☰ menu

Quo vadis, schola. Od kultury nauczania do kultury uczenia się. Tychy

Quo vadis, schola. Od kultury nauczania do kultury uczenia się. Tychy
pt.
18.10.2019
Kultura nauczania oparta jest na metodach podawczych. Stroną aktywną jest w tym podejściu nauczyciel, uczniom zaś przypada rola biernych odbiorców wiedzy. Celem tego podejścia jest możliwie wierne reprodukowanie podanej wiedzy, podczas gdy sukces jednostek i całych narodów zależy od kreatywności i innowacyjności, czyli od umiejętności odchodzenia od tego, co już wiemy. Dziś coraz więcej osób widzi, że tradycyjny model szkoły wyczerpał swoje możliwości i trzeba szukać nowych rozwiązań na miarę XXI wieku.

Odejście od kultury nauczania i przejście do kultury uczenia się nie jest łatwe, bo wymaga krytycznej refleksji, wizji i odwagi. Ale efekty są imponujące. Zadaniem nauczycieli przestaje być ciągłe nauczanie. Aby uczniowie mogli uczyć się w najefektywniejszej formie, czyli przez własną aktywność, nauczyciele muszą stworzyć im ku temu odpowiednie warunki…

O tym jak zacząć, co można zrobić już dziś, jak obudzić szkoły do zmiany opowie w otwartym wykładzie dr Marzena Żylińska

Prowadząca: Dr Marzena Żylińska jest metodykiem, prezesem fundacji BUDZĄCA SIĘ SZKOŁA, autorką wielu publikacji z zakresu neurodydaktyki. Jej fascynacji najnowszymi badaniami i odkryciami na temat pracy mózgu i uczenia się towarzyszy wierność wychowawczym poglądom Janusza Korczaka/

Dla kogo: nauczyciele , rodzice, studenci

Maksymalna liczba uczestników: 30

Zapisy: https://www.podyplomowka.edu.pl/szkolenia/quo-vadis-schola-od-kultury-nauczania-do-kultury-uczenia-sie
Należy kliknąć WYBIERZ TERMIN i podać dane kontaktowe:)

Exit mobile version