☰ menu

Terapia dla Dzieci w Poznaniu

wt.-pt.
14.07-31.07.2015

Czy Twoje dziecko ma problemy z zachowaniem lub nauką?
Zobacz spis objawów, które są powiązane z zaburzeniem percepcji słuchowej. Usuń przyczynę a zobaczysz jak Twoje dziecko się zmieni.

Obowiązujące kryteria przyjęcia do programu:
– uczeń klasy I-III w roku szkolnym 2015/2016 zamieszkały w Wielkopolsce;
– deklaracja Rodzica, że dziecko nie przyjmuje leków związanych z chorobą neurologiczną lub psychiczną;
– przekazanie kserokopii dokumentacji dotyczącej dziecka, jeżeli taką posiada (od psychologa, pedagoga, z poradni specjalistycznych, w których dziecko było diagnozowane);
– przeprowadzenie diagnostyki kwalifikującej dziecko do treningu i stwierdzenie problemów koncentracji w powiązaniu z zaburzeniami analizy słuchowej;
– wypełnienie arkuszy ankietowych Uniwersytetu Medycznego. Podstawą zastosowania terapii medycznej – jest badanie diagnostyczne.
Więcej informacji uzyskasz pod numerem telefonu: 515807732.
Podajemy „Objawy zaburzeń uwagi słuchowej (wg P. Madaule)"

Słuchanie receptywne, skierowane na zewnątrz (do otaczającego świata)

  • zaburzenia koncentracji
  • nadwrażliwość na dźwięki
  • błędna interpretacja pytań i poleceń
  • mylenie podobnie brzmiących słów
  • konieczność częstego powtarzania poleceń
  • nieumiejętność spełniania wieloczłonowych poleceń.

Słuchanie ekspresyjne skierowane do wewnątrz (kontrola własnych wypowiedzi)

  • monotonne wypowiedzi
  • problemy z płynnością i wyrazistością wypowiedzi
  • ubogie słownictwo
  • nadużywanie stereotypowych wyrażeń
  • nieumiejętność czystego śpiewania
  • mylenie liter lub odwracanie ich kolejności
  • słabe rozumienie tekstu czytanego
  • problemy z czytaniem na głos
  • problemy z głoskowaniem

Funkcje motoryczne

  • brak poczucia rytmu
  • niewyraźne pismo
  • mieszana dominacja
  • problemy z organizacją, strukturą
  • mylenie strony prawej i lewej

Poziom energii

  • trudności z porannym wstawaniem
  • męczliwość
  • nadaktywność
  • skłonności do ulegania przygnębieniu (uwaga – do różnicowania z depresją)
  • poczucie przytłoczenia codziennymi obowiązkami

Postawy społeczne

  • mała tolerancja na frustrację
  • tendencja do wycofywania się
  • drażliwość
  • niedojrzałość
  • brak motywacji do nauki/pracy
  • negatywne nastawienie do nauki/pracy

 

Exit mobile version