☰ menu

warsztataty psychologiczne dla rodziców

czw.
14.03.2013

Celem warsztatów jest poznanie metody skutecznej komunikacji, elementów bajkoterapii i zmiana w (Jeszcze) Lepszego Rodzica. Zajęcia prowadzone są metodą warsztatową z elementami dramy; oparte na książce Faber & Mazlish pt. „Jak mówić do dzieci, żeby nas słuchały, jak słuchać, żeby do nas mówiły".

Jeśli pragniesz dowiedzieć się jak :

– okiełznać bunt „dwulatka" ( przejawy buntu pojawiają się ok. 18 miesiąca i powracają…),

– oswoić pierwsze tygodnie w przedszkolu (jak przygotować siebie i dziecko),

– złagodzić stres związany z powrotem mamy do pracy,

– zrozumieć uczucia dziecka i zamienić je w bajkę,

– znaleźć sposób na leki, lęki i lizaki…,

– unikać klapsów i krzyku,

– odczarować „niesamodzielną księżniczkę" lub „małego obrażalskiego",

– pomóc dziecku i sobie oswoić złość,

– mówić, aby dziecko słuchało i słuchać tak aby chciało mówić.

Zapraszamy również z dziećmi do lat 3 (osobna pięknie wyposażona salka z miejscem do zabawy), w trakcie można się także napić pysznej kawy oraz przegryźć małe co nieco.

Po warsztatach zapraszam na jednorazowe darmowe konsultacje indywidualne (prosze o wcześniejszego maila z informacją).

Prowadząca: Alicja Niemierko-Pająk, mama – 5,5 letniej Zuzanny zwanej Oszką i 3 miesięcznej Matyldy, psycholog specjalizujący się w komunikacji dorosły-dziecko, zaburzeniach wczesno-dziecięcych oraz bajkoterapii. Jest trenerem PRIDE (szkolenia dla rodzin zastępczych) przy Ośrodku Adopcyjnym Towarzystwa Nasz Dom, oraz praktykiem Original Play . Ukończyła szkolenie w zakresie umiejętności wychowawczych w CMPPP Szkoła dla rodziców i wychowawców. Współpracuje z poradnią Cereo, szkołą Samuel oraz przedszkolem „Kraina Fantazji" w zakresie zaburzeń u dzieci, oraz problemów wychowawczych. Pracuje z rodzinami od 2003 roku. Od prawie 4 lat prowadzi zajęcia szkoły dla rodziców „Jeszcze Lepszy Rodzic".

zapisy :

lepszyrodzic@wp.pl lub tel. 600 465 111

czas trwania warsztatów: 2h

Cena warsztatów: 550 zł (za 10 spotkań)

Tematy spotkań:

1.Jak stawiać i przestrzegać granice – jak jasno postawić dziecku granice, żeby czuło się

bezpiecznie; jak wyrażać oczekiwania i ograniczenia tak, aby były przez dziecko respektowane. Co czuje dziecko, którego granice są przekraczane i jakie są rzeczywiste konsekwencje uszkodzonego systemu stawiania granic.

2. Jak pomóc dzieciom radzić sobie z uczuciami.

Jeżeli „Nie płacz, to nie boli", „Trzeba się dzielić", „To łatwe" – to twoje słowa kierowane do

dziecka… możesz je zmienić, tak by poczuło, że stoisz po jego stronie. Dowiedz się jak rozmawiać

o uczuciach, jak je rozpoznawać, czy wszystkie akceptować. Wiele sytuacji sprzeciwu i buntu,

niepewności, złości i agresji wynika z poczucia niezrozumienia. Wejdź w buty dziecka, poczuj, co

może czuć gdy rozmawia z dorosłym (mądrym, radzącym, litującym się, wypytującym,

pocieszającym), poznaj swój styl rodzicielstwa oraz metody skutecznej komunikacji.

3. Jak zachęcać dziecko do współpracy – jak motywować dziecko do współdziałania- by

chciało – a nie musiało – chcieć. Jakie działania rodzica motywują, a jakie skłaniają do buntu,

wycofania dziecka itp.

4. Co zamiast karania?- istnieje wiele metod (pozbawianie przywilejów, przymus, przemoc

słowna, klapsy itd.) pozwalających rodzicom osiągnąć natychmiastowy skutek – posłuszeństwo.

Jednakże niewiele z nich uczy konsekwencji, odpowiedzialności oraz kształtuje sumienie; innymi

słowy przymusza nie wychowuje. Jak zamiast karania modyfkować niepożądane lub

nieodpowiednie zachowania dziecka?

5. Jak rozwiązywać problemy i konfikty – jak wspólnie znajdować rozwiązania impasu bez

pokonanych czyli jak rozpoznać i uszanować potrzeby dziecka oraz swoje. Metoda „sześciu

kroków".

6. Jak zachęcać do samodzielności – jak zrezygnować z zaborczości i uzależniania dziecka

od siebie, jak rozwijać umiejętność podejmowania decyzji i wspierać proces usamodzielniania się

dziecka. Jak uczyć bycia odpowiedzialnym za siebie i swoje czyny.

7. Jak uwalniać dziecko od grania ról – jak sprawić, żeby nasze dziecko uwierzyło w siebie,

jak uwolnić dzieci od grania narzucanych im w domu i szkole ról. Nasze myśli i nieodzownie słowa, reakcje, czyny mogą utwierdzać, bądź uwalniać dziecko z odgrywanej roli. Uczestnicy będą mieli sposobność spojrzeć na swoje dziecko tak, jakby już było tam gdzie chciałoby dojść.

8. Jak chwalić i zachęcać – W języku polskim jest tyle przymiotników:ślicznie, pięknie, ładnie,

wspaniale… Niestety słowa te oddają tylko naszą opinię, „ślicznie" jest opinią, a nie faktem. Jak

znaleźć w dziecku to, co najlepsze i jak je konstruktywnie chwalić by budować w nim realne

poczucie własnej wartości i motywować.

9.Rodzeństwo bez rywalizacji.

Będzie o tym co czuje dziecko nagle pozbawione „wyłaczności na miłość rodziców" gdy pojawia się młodsze rodzeństwo i jak można pomóc mu poradzić sobie z dwoistością uczuć; czy sprawiedliwie to znaczy po równo i jak przeżyć kłótnie rodzeństwa. Dla rodziców jedynaków: o szeroko rozumianej socjalizacji dziecka.

10. Bajkoterapia. O bajkoterapii jest ostatnio głośno. I Ty możesz nauczyć się opowiadać bajki, które pomagają w dziecięcych kłopotach, oswajają nowe sytuacje, leczą.  

Exit mobile version