„Reżyser Włodzimierz Nurkowski, choreografowie Katarzyna Aleksander-Kmieć i Jacek Tomasik oraz scenografka Anna Sekuła skomponowali spektakl niezwykle malowniczy, pełen urokliwego wdzięku. Jednocześnie bardzo poetycki i komiczny. A niełatwo te dwa elementy harmonijnie połączyć” – napisała Anita Nowak na portalu „Teatr dla Was”.
Magdalena Barylak o swojej roli w „Ariadnie na Naxos”:
„Ariadna jest moją trzecią z kolei partią Straussowską po Marszałkowej z „Kawalera srebrnej róży” i Żonie Baraka z „Kobiety bez cienia”, więc mam już spore doświadczenie w wykonywaniu muzyki tego kompozytora. Spektakl składa się z dwóch części: prologu, w którym gram Primadonnę i opery, w której już jestem tytułową Ariadną. Genialna konstrukcja tego utworu i zawarcie w nim „teatru w teatrze” daje śpiewakom możliwość pokazania maksimum swoich umiejętności zarówno aktorskich jak i wokalnych. Primadonna to rola komediowa, Strauss doskonale podkreśla jej charakter szybkimi przebiegami melodycznymi, dziką harmonią i bardzo zróżnicowaną artykulacją. Po tym całym szaleństwie w Prologu następuje totalna przemiana. Primadonna wchodzi w rolę Ariadny. I tu zaczyna się dla mnie prawdziwe wyzwanie. W drugim akcie czyli „operze” pojawiają się dwie liryczne, o przepięknych, legatowych frazach i wymagające bardzo dużej skali głosu arie oraz trudny kondycyjnie, ze względu na czas trwania, bo ok. 30-minutowy, duet z Bachusem. Mityczna Ariadna jest postacią dramatyczną, kobietą przepełnioną bólem tragicznej i niespełnionej miłości. Nie ma w niej niefrasobliwej powierzchowności. Są: refleksja, melancholia oraz głębokie, prawdziwe uczucia, a przede wszystkim, niebiańsko piękna muzyka. Krakowskie przedstawienie, fenomenalnie wyreżyserowane przez Włodzimierza Nurkowskiego należy do moich ulubionych. Kreowanie partii Ariadny w tej realizacji daję ogromną radość i satysfakcję”.
Bilety w cenie 20-100 zł do nabycia w Kasie Opery.
www.opera.krakow.pl