☰ menu

warsztaty dla dzieci Warszawa

pon.-śr.
26.07-28.07.2010

 

Celem warsztatów „Twórcze rozwiązywanie problemów – zajęcia z myślenia pozalogicznego"

jest kształtowanie kreatywności u młodych ludzi, która pozwala radzić sobie w trudnych i skomplikowanych sytuacjach życiowych. Ponadto, uczestnicy zajęć będą mogli dowiedzieć się czym jest twórcza osobowość, a także w jaki sposób pokonać schematy myślenia i bariery w twórczym myśleniu. Podczas warsztatów dzieci będą trenować swoją wyobraźnię i rozwijać umiejętności abstrahowania, budowania skojarzeń i myślenia dedukcyjnego, które pomagają kształtować myślenie pozalogiczne. Celem takich ćwiczeń jest wzbudzenie motywacji twórczej.

Warsztaty „Lepiej myśli się obiema półkulami" – prowadzone metodą kinezjologiczną, zaprojektowano w oparciu o wzajemne zależności rozwoju fizycznego, emocjonalnego i intelektualnego. Dzięki odpowiednio dobranym ćwiczeniom, ciało i mózg pracują w sposób optymalny na rzecz rozwoju i twórczości każdej jednostki. Ponadto, ćwiczenia kinezjologiczne pomagają aktywizować odpowiednie obszary mózgu, dzięki czemu zwiększa się ilość połączeń nerwowych między prawą i lewą półkulą. W efekcie mózg pracuje sprawniej, a dziecku łatwiej się uczyć. Te proste, bezpieczne i skuteczne ćwiczenia usprawniają nasze widzenie, słyszenie, czytanie, pisanie, koncentrację, myślenie i zapamiętywanie. Pomagają uczyć się i organizować nasze życie w sposób efektywny, spokojny i twórczy.

Oba warsztaty poprowadzi Ewelina Zakrzewska – psycholog, prowadząca także zajęcia i treningi społeczne z zakresu autoprezentacji, komunikacji interpersonalnej, sztuki negocjacji, twórczego myślenia, samopoznania i efektywnego uczenia się.

Więcej informacji dotyczących warsztatów na stronie Pracowni www.punctum.pl.

Informacje o firmie:

Pracownię Oświatowo-Wydawniczą PUNCTUM tworzy grupa praktyków specjalizująca się w różnych aspektach edukacji. Jej trenerzy są świadomi, że rozwój człowieka to nieustanny proces, który dokonuje się wielopłaszczyznowo – w sferze fizycznej, intelektualnej, psychicznej, emocjonalnej, społecznej, czy duchowej. Pracownia PUNCTUM proponuje różne formy doskonalenia i kształcenia, zaadresowane do dzieci i młodzieży szkolnej, do ich rodziców i nauczycieli oraz do osób dorosłych. Podstawowym założeniem jest przekonanie, że w XXI w. trzeba się przede wszystkim nauczyć uczenia się. Według Katarzyny Wojtkowskiej, założycielki PUNCTUM, każdy człowiek jest zdolny – ale każdy w inny sposób, dlatego w nauczaniu powinno się uwzględniać indywidualne cechy młodego człowieka, jego sposób odbierania świata i typ wrażliwości. Trzeba proponować im dostosowane do ich potrzeb dzieci i młodzieży techniki zapamiętywania. Proponowane przez PUNCTUM projekty programów edukacyjnych są próba odpowiedzi na wyzwania, jakie stoją przed edukacja w XXI w.

Więcej informacji na www.punctum.pl.

Exit mobile version