Prace artystów, takich jak Marie Jo Lafontaine z Belgii, Richard T. Walter z USA, Jaan Toomik z Estonii, Hye Rim Lee z Korei i Nowego Jorku, Jarosław Kozłowski z Poznania, Miao Xiaochun z Chin, Fred Wilson z Anglii czy Braco Dimitijevic z Chorwacji zmuszać będą do porzucenia własnej i dlatego jedynie słusznej perspektywy widzenia świata. Nakłaniają nas do konstruowania innych sposobów dialogu z rzeczywistością, dostrzegania innych postaw wynikających z głębokiej szlachetności, ale nieczytelnych z powodu innego języka, kultury, stroju czy koloru skóry. Wchodzą one także we wzajemny dialog pomiędzy sobą, niezwykle istotny, gdyż jedna praca będzie rewizją drugiej, jej dopełnieniem, albo wobec niej wątpliwością.
Wystawa jest czymś więcej niż tylko pokazem prac zaproszonych artystów. Staje się również pomostem pomiędzy współczesnością a przeszłością zamkniętą w galeriach i magazynach Muzeum Narodowego. Idea mediacji manifestuje się już w samej decyzji postawienia efemerycznego budynku na dziedzińcu, który zyskuje wymiar łącznika pomiędzy rzeczywistością ulicy a przestrzenią muzeum. Choć komunikuje lęki i potrzeby współczesności, wystawa zaprasza do wnętrza Muzeum i do skonfrontowania ich z tymi, które zakodowane zostały tysiące i setki lat wcześniej w dziełach artystów z wielu epok i kultur świata.
Wystawa zapowiada Mediations Biennale Poznań (4.09.-30.10 2010)