☰ menu

Semestr wiosenny Bródnowskiego Uniwersytetu Dzieci w Domu Kultury Świt

sob.
07.06.2014

Dlaczego misie polarne są białe?  Do czego służą rakiety śnieżne?  Czy podczas srogiego mrozu można suszyć ubranie na dworze?  Jak zimno może być w najzimniejszym miejscu we Wszechświecie?  Dlaczego grzałka w czajniku elektrycznym jest na dnie, a w domu mamy „ogrzewanie podłogowe" a nie „sufitowe"?  Na te i inne pytania słuchacze usłyszą odpowiedzi podczas pierwszego wykładu w II semestrze poświęconego cieple i temperaturze, który poprowadzi fizyk i popularyzator nauki Marcin Paweł Sadowski.

Oprócz fizyki program semestru wiosennego przewiduje wykłady z takich dziedzin jak: fizyka, neuronauka, filozofia, literatura, matematyka, aktorstwo, astronomia, filmoznawstwo. Będziemy gościć między innymi reżysera i autora książek dla dzieci Macieja Wojtyszko, astronoma dr Stanisława Bajtlika czy neurobiologa dr Pawła Boguszewskiego.

Wiedzę zdobytą na wykładach młodzi słuchacze mogą pogłębiać na zajęciach fakultatywnych:
Akademia Młodego Europejczyka.

Zajęcia połączone z nauką języków obcych, w trakcie których dzieci zapoznają się z bogactwem kulturowym krajów UE. Ponadto poszerzają swoją wiedzę z zakresu geografii, historii, WOS-u oraz rozwijają zdolności manualne, plastyczne i muzyczne.
Klub Małego Einsteina. Uczestnicy zajęć zgłębiają tajniki chemii, fizyki oraz techniki, odkrywając prawa natury i nauki. Na każdych zajęciach dzieci wykonują własnoręcznie eksperymenty, których efekty mogą zabrać do domu. Zajęcia w laboratorium pobudzają ciekawość dziecka, zachęcają do przeprowadzania własnych badań naukowych, a przede wszystkim kształtują zamiłowanie do nauki i poznawania nowych rzeczy!
Laboratorium projektowania obrazu – zajęcia z grafiki i animacji filmowej. W trakcie zajęć uczestnicy poznają nowoczesne oprogramowanie do tworzenia grafiki i animacji filmowej, tworzą m.in. własne krajobrazy, zbudują  wirtualny Targówek i koncepty postaci oraz zaanimują układ planetarny.  
Pracownia ceramiczna. Zajęcia plastyczne, w trakcie których uczestnicy spełniają swoje twórcze fascynacje przy wsparciu doświadczonego artysty. Zajęcia rozwijają wyobraźnię przestrzenną, kreatywność oraz poprzez elementy art-terapii zmniejszają stres związany z nauką.

Dla posiadaczy indeksu w semestrze wiosennym planujemy wycieczkę do Sejmu i Senatu, gdzie po raz kolejny swoją gotowość bycia naszym przewodnikiem wyraził pan marszałek Marek Borowski oraz po raz pierwszy odwiedzimy Instytut Chemii i Techniki Jądrowej.

Działalność Bródnowskiego Uniwersytetu Dzieci przeznaczona jest dla dzieci w wieku 6 – 12 lat. Wszystkich, którzy jeszcze się zastanawiają nad zapisem serdecznie zapraszamy. Przyjdźcie 8 marca, a gwarantujemy, że z nami zostaniecie na dłużej.

Szczegółowy plan zajęć: http://www.dkswit.com.pl/uniwersytet_dla_dzieci.htm

Aktualne informacje również na facebook′u: https://www.facebook.com/pages/Br%C3%B3dnowski-Uniwersytet-Dzieci/216852268390382?ref=hl

 Plan wykładów Bródnowskiego Uniwersytetu Dzieci
II semestr, rok 2013/2014

 

 

7 czerwca
Dziedzina: Astronomia
Temat: Kosmiczne zoo
Wykładowca: dr Stanisław Bajtlik
Astrofizyk, pracownik Centrum Astronomicznego im. Mikołaja Kopernika PAN, w Warszawie.
Jest autorem kilkudziesięciu prac naukowych i popularnonaukowych oraz książki Kosmiczny alfabet. Zajmuje się popularyzacją nauki. Artykuły popularne publikował m.in. w Świecie Nauki, Spectrum der Wissenschaft, Wiedzy i Życiu, Polityce, Gazecie Wyborczej, Postępach Fizyki, Młodym Techniku, Postępach Astronomii, Akademii. Był autorem całorocznego, codziennego cyklu audycji nadawanych w 2000 roku przez Polskie Radio Bis „Kosmiczne związki". Wraz z Arkadiuszem Orłowskim prowadził w latach 2005-2007 program popularnonaukowy w TVP1 „Symulator faktu".

 

21 czerwca
Dziedzina: Filmoznawstwo
Temat: Jak powstaje film animowany?
Oglądając film animowany dajemy się ponieść emocjom, identyfikujemy z bohaterami, bawimy. Jeśli film jest udany, 90 minut projekcji mija jak z bicza strzelił. Ale gotowa animacja to wielomiesięczny, a często nawet wieloletni efekt pracy kilkuset osób. Poznamy kolejne etapy powstawania filmu, od pomysłu, przez scenariusz, storyboardy, techniki animacji po montaż i nagrywanie dźwięku oraz efektów dźwiękowych. Zobaczymy pierwsze filmy animowane i dowiemy się, jaka jest różnica między filmem rysunkowym a wygenerowanym w komputerze. Wykład będzie ilustrowany fragmentami gotowych filmów oraz zdjęciami z prac nad nimi. Dzięki temu będzie można zobaczyć jaka jest różnica między projektami a końcowym rezultatem.
Wykładowca: Jacek Dziduszko
Filmoznawca, animator kultury, dziennikarz filmowy, działacz ruchu klubowego, organizator i bywalec festiwali filmowych.

 

 

Exit mobile version