2.11. – 24.12.11
Pluszaki wspierają dzieciaki
Ruszyła kampania „Soft Toys – 1 euro to majątek".
O tym, że jedna pluszowa zabawka może zdziałać cuda wie każda mama. Teraz jej moc może być podwójna. Kupując pluszaka dla dziecka, które kochasz, jednocześnie pomożesz wspierać edukację dziecka, którego być może nigdy nie spotkasz.
– W kampanii pluszaków nie chodzi o same pluszaki, ale o to, by dzięki nim pomóc dzieciom zmieniać świat – mówi kierownik IKEA Łódź.
Nadal 69 milionów dzieci na całym świecie jest pozbawionych dostępu do edukacji z powodu ubóstwa, niepełnosprawności, przesiedleń, dyskryminacji lub obyczajów kulturowych. Dzięki kampanii „1 euro to majątek" możemy pomóc najmłodszym rozwijać się i poznawać świat. Wystarczy 1 euro, by zapewnić aż pięciorgu dzieciom książki i długopisy na cały rok nauki. Do tej szczytnej akcji może przyłączyć się każdy: wystarczy między 2 listopada a 24 grudnia kupić w sklepie IKEA Łódź pluszową zabawkę, książeczkę dla dzieci lub danie ze specjalnego menu dla dzieci w restauracji. 1 euro z każdego zakupionego produktu z tej listy przekazane zostanie na wsparcie programów edukacyjnych prowadzonych na całym świecie przez UNICEF i Save the Children.
Dodatkowo, kolejny rok z rzędu każdy może kupić pluszaka w sklepie IKEA Łódź i wrzucić go do specjalnej urny za kasami. Pluszaki pozostawionew urnie trafią do Wojewódzkiej Stacji Ratownictwa Medycznego w Łodzi, skąd zostaną przekazane do zespołów ratowniczych w całym województwie łódzkim. W zeszłym roku w ten sposób udało się zebrać 327 pluszaków, a rok wcześniej 189. Klienci, którzy zakupią pluszami dla Wojewódzkiej Stacji Ratownictwa Medycznego, wesprą jednocześnie globalną kampanię.
– Kampania „1 euro to majątek" opiera się na naszych dwóch wartościach: pierwszej, że dzieci to najważniejsi ludzie na świecie, oraz naszej idei tworzenia lepszych warunków codziennego życia dla wielu ludzi. Środki pozyskane w trakcie kampanii wspierają innowacyjne programy edukacyjne UNICEF i Save the Children, umożliwiając szkolenia nauczycieli, nauczanie dwujęzyczne, tworzenie szkół przyjaznych dla dzieci, z dobrymi warunkami sanitarnymi i dostępem do wody bieżącej. Dzięki temu dzieci są zdrowe, kontynuują naukę w szkole i odnoszą sukcesy – dodaje mówi kierownik IKEA Łódź.
Kampania „1 euro to majątek" prowadzona jest co roku od 8 lat. Do tej pory klienci IKEA pomogli przekazać ponad 35,2 milionów euro na rzecz UNICEFi Save the Children. W sumie z akcji skorzystało około 8 milionów dzieci w prawie 40 krajach w Afryce, Azji, Europie Środkowej i Wschodniej.
Więcej informacji znajduje się na stronie internetowej: www.IKEA.pl/lodz