeszcze 5 dni wcześniej.:) Super przeżycie.. „
Kasia – uczestniczka kursu samby batucady w poszukiwaniu specyficznej energii i tęskniąc do gorących rytmów wybrała się w podróż po Ameryce Środkowej: „W 100% moje umiejętności się poprawiły, gdyż wcześniej miałam zero styczności z bębnami, a chyba mogę je ocenić na w miarę dobre, bo miejscowe chłopaki, z którymi spontanicznie zagrałam na Karaibach – chwalili, chwalili:)"
Czyli naprawdę WARTO!!! ZAPRASZAMY!!!
Organizatorzy:
Szkoła Tańców Karaibskich SalsHall Ortodox/ www.sho.pl
Strona internetowa festiwalu: www.festiwalbebnow.pl
Miejsce: Szkoła Tańców Karaibskich "SHO", Al. Niepodległości 159; "Zespół Szkół Specjalnych w Warszawie" ul. Elektoralna 12/14 !!!! ; POLA MOKOTOWSKIE