☰ menu

Seminarium dotyczącym sztuki dla dziecka w Poznaniu

pon.-wt.
17.10-18.10.2011

 

Na stronie internetowej Centrum Sztuki Dziecka znajdą Państwo KARTĘ ZGŁOSZEŃ do pobrania www.csdpoznan.pl


Program seminarium

•Poniedziałek, 17 października, godz. 15.00-19.00, 18. Biennale Sztuki dla Dziecka – co się zdarzyło na Biennale?
•Wtorek, 18 października 13.00-15.00, 18. Biennale Sztuki dla Dziecka… i co dalej?
Estrada Poznańska – Scena na Piętrze, ul. Masztalarska 8

 

Obserwatorzy sztuki

Sabina Czajkowska
Historyczka i krytyczka sztuki, autorka tekstów i redaktorka magazynu o sztuce ,,Arteon′′. Zajmuje się edukacją, również językową, prowadzi wykłady i spotkania w galeriach i muzeach. Interesuje się także fotografią, fascynuje ją muzyka, dziś słucha jej przede wszystkim, nie uprawia, choć niegdyś zdobyła wykształcenie pianistyczne

Anna Maria Czernow
literaturoznawca, specjalistka w dziedzinie literatury dla niedorosłego odbiorcy, doktorantka Uniwersytetu Warszawskiego, krytyk literacki. Współpracuje z miesięcznikiem "Nowe Książki", publikując recenzje książek dla dzieci i młodzieży. Jurorka konkursu Polskiej Sekcji IBBY "Książka Roku 2010". Interesuje się szczególnie szeroko pojętą fantastyką w literaturze i kulturze dziecięco-młodzieżowej.

Hanna Gawrońska
inicjatorka powołania Obserwatorium, koordynatorka jego działań. Pracownik Centrum Sztuki Dziecka, psycholog, animatorka sztuki, wieloletnia organizatorka imprez biennalowych i inspiratorka konferencji naukowych poprzedzających Biennale Sztuki dla Dziecka, redaktor merytoryczny poznańskiego cyklu wydawniczego Sztuka i dziecko.

Grzegorz Leszczyński
historyk literatury, profesor Uniwersytetu Warszawskiego, kierownik Pracowni Badań Literatury dla Dzieci i Młodzieży. Autor książek: Bunt czytelników (2010), Magiczna biblioteka (2007), Kulturowy obraz dziecka i dzieciństwa… (2006), Literatura i książka dziecięca (2003), Elementarz literacki (2001), Młodopolska lekcja fantazji (1990). Redaktor naukowy Słownika literatury dziecięcej i młodzieżowej (2002) i kilkunastu tomów zbiorowych, m.in. poznańskiego cyklu Sztuka i dziecko; autor wielu antologii, m.in. Baśnie świata (2007), Polskie baśnie i legendy (2006), Po schodach wierszy (1992).

Monika Milewska – antropolog historii, dramaturg, eseistka, poetka, tłumaczka. Adiunkt w Zakładzie Etnologii Uniwersytetu Gdańskiego. Ukończyła z wyróżnieniem Wydział Historyczny Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie doktoryzowała się w 2000 roku, Szkołę Nauk Społecznych przy Instytucie Filozofii i Socjologii PAN oraz Ecole des Hautes Etudes en Sciences Sociales w Paryżu. W latach 2002-2008 adiunkt w IFiS PAN w Warszawie. Stypendystka m.in. Ministra Kultury, Ministra Edukacji Narodowej, Rządu Francuskiego, Rządu Włoskiego, Fundacji A. Mellona, Miasta Gdańska, Województwa Pomorskiego, Fundacji Batorego, Fundacji na Rzecz Nauki Polskiej. Fellow Akademii Amerykańskiej w Rzymie. Członek Stowarzyszenia Pisarzy Polskich. Laureatka ponad dwudziestu konkursów poetyckich i dramaturgicznych, m.in. konkursów na sztuki dla dzieci i młodzieży organizowanych przez Centrum Sztuki Dziecka (trzykrotnie). Stypendystka „Polityki," nominowana do Nagrody Literackiej NIKE.

Alicja Morawska-Rubczak
Absolwentka kulturoznawstwa UAM, doktorantka na wydziale Filologii Polskiej i Klasycznej UAM. Laureatka Stypendium Funduszu Rodziny Kulczyków oraz Stypendium Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego za osiągniecie w nauce. Ogromna entuzjastka i badaczka teatru dla dzieci, zwłaszcza tego dla najnajmłodszych oraz teatru lalek. Publikuje w „Teatrze Lalek", „Didaskaliach", „Scenie", „Pro Arte", współpracuje z Instytutem Teatralnym im. Z. Raszewskiego w Warszawie, recenzuje spektakle w ramach projektu Nowa Siła Krytyczna.

Natalia Pater-Ejgierd – doktor nauk humanistycznych, interdyscyplinarny naukowiec zajmujący się współczesną kulturą wizualną, nowymi formami komunikacyjnymi oraz zagadnieniami związanymi z afabetyzacją wizualną i edukacją. Autorka książki Kultura wizualna a edukacja (2010) oraz wielu publikacji analizujących zmiany kulturowe i społeczne wywołane rosnącym znaczeniem przekazu wizualnego oraz wizualno-werbalnego m in. Dlaczego sieć przemawia obrazem? (2009), Exploring the nature of today′s perception (2009), Popkultura w edukacji, czyli obraz współeczesnego świata w podręcznikach do języka angielskiego (2008). Magister historii sztuki UAM, filologii angielskiej UAM, doktor nauk humanistycznych Uniwersytetu Gdańskiego. Obecnie wykładowca Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu.

Agata Skórzyńska – adiunkt w Zakładzie Kultury Miasta Instytutu Kulturozwnawstwa UAM w Poznaniu. Autorka książki „Teatr jako źródło ponowoczesnych spektakli społecznych" (2007) oraz artykułów w pracach zbiorowych i czasopismach naukowych (m. in.: w „Kulturze współczesnej"), poświęconych widowiskowym aspektom życia społecznego i performizacji kultury w warunkach ponowoczesności. Prowadzi zajęcia z socjologii kultury, animacji kultury i antropologii widowisk.

 

 

 

 

Exit mobile version