☰ menu

Wspieramy rozwój dzieci

śr.
15.01.2014

WSPIERAMY ROZWÓJ DZIECI


on Styczeń 6th, 2014 at 00:08

https://www.facebook.com/events/1409412555969435/

Zajęcia dla rodziców z dziećmi w szkole podstawowej nr 23 w Gdyni. Wiele czynników wpływa na rozwój Naszych dzieci. Każdy z nas jest kochającym rodzicem – dlatego warto swojemu dziecku podarować dodatkowy czas.

  • otwieramy się na swoje dziecko – poznajemy pragnienia i uczucia dziecka,

  • budujemy relację przez zabawę – dziecko staje się bardziej twórcze i otwarte,

  • wzmacniamy u dziecka poczucie bezpieczeństwa i wartości, przez co przejawia większą inicjatywę,

  • aktywnie spędzamy czas z dziećmi – wspomagamy prawidłowy rozwój dziecka,

  • korygujemy i wzmacniamy dobre zachowania dziecka w sferze emocjonalnej, ruchowej i społecznej,

  • uczymy się zaufania i współpracy przeżywania szczęścia i radości z bycia razem,

  • integracja – możemy porozmawiać o wychowaniu dzieci z innymi rodzicami,

  • Dokładny opis metody Ruchu Rozwijającego poniżej formularza rejestracyjnego.

Zapisy pod numerem telefonu 509-611-795 lub poprzez formularz 

 

Opis Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne:
Opracowany przez Weronikę Sherborne system ćwiczeń wywodzi się z naturalnych potrzeb dziecka, zaspakajanych w kontakcie z rodzicami. Z tak zwanego baraszkowania, które pojawia się we wczesnym dzieciństwie każdego zdrowego dziecka stworzyła system terapeutyczny. Genialność tej metody polega na jej prostocie i naturalności. Podstawowe założenia metody to:
… rozwijanie przez ruch:
1. świadomości własnego ciała i usprawniania ruchowego,
2. świadomość przestrzeni i działania w niej,
3. dzielenie przestrzeni z innymi i nawiązywania z nimi bliskiego kontaktu.
Normalna aktywność człowieka, wykonywanie przez niego czynności ruchowych o charakterze dowolnym – celowym jest uwarunkowana świadomością własnego ciała i własnej tożsamości. Człowiek musi odczuwać i znać swoje ciało, jego części, oraz poczucie własnego „ja", istnienia jako jednostki. Jednym ze źródeł tej świadomości jest kontakt naszego ciała z podstawą: ziemia – podłoga. Stojąc „mocno na ziemi" odczuwamy to podłoże, własne stopy, czujemy własne ciało. Drugim ważnym źródłem odczuwania ciała jako całości jest wyczucie centralnej części ciała: brzucha i tułowia jako elementu integrującego ciało. Udział w ćwiczeniach metodą W. Sherborne ma na celu stworzyć dziecku okazję do poznania własnego ciała, usprawnienia motoryki, poczucia swojej siły, sprawności i związku z tym możliwości ruchowych. Zaczyna mieć zaufanie do siebie, zyskuje też poczucie bezpieczeństwa. Podczas ćwiczeń ruchowych dziecko może poznać przestrzeń, w której się znajduje, przestaje ona być dla niego groźna. Czuje się ono w niej bezpiecznie, staje się aktywne, przejawia większą inicjatywę, może być twórcze. Dzielenie przestrzeni z drugą osobą nie musi być zagrażające, może stać się źródłem współprzeżywania. Nawiązania bliskiego kontaktu, opartego na zaufaniu i współpracy, daje możliwość poczucia wspólnoty i przeżycia szczęścia. Oprócz tego zajęcia integrują nie tylko dzieci ale również dorosłych – może to być czas nawiązywania nowych znajomości lub przyjaźni 

Exit mobile version