pt.
30.08.2013
Na cykl Wakacje w Muzeum Sztuki składają się zajęcia na zamówienie. Start po zebraniu pięcioosobowej grupy.
Obowiązują zapisy.
Zgłoszenia pod nr tel. 605 060 063. Telefon czynny poniedziałek-piątek w g. 8.00-16.00.
Warsztaty edukacyjne dla dzieci od lat 7
Warsztaty familijne dla dzieci od lat 4 z opiekunami
Warsztat w dresie
ms2, ul. Ogrodowa 19
Warsztat towarzyszy wystawie „Przyjdźcie, pokażemy Wam, co robimy. O improwizacji tańca.”
Na warsztatach będziemy ćwiczyć i ciało i umysł. Wykorzystamy do tego improwizację, czyli otwartość i gotowość na nieustające zmiany. Sprowokujemy uczestników do niestandardowych działań wykorzystując m. in. obiekty w organicznych formach przypominające ludzkie sylwetki, a także korzystać będziemy z specjalnie przygotowanej architektury wystawy, która składa się z „urządzeń do improwizacji”.
ABS abstrakcja
ms¹, ul. Więckowskiego 36
Warsztat towarzyszy wystawie „Sala Neoplastyczna. Kompozycja otwarta”
Wassily Kandinsky twierdził, że malarstwo buduje punkt, linia i płaszczyzna. Barbara Kaczorowska zaprasza do praktycznego sprawdzenia tej formuły. Na warsztat złożą się działania, których tematami staną się kolejne wymienione elementy i poprowadzą przez meandry sztuki nieprzedstawiającej. Czy rzeczywiście z dzieła abstrakcyjnego niczego nie sposób wyczytać? W jaki sposób o nim mówić? I najważniejsze – czy aby zostać abstrakcjonistą, trzeba skończyć akademię.
Mądry Mondrian po szkodzie / w ogrodzie
ms¹, ul. Więckowskiego 36
Warsztat towarzyszy wystawie „Sala Neoplastyczna. Kompozycja otwarta”
Gdzie w jabłonce kryją się kąty proste oraz dlaczego niektóre barwy nazywa się „podstawowymi”? Mądry Mondrian po szkodzie / w ogrodzie to warsztat poświęcony drodze malarstwa od obserwacji natury do abstrakcji geometrycznej. Przy sprzyjającej pogodzie część warsztatu odbędzie się w plenerze muzealnego ogrodu.
Warsztaty edukacyjne dla młodzieży i dorosłych
wyKasz się
ms¹, ul. Więckowskiego 36
Warsztat towarzyszy wystawie „Sala Neoplastyczna. Kompozycja otwarta”
Czy dzieło istnieje samo w sobie, czy może sens jego istnieniu nadaje odbiorca – interpretator? I czy analizą dzieła sztuki zawsze musi być wygłoszony wykład lub odczytany referat? Dział Edukacji Muzeum Sztuki zapewnia, że nie.
Obcowanie ze sztuką nie musi mieć charakteru trójdzielnej rozprawki ze wstępem, rozwinięciem i zakończeniem. Chyba, że jako wstęp posłuży nam bałaganienie papierem, rozwinięciem będzie eskalacja bałaganu, a zakończeniem – tytułowanie tegoż bez użycia słownika terminów plastycznych.
Zapraszamy!