Kampania skierowana jest do rodziców i opiekunów, którzy borykają się z mniejszymi lub większymi problemami wychowawczymi lub mają wątpliwości czy są wystarczająco dobrymi rodzicami. Jedno z podstawowych źródeł kłopotów wychowawczych tkwi w nieznajomości i nieszanowaniu potrzeb emocjonalnych dziecka. Wielu rodziców uważa, że małemu dziecku do prawidłowego rozwoju, pełni szczęścia wystarczy prawidłowe żywienie, odpowiednie ubranie, należyta pielęgnacja. Rodzice niejednokrotnie nie wiedzą, jak doświadczenia dzieciństwa wpływają na rozwijanie się życia uczuciowego dorosłych i jaka jest zależność między prawidłowymi stosunkami w rodzinie, a zdrowiem psychicznym jej członków. W dzisiejszym zabieganym życiu brakuje czasu na okazywanie, pielęgnowanie i rozwijanie uczuć – podkreśla Mirosława Kątna, przewodnicząca KOPD.
Przez cały październik publikować będziemy artykuły ekspertów dotyczące mądrego wychowania. Kampania wspomagana będzie konkursem z ciekawymi nagrodami, a finansowo wesprze ją nasz wieloletni partner – marka NAN 2 – zapowiada Magdalena Stachowiak- Alexandrowicz, Manager ds. PR i Promocji KOPD. Konkurs zorganizowany będzie na FB KOPD https://www.facebook.com/KomitetOPD/, gdzie rodzice i opiekunowie będą mogli zgłaszać krótkie historie o tym, jak dzieci bywają mądrzejsze od dorosłych, czego uczą rodziców. Nagrodami będą przedmioty i książki nagrodzone w XVIII edycji konkursu Świat Przyjazny Dziecku. Kampania edukacyjna została objęta patronatem Rzecznika Praw Obywatelskich dra Adama Bodnara.
– Rodzice wychowają szczęśliwe dziecko, gdy sami są szczęśliwi; nauczą je miłości, gdy sami okazują miłość; dziecko wyrośnie na osobę uważną, cierpliwą i delikatną, jeżeli rodzice są uważni, cierpliwi i delikatni. Ale dziecko stanie się agresywne, krnąbrne, złośliwe albo leniwe, jeżeli takie otrzyma wzory postępowania od najważniejszych osób w swoim życiu, czyli od matek i ojców – zaznacza Ewa Woydyłło.
Aleksandra Piotrowska tłumaczy, że mądrzy rodzice tworzą dzieciom w miarę stałe ogólne ramy rozwoju, przekazują im normy i zasady postępowania, którymi powinny się kierować żyjąc wśród innych. – I co niezwykle ważne, dają dzieciom akceptację, miłość. Wszystkie te czynniki łącznie tworzą teren, w którym dziecko czując się bezpiecznie, swobodnie i chętnie działa, eksploruje i poznaje zarówno świat przedmiotów, przyrody, jak i ludzi, stopniowo budując swoje kompetencje – dodaje psycholog.
Partnerem kampanii jest marka NAN 2, która od lat wspiera mamy, także te, które nie mogą karmić piersią. NAN 2 to mleka modyfikowane inspirowane badaniami nad składem mleka kobiecego prowadzonymi od ponad 60 lat, m.in. NAN OPTIPRO® Plus 2 HM-O dla niemowląt powyżej 6. miesiąca życia. Więcej informacji: www.zdrowystartwprzyszlosc.pl
Informacje o Komitecie Ochrony Praw Dziecka
Komitet Ochrony Praw Dziecka jest ogólnopolską organizacją pożytku publicznego, która zajmuje się ochroną praw i interesów dzieci oraz ich rodzin. Od 1981 roku misją Komitetu jest przeciwdziałanie i zapobieganie wszelkim przejawom krzywdzenia dzieci oraz pomoc rodzinom w sytuacjach kryzysowych. Swoją misję KOPD realizuje poprzez Centrum Interwencyjne w Warszawie oraz 20 oddziałów terenowych w całej Polsce. Komitet Ochrony Praw Dziecka świadczy pomoc psychologiczną, pedagogiczną, diagnostyczną, psychoterapeutyczną, mediacyjną i prawną, szukając najwłaściwszej formy pomocy dla dziecka i jego rodziny.
Misją KOPD jest pomoc tym, którzy sami nie mogą się ochronić – dzieciom. Aby robić to skutecznie organizujemy zbiórki publiczne i akcje CSR, kampanie społeczne, czy eventy – na czele z konkursem Świat Przyjazny Dziecku. Wszystko po to, by prowadzić konkretne szeroko zakrojone działania – od porad prawnych, przez diagnozy, terapię długo i krótkoterminową, mediacje, czy grupy wsparcia. Organizujemy również szkolenia i warsztaty dla osób zajmujących się zawodowo pomocą dziecku.