Eksperci programu „Nadzieja dla serc”
Spis treści
Ustal z lekarzem plan aktywności dziecka
Zdaniem 14% społeczeństwa młoda osoba z chorobami serca w żadnym wypadku nie może podejmować nawet lekkiego wysiłku fizycznego. Tymczasem lekarze przekonują, że młoda osoba z chorobą serca powinna być aktywna i dbać o kontrolowany wysiłek fizyczny. Zadbaj o aktywność dziecka, skonsultuj się z lekarzem i ustal możliwości jego aktywności fizycznej.
Dbaj o regularne badania i wykonywanie próby wysiłkowej
Pamiętaj o regularnych wizytach u lekarza oraz badaniach. Zadbaj o wykonywanie u dziecka próby wysiłkowej serca. Monitorowanie na bieżąco stanu zdrowia jest niezmiernie ważne w procesie leczenia.
Zgłaszaj lekarzowi potrzebę kompleksowej rehabilitacji kardiologicznej dziecka
Dbaj o kompleksową rehabilitację dziecka. Zgłoś lekarzowi potrzebę kompleksowej rehabilitacji kardiologicznej nastolatka i ustal formy terapii jakie może wykonywać.
Wesprzyj dziecko w odkrywaniu jego pasji
Życie młodej osoby z chorobą serca nie musi zasadniczo różnić się od życia ich zdrowych rówieśników. Zachęcaj nastolatka do działania i rozwoju. Wskaż mu miejsca gdzie może realizować różnorodne zainteresowania. Zachęcaj do udziału w zajęciach organizowanych przez domy kultury, organizacje pozarządowe. Wskazuj propozycje i możliwości, z których nastolatek będzie mógł wybrać coś dla siebie.
Pomagaj w wyborze ścieżki zawodowej
Zdiagnozuj możliwości wspólnie z psychologiem oraz doradcą zawodowym. Wybór zawodu, kierunku kształcenia jest dla młodej osoby zawsze trudny. Zbierz informacje, skorzystaj z porad specjalistów. Wybierz się z dzieckiem do poradni psychologiczno – pedagogicznej gdzie możesz zdiagnozować jego możliwości. W Polsce funkcjonuje ogółem 559 publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych. Korzystaj z organizowanych przez poradnie zajęć dla rodziców, wspierających w doradzaniu dziecku wybór zawodu. Sprawdź w najbliższej poradni kiedy odbywają się warsztaty zawodowe i zachęć nastolatka do udziału w nich.
Pomóż dziecku wybrać kierunek studiów
Ustal wspólnie z dzieckiem listę interesujących go kierunków studiów. Skonsultujcie wspólnie listę z psychologiem, lekarzem oraz szkolnym doradcą zawodowym. Porozmawiaj o alternatywnych sposobach kształcenia dla osób z chorobami serca oraz możliwościach prowadzenia toku studiów z wybraną uczelnią.
Korzystaj z zajęć terapeutycznych opartych na pozytywnym myśleniu organizowanych przez specjalistów
Wzmocnienie układu odpornościowego i całego ciała następuje poprzez wiarę, pozytywne wyobrażenia, śmiech, radość, poczucie sensu, celu w życiu, zabawę. Harmonia jest kluczem do zdrowia. Stosowanie wizualizacji, zdrowej semantyki, wywoływanie pozytywnych emocji w celu kreowania zdrowia, sukcesu i harmonii znajduje swoje uzasadnienie także w założeniach fizyki kwantowej. Pozytywne myślenie przyczynia się do dobrego samopoczucia i stymuluje do działania.
1. Ogólnopolskie badanie „Fakty i mity o chorobach serca u młodzieży” przeprowadzone przez PBS DGA w październiku 2008 r. na próbie 1.050 osób, reprezentatywnej dla dorosłych Polaków. Badanie zrealizowano na zlecenie organizatorów programu edukacyjnego „Nadzieja dla Serc”: Fundacji Marka Kamińskiego oraz polskiej firmy farmaceutycznej Adamed.
2. Ogólnopolskie badanie „Fakty i mity o chorobach serca u młodzieży” przeprowadzone przez PBS DGA w październiku 2008 r. na próbie 1.050 osób, reprezentatywnej dla dorosłych Polaków. Badanie zrealizowano na zlecenie organizatorów programu edukacyjnego „Nadzieja dla Serc”: Fundacji Marka Kamińskiego oraz polskiej firmy farmaceutycznej Adamed.
Foto: zdjęcie zrobione podczas I edycji programu „Nadzieja dla serc”, mandala wykonana przez uczestników warsztatów „Nadzieja dla serc” w Warszawie