śr.-niedz.
06.04-17.04.2011
PEŁNY TEKST
16-17 kwietnia (godz. 17.oo-20.oo) – Cudowny start niemowląt
15 kwietnia (godz. 17.00-20.30) – Wykład wprowadzający
Okres od urodzenia do osiągnięcia pierwszego roku ma zasadnicze znaczenie dla całej przyszłości dziecka. Wprawdzie otaczamy je ciepłem, dbając o bezpieczeństwo, czystość i odpowiednie żywienie, jednak w tym okresie najpoważniej krzywdzimy neurologicznie nasze dziecko, ograniczając poważnie jego rozwój.
W pierwszym okresie życia dziecko musi mieć nieograniczone możliwości poruszania własnym ciałem, poznawania swego ciała, skutków swoich ruchów. Powinno też mieć możliwość nieograniczonego poznawania świata i zdobywania doświadczeń.
Nasze współczesne społeczeństwo odmawia dziecku tego od pierwszych chwil życia. Już w szpitalu szczelnie obwiązuje się niemowlę kocykiem, potem umieszcza dziecko na kolorowej macie brzuszkiem do góry lub w wózku, łóżeczku z karuzelą nad głową – aby się nie nudziło, albo w kojcu, jumperze, chodziku. Wynikiem okazji, jakie dają czasem swoim dzieciom rodzice, których nie stać na cały ten ekwipunek, jest lepszy rozwój fizyczny i neurologiczny.
To nie przypadek, że dzieci cywilizowanego społeczeństwa europejskiego wolniej się rozwijają od dzieci afrykańskich. Ograniczamy dziecko, zabezpieczając przed światem. W zamian dostarczamy mu masę zabawek, aby nigdzie się nie ruszało i aby się nie nudziło. Jeśli mu się to nie podoba i płacze, to nosimy je wtedy na rękach.
Glenn Doman, wybitny amerykański specjalista w zakresie rozwoju neurologicznego dzieci, w swojej książce "Jak nauczyć małe dziecko czytać" napisał: "To czym będzie dorosły w sensie fizycznych i neurologicznych zdolności jest określone przez ten okres życia bardziej niż przez jakikolwiek inny."
Rezygnując z kupna wielu kolorowych, bajkowo wyglądających urządzeń dla dzieci masz szansę wychować dziecko wspaniale rozwinięte fizycznie i intelektualnie. Podczas szkolenia dowiesz się, czego tak naprawdę potrzebuje Twoje dziecko, aby poznać siebie i świat. Dowiesz się, jak zbudować proste urządzenia, które pomogą w tym twojemu dziecku. Poznasz umiejętności, jakie zdobywa dziecko w pierwszym okresie swojego życia w zakresie sześciu profili pracy mózgu. Poznasz prosty schemat pracy i umiejętności mózgu, dzięki któremu będziesz w stanie określić poziom rozwoju swojego dziecka i zaplanować zabawy stymulujące umiejętności, które nie miały okazji się właściwie rozwinąć.
Celem szkolenia jest wyposażyć rodzica w wiedzę potrzebną do:
· określenia poziomu rozwoju swojego dziecka,
· poznania przyczyn ewentualnego spowolnienia rozwoju,
· stworzenia dziecku możliwości rozwoju umiejętności, które nie miały okazji się dotychczas rozwinąć,
· wykonania urządzeń niezwykle usprawniających rozwój dziecka,
· ułożenia programu stymulacji wzrokowej, słuchowej i dotykowej swojego dziecka.
Dowiedz się:
· jak pielęgnować niemowlę, aby mieć więcej czasu i pieniędzy,
· co oznacza płacz twojego dziecka,
· jak mówić do dziecka, aby nauczyło się rozumieć i mówić,
· czego może nauczyć się małe dziecko i jakie ma z tego korzyści,
· jak bujać i kręcić niemowlę, aby korzystnie wpłynąć na jego rozwój intelektualny,
· jak poradzić sobie z pępkiem bez alkoholu, w sposób absolutnie naturalny i szybki,
· jak zaobserwować zaraz po urodzeniu, że dziecko pełza,
· jak powinna wyglądać przestrzeń wokół dziecka, aby pełzało mając 3 tygodnie, raczkowało mając 5 miesięcy i chodziło mając 8 miesięcy,
· dlaczego bardzo ważny jest każdy etap w rozwoju dziecka i dlaczego nie wolno niczego pominąć.
Zajęcia trwają około 10 godzin, w tym 4 godziny wykład wprowadzający oraz 6 godzin warsztaty i kosztują 420 zł – pojedynczo lub 360 zł – w pakiecie.
Liczba miejsc jest ograniczona (18 osób).