☰ menu

Warsztat doskonalący dla hipoterapeutów w Poznaniu

śr.-sob.
06.03-06.04.2013

 

Warsztat doskonalący dla hipoterapeutów:
„Autyzm niejedno ma imię – szanse i ograniczenia w terapii.„
6-7 kwietnia 2013r. POZNAŃ
Organizator: Systemowe Wspieranie Rozwoju "Kropla"
szczegóły: www.i-hipoterapia.pl lub tel.: 607 607 563

 

 

Cel szkolenia:
Warsztat przeznaczony jest dla osób pragnących doskonalić swój warsztat zawodowy oraz zdobyć wiedzę na temat terapii małego dziecka z ASD. Uczestnik po szkoleniu: zna kryteria diagnostyczne dla autyzmu (wg ICD 10 // DSM IV), umie dokonać funkcjonalnej oceny zachowania dziecka, potrafi sporządzić zapis obserwacji zachowań dziecka, zna podstawowe założenia terapii behawioralnej, umie zastosować wzmocnienia i wybrane podpowiedzi w pracy z dzieckiem ze spektrum autyzmu, zna główne założenia wybranych alternatywnych metod pracy z dzieckiem ze spektrum autystycznego, zna zasady budowania współpracującej relacji z rodzicami dziecka, wie jak zorganizować sprzyjające środowisko terapeutyczne.

PROGRAM (16h szkoleniowych):
DZIEŃ I:
1. Autyzm – podstawowe zagadnienia (etiologia, diagnoza, terapia)
2. Topografia zachowań dziecka autystycznego. Praktyczna nauka opisu.
3. Warunki dobrej komunikacji z dzieckiem z ASD
DZIEŃ II
1. Behawioryzm – przykład dobrej praktyki.
2. Hipoterapeuta rekomendowanym opiekunem dziecka ze spektrum autyzmu – etyka w pracy.
3. Podstawowe zasady pracy z dzieckiem z ASD podczas zajęć hipoterapeutycznych.
4. System rodziny dziecka ze spektrum autyzmu.
5. Zakończenie szkolenia, ankieta ewaluacyjna.

Kwalifikacje kadry:

Agnieszka Kaźmierczak – mgr pedagogiki specjalnej, instruktor rekreacji ruchowej ze specjalnością hipoterapia oraz jeździectwo. Ukończyła kurs podstawowy psychoterapii systemowej indywidualnej i rodzin, aktualnie kontynuuje naukę na kursie zaawansowanym. Posiada uprawnienia do prowadzenia terapii opartej na relacjach z zastosowaniem elementów Grow Throug Play System, PECS, terapii behawioralnej, systemowego coachingu dla rodziców, do prowadzenia zajęć wg zasad Ruchu Rozwijającego Veroniki Sherborne. W trybie ciągłym doskonali się na kursach z zakresu pomocy pedagogiczno-psychologicznej. Swoją pracę poddaje regularnej superwizji (WTTS).

Monika Witaszak – mgr pedagogiki specjalnej, absolwentka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, terapeuta behawioralny. Obecnie kończy studia na Wyższej Szkole Psychologii Społecznej w Sopocie, na kierunku Stosowana Analiza Zachowania. Współpracuje z Centrum Diagnozy i Terapii Zaburzeń Rozwojowych. Uczestniczyła w obozach terapeutycznych dla dzieci z zaburzeniami rozwoju, pod superwizją Torlaifa Rosselanda. Współpracowała ze Stowarzyszeniem Na Rzecz Osób z Autyzmem w Kwidzynie praz z Fundacją „Mały Piesek Zuzi". Pracowała jako nauczyciel w szkołach specjalnych. Cały czas zdobywa wiedzę na temat behawioryzmu, a najwięcej uczy się w codziennej pracy od dzieci.

Exit mobile version