☰ menu

warsztaty dla rodziców

pt.-sob.
08.10-09.10.2010
9 października (godz. 9.00-17.00)- Jak nauczyć małe dziecko matematyki w pół
minuty dziennie.

Jednodniowe szkolenie dla rodziców dzieci 0-6 lat.

Dziecko może nauczyć się matematyki, tak samo jak uczy się mówić. Dzieci
rozpoznają liczbę elementów patrząc, a nie licząc. Nawet przy stu obiektach.
Dzieci mogą błyskawicznie podawać wyniki mnożenia liczb trzy i
czterocyfrowych.

8 października (godz. 17.00-20.30) – Wykład wprowadzający

Czy wyobrażasz sobie, że uczenie się matematyki będzie lekko przychodzącą przyjemnością i radością? Pomagając dziecku wykorzystać naturalne umiejętności sprawisz, że uczenie się nigdy nie stanie się mozolnym wkuwaniem reguł, czy próbą zrozumienia toku myślenia nauczyciela. Pozwól dziecku wpadać na rozwiązania zadań, wymyślać wyniki, patrz, jak się bawi i ciesz się jego sukcesami. Nie musi liczyć, ale będzie wiedzieć.
Nauka matematyki rozwija pamieć fotograficzną i zdolność błyskawicznych kalkulacji. Ponadto rozwija wzrok, słuch i mowę.

Geniusz nie wie, w jaki sposób wpada na rozwiązania, wynalazca nie zna swojego toku rozumowania. Uczymy nasze dzieci naszego sposobu rozumowania. Dorosłym rzadko przychodzi do głowy myśl, że dziecko może być bystrzejsze, że jest zdolne zrozumieć coś, bez wytłumaczenia, tylko obserwując. Ale tak właśnie uczą się dzieci. Wiele obserwują, a potem same wymyślają regułę, na której podstawie zachodzą zjawiska.

Powiedziano nam, że dziecko powinno mówić mając dwa lata. Niestety te same autorytety najczęściej milczą na temat pojmowania przez dziecko matematyki. Większość z nas miała kłopoty z nią w szkole i pewnie dlatego nie możemy sobie wyobrazić, jak trzyletnie dziecko mogłoby się jej nauczyć samo i to bez trudu. Jeśli pozwolisz dziecku obserwować często, regularnie i będziesz robić to z radością, a nawet odrobiną szaleństwa, twoje dziecko zadziwi cię. Im szybciej zaczniesz, z tym większą łatwością dziecko przetworzy obserwowane operacje i stworzy reguły. Tak samo, jak tworzy reguły języka, nikt przecież nie uczy dzieci gramatyki zanim zaczną mówić. One same stwarzają sobie reguły gramatyczne na podstawie doświadczeń – ogromnej
ilości zdań, jakie mają możliwość usłyszeć.

Zajęcia trwają około 12 godzin, w tym 4 godziny wykład wprowadzający oraz
7,5 godzin warsztaty i kosztują 420 zł – pojedyńczo lub 360 zł – w pakiecie.

Liczba miejsc jest ograniczona (18 osób).

Exit mobile version