☰ menu

Ruch kluczem do inteligencji

pt.-niedz.
22.06-24.06.2012

Im młodsze jest dziecko, tym ważniejsza jest rola stworzonych możliwości do rozwoju i tym większy wpływ rozwoju sprawności ruchowej i manualnej na zdolności i budowę mózgu, a co za tym idzie na inne sfery rozwoju intelektualnego. Pełzanie i raczkowanie są zasadniczymi etapami w programowaniu mózgu – etapami, podczas których dwie półkule mózgu uczą się jak współpracować. Jeśli dziecko nie pełzało właściwym ruchem naprzemiennym, nie będzie w pełni zdrowe i normalne, dopóki nie będzie miało okazji do uzupełnienia tego brakującego etapu.

 

Ominięcie lub skrócenie etapu pełzania lub raczkowania jest przyczyną licznych dysfunkcji w wieku szkolnym takich jak:

zaburzenia w uczeniu się

słaba pamięć,

zespół nadaktywności ruchowej,

dysleksja (trudności w czytaniu),

dyspraksja (zaburzenia równowagi i koordynacji),

dysgrafia (zaburzenia pisania),

dyskalkulia (zaburzenia liczenia),

dysfazja (zaburzenia mowy),

dysnomia (zaburzenia nazywania),

zespół Aspergera (zaburzenia w odczytywaniu społecznych i uczuciowych sygnałów)

zaburzenia lękowe,

zaburzenia nastroju i samooceny

kłopoty z poruszaniem się,

kłopoty z utrzymywaniem właściwej pozycji ciała,

kłopoty z właściwym rozpoznawaniem cyfr.

 

Do 6 roku życia mózg jest elastyczny i można rozwinąć brakujące umiejętności, uzupełniając rozwój i zapobiegając dysfunkcjom rozwojowym. Wykonując ruchy ciałem możesz zwiększać możliwości swojego mózgu. Celem gimnastyki, która czyni cię inteligentniejszym nie jest ćwiczenie mięśni, choć jak każda gimnastyka rozwija ona sprawność, koordynację i poprawia humor.

 

Instytut Rozwoju Małego Dziecka zaprasza na jednodniowe, weekendowe szkolenie z cyklu "Uniwersytet Rodziców"

, które odbędzie się 24 czerwca. Wykład wprowadzający (22 czerwca godz. 17) oraz weekendowe szkolenia dla rodziców i nauczycieli prowadzi autorka metody wspierania wczesnego rozwoju "Cudowne Dziecko".

Aneta Czerska jest dydaktykiem, pedagogiem i matematykiem (UW), a także matką dwóch dziewczynek. Mieszka i pracuje w Warszawie i w Danii. Prowadzi szkolenia dla rodziców i pedagogów z zakresu wspierania wczesnego rozwoju i edukacji dzieci w wieku 0-6 lat. Obecnie przygotowuje pracę doktorską na temat "Cudownego foto-czytania" – autorskiej metody nauki czytania dzieci od urodzenia. Metoda ta jest inspirowana badaniami L. Wygotskiego, M. Shichidy oraz G. Domana. Jest to pierwsza metoda uczenia czytania poprzez naukę całych wyrazów i zdań, która jest w pełni dostosowana do specyfiki języka polskiego. Metoda ta nie tylko pozwala dziecku uczyć się czytać, ale także rozwija jego naturalne zdolności jak pamięć fotograficzną, umiejętność dostrzegania szczegółów, uczenie się bez powtórzeń oraz kreatywność i wyobraźnię. A.L. Czerska jest także autorką serii książek dla dzieci wspierających naukę czytania "Poczytam ci mamo. Poczytam ci tato", a także edukacyjnych programów komputerowych dla dzieci do nauki czytania "Cudowne czytanie" i liczenia "Cudowna matematyka".

Obowiązują zapisy. Liczba miejsc jest ograniczona (16 osób). Zajęcia są płatne. Więcej informacji znajdziecie Państwo na stronie www.CudowneDziecko.pl oraz www.UniwersytetRodzicow.pl

Zgłoszenia zawierające imię, nazwisko i numer telefonu uczestnika oraz wiek dziecka prosimy wysyłać na adres instytut@cudownedziecko.pl

 

 

 

Exit mobile version