wstęp wolny, ilość miejsc ograniczona
zapisy: Dominika Jastrzębska| d.jastrzebska@laznia.pl
Wakacje w ŁAŹNI to seria warsztatów interdyscyplinarnych, wykorzystujących różne techniki plastyczne oraz dziedziny sztuki współczesnej, przeznaczone dla dzieci i młodzieży zamieszkującej Gdańsk.
Wakacje zostały podzielone na tygodniowe cykle warsztatowe — każdy dotyczy innych tematów i kwestii, podejmując zagadnienie kreatywności z różnych stron. Podczas warsztatów zapewniona jest opieka pedagogiczna.
Zajęcia rozpoczynają się 26 czerwca, a kończą 18 sierpnia. Trwają od poniedziałku do piątku, w godzinach 10.00-15.00. | UWAGA — 15.08 zapraszamy wszystkich na podwórko CSW ŁAŹNIA 2 w Nowym Porcie na całodniowy festiwal artystyczny dla dzieci — CUD, wstęp wolny.
TYDZIEŃ I (26.06-30.06) | Warsztaty z animacji poklatkowej | wiek: 7-12 lat | Zajęcia zarezerwowane dla uczniów i uczennic ze Szkoły Podstawowej nr 65 im. Alfa Liczmańskiego w Gdańsku | brak wolnych miejsc
Świńskie Łąki | Prowadzenie: Aleksandra Kotarska
Uczestnicy i uczestniczki stworzą kilka historii dotyczących Dolnego Miasta. Wspólne spacery po okolicy oraz znalezione podczas wędrówek skarby, posłużą warsztatowiczom, jako inspiracja w procesie twórczym. Dzieci spróbują uchwycić charakter miejsca, gdzie natura z nieokiełznaną siłą wchodzi w miasto. Część spotkania twórczego poświęcą również na przygotowanie map własnych dzikich ścieżek.
TYDZIEŃ II (03.07-07.07) | Warsztaty z tworzenia filmu animowanego | 7-12 lat | Zajęcia zarezerwowane dla uczniów i uczennic ze Szkoły Podstawowej nr 65 im. Alfa Liczmańskiego w Gdańsku | brak wolnych miejsc
Animuj świat | Prowadzenie: Magdalena Bryll
Półkolonie będą miały dwa cele: stworzenie wspólnego eksperymentalnego filmu animowanego oraz przełamanie strachu przed „błędami” w rysunku i malarstwie. Podczas zajęć dzieci nauczą się obserwować otaczający je świat skupiając się na własnej percepcji i spróbują uchwycić wrażenia w sposób naturalny, instynktowny, niepokierowany „zasadami” ani próbą uzyskania właściwego efektu „na ocenę”.
TYDZIEŃ III (10.07-14.07) | Twórcze warsztaty plastyczno – ruchowe | BRAK WOLNYCH MIEJSC
Tajemnicze żywioły | Prowadzenie: Natalia Załęska-Pyć
W czasie tych wyjątkowych warsztatów stworzonych z myślą o wszystkich młodych odkrywcach, będziemy eksperymentować z powietrzem, wodą, ziemią i ogniem oraz poznamy tajemnice dzikiej natury. Podczas warsztatów odbędą się zajęcia plastyczne, ruchowe oraz multimedialne. Warsztaty w przystępny sposób objaśnią młodym uczestnikom i uczestniczkom znaczenie danego żywiołu dla świata i przyrody oraz wyjaśnią, jakie jest ich działanie w zjawiskach fizycznych, biologicznych i astronomicznych. Każdego dnia dzieci będą wykonywały pracę twórczą, której efekt będą mogły zabrać ze sobą do domu, jako pamiątkę z wakacji.
TYDZIEŃ IV (17.07-21.07) | Warsztaty ilustratorskie | BRAK WOLNYCH MIEJSC
5 dni lata | Prowadzenie: Weronika Lipniewska
Podczas kolejnego wakacyjnego spotkania dzieci spróbują za pomocą obrazów — subiektywnych ilustracji, zobrazować istotne lub inspirujące momenty z każdego dnia tygodnia. Te obrazkowe notatki złożą się na ilustrowany dziennik — osobistą opowieść. Plastyczno — narracyjne poszukiwania przybiorą finalnie formę kilkunasto — stronicowej publikacji. Poza budowaniem indywidualnej narracji, skupimy się na technicznych aspektach budowania publikacji, takich jak ogólny projekt, okładka, format czy techniki szycia.
TYDZIEŃ V (24.07-28.07) | Warsztaty ogrodnicze | BRAK WOLNYCH MIEJSC
Prowadzenie: Dominik Rudasz
Zajęcia będą się odbywały w budynku ŁAŹNI oraz na terenie Szkoły Podstawowej nr 65, która sąsiaduje z ŁAŹNIĄ. Warsztaty mają na celu poszerzenie świadomości ekologicznej wśród uczestników i uczestniczek. Podczas warsztatu dzieci przyjrzą się różnym rodzajom nasion oraz porozmawiają o sposobach ich uprawy. Przygotują własne rozsady oraz dowiedzą się jak je pielęgnować, jak prawidłowo wysiać nasiona, jak oznaczać rośliny, żeby nie zaginąć w warzywno — ziołowym gąszczu, jak i po co dokumentować prace w ogrodzie warzywno — ziołowym oraz jak uprawiać swój własny ogródek, żeby mieć z tego frajdę niezależnie od wielkości plonów.
TYDZIEŃ VI (31.07-04.08) | Warsztat fotograficzny | BRAK WOLNYCH MIEJSC
Prowadzenie: Magdalena Kieroń
Warsztaty fotograficzne mające na celu naukę podstaw fotografii. Poprzez wspólne plenerowe spacery, dzieci poznają tajniki fotografii reportażowej, portretowej oraz konceptualnej. Skupią się na aspektach technicznych, takich jak kadrowanie, wybór kompozycji i planu. Ponadto spróbują sfotografować nieznajome osoby, aby uchwycić wyjątkową atmosferę chwili. Zwieńczeniem warsztatów będzie prezentacja wybranych zdjęć w formie wystawy fotograficznej w CSW Łaźnia z udziałem zaproszonych gości.
TYDZIEŃ VII (07.08-11.08) | Warsztaty modelarsko — plastyczne | BRAK WOLNYCH MIEJSC
Artystycznie o artystach | Prowadzenie: Aleksandra Blandon
Warsztaty modelarsko — plastyczne, podczas których każdego dnia poznamy jednego artystę lub artystkę. Wykorzystując różne techniki plastyczne zanurzymy się w świecie wybranego twórcy i stworzymy serię projektów nawiązujących do jego działalności artystycznej. Warsztaty wzbogacą uczestników i uczestniczki w wiedzę na temat sztuki i zachęcą do jej ciągłego poznawania.
TYDZIEŃ VIII (14.08-18.08) | Warsztaty plastyczno — ruchowo — teatralne | BRAK WOLNYCH MIEJSC | UWAGA — 15.08 zapraszamy wszystkich na podwórko CSW ŁAŹNIA 2 w Nowym Porcie na całodniowy festiwal artystyczny dla dzieci CUD, wstęp wolny.
Zaczarowany świat wyobraźni | Prowadzenie: Basia Secke
Podczas zajęć dzieci stworzą własne, małe dzieła sztuki poddając recyklingowi niepotrzebne, porzucone przedmioty, nadając im nowe życie. Spróbują wspólnie wykreować historię dotyczącą zaczarowanego świata wyobraźni i przedstawią ją w postaci krótkiego występu teatralnego. Dzieci będą miały za zadanie również zaprojektowanie i wykonanie scenografii oraz kukiełek — postaci do swojego przedstawienia.
Zastosowanie różnych ciekawych form pracy, w tym zabaw integracyjnych, technik twórczego myślenia oraz urozmaiconych form działalności artystycznej, pozwoli rozbudzić w dzieciach ciekawość poznawczą, zachęci je do aktywności twórczej a także stworzy im przestrzeń do odkrywania własnych talentów i kształtowania poczucia własnej wartości.