☰ menu

Zbiórka maskotek dla Krakowskiego Pogotowia Ratunkowego

niedz.-sob.
09.11-03.01.2015

Co roku Krakowskie Pogotowie Ratunkowe udziela pomocy około 5 000 dzieci, z czego blisko połowę stanowią maluchy w wieku do 12 lat. To właśnie dla nich organizowana jest zbiórka maskotek. – Mimo najtroskliwszej opieki, jaką staramy się otaczać naszych pacjentów, akcja ratunkowa, badanie czy przejazd karetką są dla dzieci zawsze sytuacją traumatyczną – mówi Małgorzata Popławska, dyrektor Krakowskiego Pogotowia Ratunkowego. Maskotki w karetkach mają pomóc maluchom choć na chwilę zapomnieć o lęku i bólu, a po zakończeniu leczenia dzieci mogą zabrać swojego pluszowego przyjaciela do domu. – Nie ma nic lepszego niż miękki i miły pluszak. Można się do niego przytulić i wypłakać. Jednak maskotki pomagają nie tylko dzieciom. Są też bardzo dużym wsparciem dla zespołów ratownictwa medycznego. Dzięki przytulance łatwiej jest wykonać u dziecka różne czynności medyczne, które zwykle nie są przyjemne, a musimy je zrobić szybko i sprawnie – tłumaczy Małgorzata Popławska.

Jak można pomóc?

Aby wesprzeć działania IKEA Foundation i jednocześnie pomóc najmłodszym pacjentom Krakowskiego Pogotowia Ratunkowego w trudnych chwilach, wystarczy kupić pluszaka i wrzucić go do specjalnego pojemnika, znajdującego się na terenie sklepu. Dodatkowo, każda pluszowa zabawka lub książeczka, zakupiona w IKEA w okresie od 9 listopada 2014 do 3 stycznia 2015 roku, to 1 euro przekazane na rzecz programów UNICEF i Save The Children. Jeden pluszak to równowartość np. zestawu edukacyjnego, składającego się z zeszytu i 30 ołówków, ale już pięć pluszaków pozwala na zakup zeszytu do ćwiczeń, który obejmuje wszystkie przedmioty i kilka poziomów nauczania (wg danych UNICEF).

– Gorąco zachęcam do wzięcia udziału w akcji „Pluszaki dla edukacji" i zbiórce maskotek dla Krakowskiego Pogotowia Ratunkowego – mówi Anna Gadowska Koordynator ds. Zrównoważonego Rozwoju w IKEA Kraków. – Dzięki ubiegłorocznej akcji i hojności naszych Klientów do karetek trafiły 2 364 pluszaki. To ogromny sukces, ale warto wspomnieć też o globalnym wymiarze kampanii. W poprzedniej edycji programu ze sprzedaży pluszaków udało się zebrać 10,1 miliona euro, z czego prawie 231 tysięcy euro, czyli ponad 900 tysięcy złotych, w Polsce. Z kolei środki te zostały przeznaczone na programy edukacyjne dla dzieci z krajów rozwijających się, realizowane przez organizacje UNICEF i Save the Children. – dodaje Anna Gadowska.

Edukacja chroni przed ubóstwem

IKEA Foundation to globalna organizacja charytatywna, której celem jest pomoc najbardziej potrzebującym dzieciom, kobietom i rodzinom z najbiedniejszych krajów świata. Fundacja realizuje swoje programy wspólnie z klientami sklepów IKEA, zachęcając ich do włączenia się w różnorodne akcje. Jedną z nich jest właśnie kampania „Pluszaki dla Edukacji", która została zainaugurowana w 2003 roku. Od tego czasu IKEA Foundation wspierając UNICEF i Save the Children, przekazała 67 milionów euro m.in. na budowę szkół, zapewnienie pomocy dydaktycznych, a także przeszkolenie i podnoszenie kwalifikacji kadry nauczycielskiej. Pozwoliło to pomóc 11 milionom dzieci z 46 krajów. Organizacja udziela wsparcia zarówno długofalowo, jak i w nagłych sytuacjach kryzysowych. Przykładem takiej inicjatywy jest chociażby ostatnie wsparcie organizacji „Lekarze Bez Granic" walczącej z wirusem ebola, na którą IKEA Foundation przekazała 5 mln euro. Długofalowe cele IKEA Foundation to przede wszystkim poprawa warunków życia uchodźców, przeciwdziałanie pracy i wyzyskowi dzieci i ułatwianie im dostępu do edukacji.

Exit mobile version