☰ menu

Szkoła Twórczego Pisania dla dzieci

sob.-niedz.
20.02-20.03.2016

Odkrycie mocy marzeń i wizji w zmaterializowanym świecie.

Rozwijanie kreatywnego myślenia jako drogi do szybszego rozwiązywania problemów, w czasach, w których ważna jest elastyczność, konieczność szybkiego dostosowania się do nowych okoliczności oraz pomysłowość.

Przykładowe zagadnienia:

1. "Pokonaj horror białej kartki"

– przy relaksującej muzyce dzieci przez kilka minut piszą wszystko co im przychodzi namyśl w postaci swobodnego strumienia świadomości
– rozwijają myśl " Mam jedno zielone oko, które widzi prawdę i jedno brązowe, które widzi znacznie więcej"
– piszą o tym co widzą kiedy zamkną oczy. Starają się stworzyć krótki tekst z zamkniętymi oczami
– ćwiczenia koncentracji uwagi: dzieci opisują wszystko to, co chciałyby robić gdyby były w innym miejscu.
– prowadzący rozdaje "Licencję pisarską" w której zezwala się na wszystko w sferze pisania.
Dzieci starają się dodać swoje punkty dotyczące tego na co chciałyby mieć pozwolenie w pisaniu, tym samym uświadamiając sobie nieskończoną wolność jaką oferuje ich własna wyobraźnia . Można ozdobić "licencję", według własnego uznania

2. "Zauważanie i zmysły"

Krótki wykład na temat roli zmysłów w naszym życiu. Próba zdefiniowania wielu rodzajów smaków i zapachów. Wspólne oglądanie reprodukcji malarskich i przykładów fotografii artystycznej
– co dzieje się poza kadrem malarskim lub fotograficznym? dopowiadanie historii
– opisanie zapachu perfum mamy, z czym się kojarzy
– w znajomym miejscu staraj się zauważyć coś czego wcześniej nie dostrzegałeś opisz jak bohater doświadcza rzeczywistości wszystkimi zmysłami (wizyta w ogrodzie lub parku)
– opisz pokój z perspektywy kociątka

3. "Bohater literacki"

Dane na temat bohatera : zalety i wady, kluczowe informacje: wiek, płeć, uwarunkowania rodzinne.
– wywiad z bohaterem
– przepisy czarownic na bohatera, np. : kilka gramów rozsądku, szczypta złośliwości, 2 szklanki uśmiechu
– pomyśleć o dwóch znajomych osobach, "wyjąć " z nich cechy, które najbardziej lubimy i stworzyć z nich trzecią postać, która będzie "wypadkową" dwóch poprzednich.
–  losowanie imienia dla bohatera -wyjaśnienia, czy akceptuje się dane imię, czy nie i dlaczego

4. "Dialog"

Opowieść o tym jak sposób mówienia charakteryzuje postać.
– układanie jednego bardzo długiego zdania, potem tekstu składającego się z kilku bardzo krótkich zdań
– odgrywanie scenki zapoznania się z drugą osobą
– pisanie dialogu, w którym nakłania się drugą osobę do zrobienia czegoś, czego ona bardzo nie chce.
– próby pisania dialogu w którym jedna osoba stara się coś powiedzieć drugiej, ale nie może się na to zdobyć i krąży wokół tematu, nie wypowiadając właściwych słów.

5. „Sceneria"

– ilustrowanie świata widzianego przez „różowe okulary" czyli tego, który Ci się marzy.
– wprowadzenie do wymyślonego świata jednego z obrzędów świata realnego: obchodzenie urodzin, walentynki, wesele, koniec roku szkolnego.
– pisanie historii pierścienia zmieniającego kolor w zależności od nastroju bohatera
– c.d. o korelacji nastroju i miejsca : opis starego zamczyska w nastroju grozy
– opisanie drogi osobie niewidomej, tak aby nie stała jej się krzywda. Na zasadzie analogii- Twoim zadaniem jest stać się „okiem" czytelnika.

6. „Fabuła"
7. „Punkty widzenia"
8. „Poprawki krawieckie"

Zakres zadań i tematów jest szerszy niż na proponowanym schemacie.

Najbliższe terminy:

17 lutego

środy, 15:30-16.30

(kolejne zajęcia z cyklu: 24.02, 2.03, 9.03, 16.03, 23.03, 30.03, 6.04, 13.04, 20.04, 27.04, 4.05, 11.05, 18.05, 25.05, 1.06, 8.06, 15.06, 22.06, 29.06)

30 marca

środy, 17.00-18.00

(kolejne zajęcia z cyklu: 6.04, 13.04, 20.04, 27.04, 4.05, 11.05, 18.05, 25.05, 1.06, 8.06, 15.06)

Cena:

700 zł / (20x1h)

390 zł / (12x1h)

Liczba osób w grupie

max. 6 osób

Wiek uczestników

9-13 lat

Exit mobile version