☰ menu

spektakle dla dzieci w Krakowie

pon.-niedz.
01.02-28.02.2010

LUTY 2010
01-02 po Malutka Czarownica 11.15
02-02 wt Malutka Czarownica 9.00, 11.15
05-02 pt Bajka o Szewczyku 9.00
07-02 nd Bajka o Szewczyku 11.00


08-02 po Bajka o Szewczyku 9.00, 11.15
09-02 wt Bajka o Szewczyku 9.00, 11.15
10-02 śr Brzydkie Kaczątko 9.00, 11.15
11-02 cz Brzydkie Kaczątko 9.00, 11.15
12-02 pt Brzydkie Kaczątko 9.00
14-02 nd Brzydkie Kaczątko 11.00, 13.00


15-02 po Brzydkie Kaczątko 9.00, 11.15
16-02 wt Opowieści z Księgi Dżungli 9.00, 11.15
17-02 śr Opowieści z Księgi Dżungli 9.00, 11.15
18-02 cz Opowieści z Księgi Dżungli 9.00, 11.15
19-02 pt Malutka Czarownica 9.00, 11.15
21-02 nd Malutka Czarownica 11.00, 13.00


22-02 po Malutka Czarownica 9.00, 11.15
23-02 wt Malutka Czarownica 9.00, 11.15
24-02 śr Czerwony Kapturek 9.00, 11.15
25-02 cz Czerwony Kapturek 9.00, 11.15
28-02 nd Czerwony Kapturek 11.00, 13.00

MALUTKA CZAROWNICA

Malutka Czarownica to pełna perypetii opowieść o przyjaźni, wytrwałości, drodze do doskonałości i wreszcie umiejętności sprzeciwstawienia się złu. Malutka Czarownica tak potrafi wykorzystać magiczne zaklęcia, aby służyły nie tylko jej, ale wszystkim, którzy znajdują sie w potrzebie. Jej moc potrafi zmienić złe intencje innych, a także wymierzyć karę tym, którzy nie mają litości dla słabszych. Reżyser spektaklu Lech Wroński wraz z aktorami Teatru Groteska otworzą wrota do krainy czarów. Zobaczymy aktorów w żywym planie w kolorowych kostiumach i maskach, a także fantazyjne, pięknie animowane lalki. Wartka akcja i zaskakujące zakończenie – wszystko w bajkowej scenografii Jana Polewki i w rytm porywającej muzyki Ewy Korneckiej. Pomysłowe piosenki i zaklęcia Barbary Cieślak sprawią, że nie tylko młodzi widzowie, ale i ci trochę starsi  dadzą się porwać magii teatralnego świata. Historia z morałem, która uczy odwagi posiadania własnego zdania i stawania w obronie innych, opowiedziana w sposób lekki i zabawny, a jednak skłaniająca do refleksji…

Malutka Czarownica pragnie zostać jak najprędzej prawdziwą, dorosłą czarownicą, by móc wraz z innymi wiedźmami tańczyć każdego roku w Noc Walpurgii. Najważniejsza z Czarownic docenia jej determinację i daje jej rok na naukę. Po tym czasie Malutka Czarownica ma stawić się na egzamin i udowodnić, że stała się NAPRAWDĘ DOBRĄ CZAROWNICĄ. Czy uda jej się zdać egzamin? Jaka jest definicja bycia dobrą czarownicą? Czy rację ma Kruk Abraksas, który twierdzi, że „być dobrym, to przecież takie proste"? Ta pełna niesamowitych postaci i fantastycznych wydarzeń baśń porusza temat dobra i zła. Uczy umiejętności i odwagi opowiedzenia się po jednej ze stron. Wartka akcja i zaskakujące zakończenie. A tak na marginesie: nieźle byłoby znać parę zaklęć –  nie uważacie?”

BAJKA O SZEWCZYKU

"Bajka o Szewczyku" składa się z dwóch części. Spektaklu oraz warsztatów teatralnych, wzbogacających i uzupełniających przedstawienie.
"BAJKA O SZEWCZYKU, CO SMOKA WAWELSKIEGO POKONAŁ. A MIESZKAŃCY KOPIEC CHCIELI MU USYPAĆ"

Dawno, dawno temu, w czasach, gdy nikt niczemu się nie dziwił, w zamku na szczycie wzgórza mieszkał król Krak wraz ze swoją krasną córką. Dobry był z niego władca, i mądry, i sprawiedliwy. Wiodło mu się raz lepiej, raz gorzej, jak to zwykle w królestwie bywa. Czasem trzeba było wypowiedzieć wojnę, czasem bronić granic kraju, czasem bal wydać, czasem poddanym pomóc w niedoli. Działo się tak do czasu…
Dnia pewnego mieszkańców Krakowa, bo tak nazywał się ten gród, obudził nieznośny dźwięk. Dźwięk ten dobiegał z pieczary spod zamku i każdy wiedział, do kogo ten odgłos należał. Smok. Smok zalągł się w jamie. Nikt nie wiedział dlaczego spadło na nich to nieszczęście, ale od tej chwili zaczęło dziać się źle w kraju, coraz gorzej… Coś trzeba było z tym zrobić, bo smok upomniał się o to, co król Krak miał najcenniejszego, o….
Scenariusz "Bajki o Szewczyku" w reżyserii i wykonaniu Krzysztofa Falkowskiego powstał w oparciu o legendę krakowską o smoku wawelskim. Bajka ta to nie tylko nowa interpretacja znanego podania lecz przede wszystkim zabawa w poszukiwanie objaśnień. Jak szewczykowi udało się pokonać smoka? Po co stawiano kopce?
Spektakl rozgrywa się na niewielkiej powierzchni – powierzchni skrzyni, z której wychodzą kramarskie postaci – drewniane, ludowe rzeźby, które ożywione ręką jednego aktora – raz sprzedawcy, raz komiwojażera, raz ulicznego artysty opowiadają nam w sposób niezwykle plastyczny i jednocześnie nowoczesny historię sprzed tysiąca lat. Przedstawienie opatrzone muzyką, w której nietrudno doszukać się charakterystycznych dla krakowskich okolic dźwięków, to doskonała zabawa zarówno dla dzieci, jak i dorosłych.

Spektakl dla dzieci od najmłodszych lat,  czas trwania spektaklu: 42 minuty

BRZYDKIE KACZĄTKO

Spektakl powstał na motywach baśni H. Ch. Andersena, a właściwie powstaje w trakcie pisanie bajki przez autora. W domu pana Andersena wszyscy domownicy chodzą na palcach, żeby nie przeszkadzać w powstawaniu kolejnej bajki. A bajki nie da się zwyczajnie napisać. Bajka musi się sama urodzić. Albooo… wykluć. Więc może z jajka? Skoro z jajka, to bohaterem zostaje brzydkie kaczątko, które po wielu bolesnych doświadczeniach z szarego pisklęcia przemieni się w pięknego łabędzia. Ta naturalna w przyrodzie kolej rzeczy stanie się w teatrze źródłem poetyckiej metafory. Źli ludzie, ukryci pod kostiumami zwierzęcych postaci, dostrzegli tylko szarą powierzchowność głównego bohatera. Dopiero mądre i dobre łabędzie odkryły w nim wewnętrzne piękno.
Bajka kończy sie morałem: "Każdy może być bogaty, gdy tylko sięgnie ręką po obłok, każdy może być piękny, wystarczy, że zakwitnie w nim dobro".


To teatralna zabawa w wymyślanie bajki. Bohaterowie powstają na oczach widzów z koszyka wiklinowego, kanapy i kolorowych chustek. Spektakl operuje różnorodnymi środkami teatru lalek: lalki animowane przez aktorów, maski i kostiumy. Wszystko po to, aby przedstawienie mogło zainteresować i – mamy nadzieję- zachwycić widzów. Przedstawienie w dwóch aktach oprawione jest barwną i zabawną plastyką Pawła Pawlaka oraz muzyką Krzysztofa Dziermy.

Spektakl dla dzieci od najmłodszych lat,  czas trwania : 1 godz. 20 min.

OPOWIEŚCI Z KSIĘGI DŻUNGLI
To historia chłopca – Mowgliego – porwanego z indyjskiej wioski do dżungli przez tygrysa Shere-khana. Mowgli, inaczej niż każdy chłopiec w jego wieku, wychowuje sie wśród dzikich zwierząt. Jego matką jest wilczyca Raksha, ojcem – przewodnik gromady wilków – Akela, a "nauczycielami" praw dżungli – niedźwiedź Baloo i pantera Bagheera. Ale tygrys nie może zapomnieć zniewagi i odebrania mu jego zdobyczy – chłopca. Kiedy więc nadarza sie okazja stara sie przejąć nad nim władzę i…
Czy Mowgli zostanie w dżungli ze zwierzętami czy też wróci do ludzi, do indyjskiej wioski, z której pochodzi? Zobaczymy…

Historia Mowgliego i jego zwierzęcych przyjaciół na deskach krakowskiej "Groteski" opowiedziana jest w formie musicalu – spektaklu, w którym muzyka (autorstwa Jacka Wierzchowskiego) i choreografia (Katarzyny Aleksander – Kmieć) oraz maski i scenografia (Elżbiety Terlikowskiej) przenoszą widza w klimaty tajemniczych Indii – krainy magii, baśni i tajemnicy.

Spektakl dla dzieci od 5 roku życia,  czas trwania: 1 godz. 30 min.

CZERWONY KAPTUREK
"Czerwonego Kapturka"
powinni poznać wszyscy. Dlatego właśnie, z myślą o najmłodszych widzach, przygotowaliśmy bajkę wg scenariusza Jana Brzechwy.
Proponowana przez nas wersja popularnej historii to niezwykle kolorowy, wesoły, żywiołowy, roztańczony i rozśpiewany musical dla dzieci, który – mamy nadzieję – będzie świetną okazją do zabawy także dla rodziców.
Jest tu i mama, i Czerwony Kapturek, i babcia, i wilk, i gajowy. No i koszyczek. Wszystko, jak trzeba. A przede wszystkim aktorzy, którzy uruchamiają całą maszynerię do tworzenia fikcji i bawienia się nią(…).
Główni bohaterowie to proste, jak z dziecięcych rysunków, lalki – wielkie głowy, długie cienkie kończyny z gumy, wielkie dłonie i stopy. Dłonie to rękawiczki na rękach aktorów, stopy-kapcie na stopach aktorów. Lalki nie są śliczne, realistyczne czy wyrafinowane plastycznie, ale wesołe, trochę karykaturalne, a przede wszystkim dynamiczne. Czasami złudzenie jest pełne (gdy aktor kryje się za lalką), ale niezbyt się o to dba. Historia Czerwonego Kapturka jest przecież znana, nawet najmłodsi widzowie wiedzą, jak się potoczy. Ważniejsza wydaje się zabawa w teatr, w samo snucie opowieści. Taniec, śpiew, trochę złośliwe, trochę ciepłe pokazywanie charakterów, bynajmniej nie sentymentalnie.

Spektakl dla dzieci od najmłodszych lat,  czas trwania: 1 godz. 35 min.

Rezerwacja biletów: od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-16.00
tel. 12 633 37 62, tel./fax 12 632 92 00
centrala: 12 633 48 22, 631 81 80 wew. 227, 238, 252

Kasa biletowa jest czynna od poniedziałku do piątku w godz.
8.00-12.00, 15.00-17.00 i na godzinę przed każdym spektaklem.
tel. 12 623 79 59; 12 633 48 22 wew. 252

Exit mobile version