//www.tworczedzieciaki.art.pl/zapisy.html?f=29042015
BIBLIOTEKA PUBLICZNA, UL. DURACZA 19 /BIELANY/
27 SIERPNIA / CZWARTEK/ GODZ. 17.15-18.45 TWÓRCZE MYŚLENIE (6-8 LAT)
Co by tu wymyślić? Mam pomysł.
Celem warsztatów jest pobudzenie wyobraźni, elastyczności myślenia i pomysłowości oraz rozwijanie wytrwałości w pokonywaniu trudności. Zajęcia pozwolą uczestnikom ćwiczyć kreatywność, rozumianą jako wprowadzanie indywidualnych pomysłów w czyn.
28 SIERPNIA / ŚRODA/ GODZ. 17.15-18.30 CZYTANKI O ZJAWISKACH (3-4 LATA)
Czym jest zjawisko? Dlaczego cukier rozpuszcza się w wodzie? Dlaczego z gąsienicy powstaje motyl?
Celem spotkania jest przekazanie dzieciom wiedzy na temat otaczającej je rzeczywistości, rozbudzanie apetytu na poznawanie świata i pobudzenie kreatywności.
KLUB SZAFIR, UL. DOLNOŚLĄSKA 3 /ŻOLIBORZ/
24 SIERPNIA / PONIEDZIAŁEK/ GODZ. 17.30-18.45 WARSZTATY SENSORYCZNO-PLASTYCZNE (3-5 LAT)
PARK HERBERTA
25 SIERPNIA / WTOREK/ GODZ 17.30-19.00 DZIAŁANIA ANIMACYJNO-EDUKACYJNE – KOLOR
Pudła, opakowania, kolorowe kartki, wykałaczki i nożyczki staną się, podczas warsztatów pretekstem, do tworzenia, konstruowania i wymyślania własnych zabawek i zabaw. Uczestnicy stworzą kartonowe ciuchcie, rakiety, wędki, ryby, zbroje rycerskie i kręgle z butelek po mleku. Użyją przedmiotów, które można znaleźć w każdym domu i wykorzystać do zabawy, bez wydawania pieniędzy.
Pudła, opakowania, kolorowe kartki, wykałaczki i nożyczki staną się, podczas warsztatów pretekstem, do tworzenia, konstruowania i wymyślania własnych zabawek i zabaw. Uczestnicy stworzą kartonowe ciuchcie, rakiety, wędki, ryby, zbroje rycerskie i kręgle z butelek po mleku. Użyją przedmiotów, które można znaleźć w każdym domu i wykorzystać do zabawy, bez wydawania pieniędzy.
Polem działań podczas warsztatów będą proste zadania, stymulujące twórcze myślenie. Będą to zagadki, układanki, historie, rymowanki i zabawy ruchowe. Przykładowe zadanie: Co można stworzyć z 3 trójkątów, 2 kwadratów i 4 kół? Uczestnicy będą korzystać z różnych przedmiotów, które staną się dla nich inspiracją, np. pudełeczek, patyczków, spinaczy czy piór.
Zajęcia będą się koncentrować wokół czytanych opowiadań i bajek, na temat prostych zjawisk przyrodniczych, biologicznych i fizycznych. Treść dostosowana będzie do wieku odbiorców. Przykładowe tematy: Jak to się dzieje, że z poczwarki powstaje motyl? Jak powstaje tęcza? Gdzie właściwie mieszkają ptaki? Warsztaty będą urozmaicone działaniami plastycznymi i ruchowymi, na temat poszczególnych zjawisk.