☰ menu

spektakle dla dzieci w Krakowie

pon.-śr.
01.03-31.03.2010

REPERTUAR MARZEC 2010


1.03 poniedziałek CZERWONY KAPTUREK 9.00, 11.15
2.03 wtorek PINOKIO 9.00, 11.15
3.03 środa PINOKIO 9.00, 11.15
4.03 czwartek PINOKIO 9.00, 11.15
5.03 piątek TYGRYS PIETREK 9.00, 11.15

7.03 niedziela TYGRYS PIETREK 11.00, 13.00
8.03 poniedziałek TYGRYS PIETREK 9.00, 11.15

14.03 niedziela SKARB PIRATA CYNAMONA 11.00, 13.00
15.03 poniedziałek SKARB PIRATA CYNAMONA 9.00, 11.15
16.03 wtorek SKARB PIRATA CYNAMONA 9.00, 11.15
17.03 środa BAŚŃ O RYCERZU BEZ KONIA 9.00, 11.15
18.03 czwartek BAŚŃ O RYCERZU BEZ KONIA 9.00, 11.15
19.03 piątek KOT W BUTACH 9.00, 11.15

20.03 sobota TEATR MUZYCZNY – GLIWICE: BAŚŃ O RYCERZU BEZ KONIA       
       15.00
21.03 niedziela KOT W BUTACH 11.00, 13.00
22.03 poniedziałek KOT W BUTACH 9.00, 11.15

23.03 wtorek AMELKA, BÓBR I KRÓL NA DACHU 9.00, 11.15
24.03 środa AMELKA, BÓBR I KRÓL NA DACHU 9.00, 11.15
25.03 czwartek AMELKA, BÓBR I KRÓL NA DACHU 9.00, 11.15
26.03 piątek KOT W BUTACH 9.00, 11.15

28.03 niedziela CALINECZKA – NIEZWYKŁE PRZYGODY 11.00, 13.00
29.03 poniedziałek CALINECZKA – NIEZWYKŁE PRZYGODY 9.00, 11.15
30.03 wtorek CALINECZKA – NIEZWYKŁE PRZYGODY 9.00, 11.15

Czerwony Kapturek
"Czerwonego Kapturka" powinni poznać wszyscy. Dlatego właśnie, z myślą o najmłodszych widzach, przygotowaliśmy bajkę wg scenariusza Jana Brzechwy.
Proponowana przez nas wersja popularnej historii to niezwykle kolorowy, wesoły, żywiołowy, roztańczony i rozśpiewany musical dla dzieci, który – mamy nadzieję – będzie świetną okazją do zabawy także dla rodziców.
Jest tu i mama, i Czerwony Kapturek, i babcia, i wilk, i gajowy. No i koszyczek. Wszystko, jak trzeba. A przede wszystkim aktorzy, którzy uruchamiają całą maszynerię do tworzenia fikcji i bawienia się nią(…).
Główni bohaterowie to proste, jak z dziecięcych rysunków, lalki – wielkie głowy, długie cienkie kończyny z gumy, wielkie dłonie i stopy. Dłonie to rękawiczki na rękach aktorów, stopy-kapcie na stopach aktorów. Lalki nie są śliczne, realistyczne czy wyrafinowane plastycznie, ale wesołe, trochę karykaturalne, a przede wszystkim dynamiczne. Czasami złudzenie jest pełne (gdy aktor kryje się za lalką), ale niezbyt się o to dba. Historia Czerwonego Kapturka jest przecież znana, nawet najmłodsi widzowie wiedzą, jak się potoczy. Ważniejsza wydaje się zabawa w teatr, w samo snucie opowieści. Taniec, śpiew, trochę złośliwe, trochę ciepłe pokazywanie charakterów, bynajmniej nie sentymentalnie.

Pinokio
Pinokio, drewniany pajac, którego największym marzeniem jest zostać chłopcem, z powodu swojej naiwności i bezradności co rusz wpada w tarapaty. Spektakl opowiadający o jego dorastaniu w świecie pełnym fałszu i niebezpieczeństw to wspaniałe widowisko, które uczy, że miłość, dobre serce i zdolność do poświęcenia są jedyną drogą do dojrzałości i szczęścia.

Tygrysek Pietrek
Nasz spektakl opowiada o lękliwym tygrysku, który ze strachu zgubił swoje paski. Wyrusza na wyprawę w poszukiwaniu odwagi – chce ją kupić w sklepie, zdobyć w wojsku, nauczyć się jej od Indian… Ale napotkani osobnicy być może zapomnieli już o banalnej prawdzie – boi się każdy, a odwaga polega na pokonaniu strachu, nie zaś na ubraniu się w jej "kostium". Czy uda się Pietrkowi odnaleźć swoje paski? Przekonacie się oglądając nasze przedstawienie.

Skarb Pirata Cynamona
Spektakl, który wywróci Wasze myślenie na temat teatru o 180 stopni. "Skarb Pirata Cynamona" to sztuka, w której widzowie decydują o przebiegu akcji. Oni razem z aktorami podejmują decyzje, w którą stronę ma się zwrócić teatralna intryga. Oni również, często wchodząc na scenę, decydują o finałowym kształcie przedstawienia. To dwie godziny wspaniałej zabawy, możliwości nie tylko oglądania, ale i współtworzenia scenicznych przygód pirata Cynamona.

W przedstawieniu zobaczycie: Pirata Cynamona, cyrkowców- Zapowiadacza, dyrektora cyrku na kółkach bez kółek, Tresera(specjalistę od wycofywania sie na z góry upatrzone pozycje), Klauna Zenona Nieśpiesznego, Balerinę Klotyldę Szpagacik (pannę w pretensjach), Wróżkę Eulalię Kolanko (zasłużoną pracownicę działu prognoz długoterminowych), pirata Rabarbara. Odwiedzimy Wyspy Landrynkowe, a na nich piratów, Krainę Potworowców (Kostropulca, Obrzydliwca i Bąbla), Krainę Bajkolandii (Babę Jagę, Królewnę Śnieżkę, Czerwonego Kapturka, Krasnoludka) oraz Krainę Leniwców czyli Widzów.

Skrząca się humorem, z barwną baśniową scenografią i wspaniałą muzyką, jest to opowieść o poszukiwaniu skarbu i przyjaźni. Jak łatwo się domyśleć, baśniowy skarb zostaje w końcu odnaleziony i tu kolejna niespodzianka: zostaje równo podzielony pomiędzy wszystkich widzów znajdujących się w teatrze.

Baśń o rycerzu bez konia

Współczesna baśń Marty Guśniowskiej o Rycerzu bez Konia i Koniu bez Rycerza, którzy wędrują przez świat i szukają siebie nawzajem. Dowcipne żonglowanie baśniowymi motywami, zaskakujące zwroty akcji: Księżniczka sama więzi się w wieży, wybrakowanym Rycerzem (bo bez Konia) gardzą i Łotrowie i groźny Smok, Czarodziej nie umie czarować, a krwiożerczy nietoperz okazuje się być malutką… Opowieść z przymrużeniem oka, a jednocześnie z morałem. Humorystyczne piosenki i dialogi oraz dobry rytm przedstawienia – bajka dla młodych widzów, ale śmiać się będą także dorośli. Nieschematyczne perypetie bajkowych bohaterów zaskoczą niejednych znawców bajek.

Kot w butach
Zawarta w bajce anegdota pokazuje jak sprytem i kombinatorstwem można osiągnąć fortunę i rękę pięknej księżniczki zarazem. Tylko czy właśnie o tym chciał powiedzieć nam autor? Bądźcie nieuczciwi, bo to się zawsze opłaca? …chyba nie. Więc przyjrzyjmy się sprawie uważniej. Młody młynarz dostaje w spadku Kota. Szybko orientuje się, że ów Kot gada, mało tego, całkiem z sensem gada. Kot jest wyjątkowy, chcę dla swojego pana jak najlepiej, widzi w nim nawet materiał na księcia. Oczywiście ma już pewien plan, w ramach którego będzie musiał trochę nakłamać, a nawet kogoś zjeść. Lecz czegóż to się nie zrobi by osiągnąć tak szczytny cel, przecież zawsze lepiej jest być kotem księcia niż młynarza…choć znajdą się też tacy, którym bardziej smakują tłuste i promienne myszy z młyna, niż chude i zziębnięte z zamku. Prawda?

W tej oryginalnej adaptacji bajkowe postaci zaskakująco pasują do realiów współczesnego świata. W zabawny sposób wprowadzeni zostajemy w senne życie młynarzy, atmosferę dworu i wreszcie intrygę Kota w butach, któremu marzy się książęca korona dla swojego pana. Gdzie kończy się spryt, a gdzie zaczyna oszustwo? Odważnie spojrzenie na dwuznaczną rzeczywistość bajkowego świata. Doskonały ruch sceniczny (Kota w butach gra w tym spektaklu kobieta) dowcipne piosenki i humor, z którego śmiać się będą i dzieci, i dorośli. Pozbawione dosłowności kolorowe, kubistyczne dekoracje i kostiumy pozwolą uruchomić wyobraźnię widzów.

Amelka,Bóbr i Król na dachu
Sztuka Tankreda Dorsta, jednego z najwybitniejszych niemieckich dramaturgów,  znanego przede wszystkim dorosłej publiczności, jest umiejętnie napisaną współczesną baśnią posługująca się wątkami zaczerpniętymi z bajek nadreńskich. To urokliwa, pełna fantazji i magii historia małej dziewczynki Amelki, która podczas wyprawy po czarny miód odkrywa elementarne prawdy o świecie. W podróży towarzyszą jej niezwykłe postaci, Dynia, Gruszka, zwariowany Król mieszkający na dachu, Pies, który nie szczeka i Bóbr. Dzięki nim bohaterka poznaje wartość przyjaźni, poznaje swoja historię i metaforycznie określa swe miejsce na ziemi. W atmosferze niezwykłości i w otoczeniu magicznych przedmiotów poznaje samą siebie i odwraca bieg wydarzeń, które już nigdy nie będą dla niej utrapieniem. Spektakl adresowany jest do młodych widzów, bo któż jeśli nie oni wie, że można wylać na siebie sukienkę, a Dynia może stać się pięknym… zresztą zobaczcie sami.

Calineczka – niezwykłe przygody
Andersenowska baśń o pięknym elfie, którego czeka wiele przygód, nim odkryje, czym jest prawdziwa miłość. Niezwykła uroda oraz dobre serce Calineczki zjednują jej wielu przyjaciół, ale też nieraz wystawiają ją na niebezpieczeństwo –  czynione dobro powraca jednak zwielokrotnione. Pomysłowe techniki lalkowe i kostiumy przeniosą widzów w przyjazny, bajkowy świat. W spektaklu wykorzystane zostały także techniki multimedialne, które szybko przeobrażają scenerię przygód Calineczki, dodając całości dodatkowe walory plastyczne. Rytmiczne, kolorowe, zabawne i zarazem pouczające przedstawienie dla najmłodszych.

Teatr Lalki, Maski i Aktora GROTESKA, ul. Skarbowa 2, 31-121 Kraków, www.groteska.pl
Rezerwacja biletów: od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-16.00, tel. 12/ 633 37 62, tel./fax 12/ 632 92 00, centrala: 12/ 633 48 22, 12/ 631 81 80 wew. 227, 238, 252, rezerwacja@groteska.pl

Kasa biletowa jest czynna od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-12.00, 15.00-17.00 i na godzinę przed każdym spektaklem: tel. 12/ 623 79 59; 12/ 633 48 22 wew. 252


Exit mobile version