Kiedy w języku dziecka pojawiają się słowa, znaki migowe stopniowo zanikają, bo nie są już potrzebne.
Oczywiście migania trzeba dziecko nauczyć. Najszybsze efekty można uzyskać, wprowadzając znaki migowe od 6 miesiąca życia.
Naukowcy potwierdzają, że warto zachęcać dzieci do jednoczesnej nauki obu języków – fonicznego i migowego – ponieważ pracują wtedy obie półkule mózgowe, co sprawia, że migające maluchy, osiągając wiek szkolny, bardzo dobrze się uczą.
Istnieje hipoteza, że nauka języka migowego może zmniejszać występowanie dysleksji u dzieci, ponieważ synchronizuje od najmłodszych lat pracę prawej i lewej półkuli mózgowej.
Z badań przeprowadzonych w Wielkiej Brytanii wynika, że ośmiolatki, które w wieku niemowlęcym uczyły się jednocześnie języka fonicznego i migowego, miały o 12 punktów wyższe IQ niż ich rówieśnicy.
Zapraszamy wszystkich rodziców, którzy chcą porozmawiać ze swoim maleństwem na cykl spotkań uczących komunikacji przedjęzykowej z elementami polskiego języka migowego: „Pomigaj ze mną mamo”.
Proponowane terminy: wtorek i czwartek
I Grupa: maluchy 6-10 miesięcy – godz. 16.00-16.45
II Grupa: maluchy 11-15 miesięcy – godz. 17.00-17.45
Koszt: 100 zł od dziecka /cena promocyjna, kolejne grupy już po 200 zł od dziecka/.
Rozpoczęcie cyklu 16 lutego. Czas trwania: 10 tygodni / w każdym tygodniu po 2 spotkania/.
Zapisy w „Ogródku” osobiście: pon.- pt. 10.00-13.00 lub meilowo ogrodekmd@wp.pl lub telefonicznie 012-648-08-42 wew.37 w godzinach otwarcia.
Zajęcia prowadzi pani Beata Ziarkowska-Kubiak, nauczycielka polskiego języka migowego z 20 letnim doświadczeniem w pracy zarówno z dziećmi jak i z dorosłymi, absolwentka studiów pedagogicznych na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie oraz podyplomowych studiów językoznawczych na Uniwersytetach w Poznaniu i Warszawie.Autorka wielu wystąpień konferencyjnych i publikacji naukowych na temat roli języka migowego w komunikacji rodzinnej, szkolnej i rówieśniczej.