Celem konkretnych działań oferowanych w ramach projektu jest przygotowanie rodziców do pracy w zespołach projektowych w organizacjach pozarządowych i firmach, m.in. na stanowisku menedżerki/ menedżera projektu oraz w działach handlowym, eksportu, importu, marketingu, m.in. na stanowisku przedstawicielki/ przedstawiciela handlowego – dwóch najbardziej poszukiwanych obecnie zawodów w Polsce.
Uzyskana wiedza i umiejętności przyczynią się do wzmocnienia aktywności zawodowej rodziców, a tym samym – pomogą im w godzeniu życia zawodowego z rodzinnym.
WSZYSTKIE DZIAŁANIA W RAMACH PROJEKTU SĄ BEZPŁATNE.
OFERUJEMY
możliwość wyboru jednego z dwóch BEZPŁATNYCH specjalistycznych kursów zawodowych przygotowujących do pracy w zawodach:
• menedżerka/ menedżer projektu (96 godzin szkoleniowych),
• przedstawicielka/ przedstawiciel handlowy (36 godzin szkoleniowych + kurs prawa jazdy lub krótki kurs doskonalenia techniki jazdy),
Po zakończeniu kursu każda uczestniczka/ uczestnik odbędzie praktykę zawodową.
ORAZ SZKOLENIA OGÓLNE:
– kurs komputerowy,
– doradztwo zawodowe,
– doradztwo psychospołeczne,
– doradztwo prawne,
– seminaria tematyczne,
– Klub Rodzica.
W TRAKCIE DZIAŁAŃ PROJEKTOWYCH ZAPEWNIAMY BEZPŁATNĄ OPIEKĘ NAD DZIEĆMI. 30% NAJLEPSZYCH UCZESTNICZEK/ UCZESTNIKÓW PROJEKTU OTRZYMA NAGRODĘ W POSTACI KURSU JĘZYKA OBCEGO.
ILOŚĆ OSÓB, KTÓRE SKORZYSTAJĄ Z PROJEKTU – 90 rodziców z Małopolski, (średnio 30 osób na każda edycję), którzy w związku z urodzeniem i opieką nad dzieckiem/dziećmi pozostają bez zatrudnienia, czyli są:
– zarejestrowani w urzędach pracy jako bezrobotni (w tym osoby długotrwale bezrobotne), lub:
– nieaktywni zawodowo (niepracujący, niezarejestrowani w urzędach pracy);
– a ponadto posiadają wyuczony zawód lub doświadczenie zawodowe.
Do udziału w ścieżce Przedstawicielki/ Przedstawiciela Handlowego zapraszamy osoby nie posiadające prawa jazdy lub osoby, które z uwagi na długą przerwę w prowadzeniu pojazdu i/lub ze względu na deklarowane niskie umiejętności w tym zakresie są zainteresowane jazdami doszkalającymi.
REKRUTACJA:
Zgłoszenia do III edycji Projektu będą przyjmowane od 26 stycznia 2011r. (od godz.10.00) do 25 lutego 2011r. (do godz.16.00).
Kalendarium rekrutacji do III edycji projektu w 2011r.:
25 stycznia – spotkanie informacyjne w Teatrze Groteska z kandydatami/kandydatkami do Projektu z możliwością zgłoszenia się.
26 stycznia – rozpoczęcie przyjmowania zgłoszeń w Biurze Projektu (od 10.00).
4 luty – rozpoczęcie rozmów wstępnych.
25 luty – zakończenie przyjmowania zgłoszeń do Projektu (do godz.16.00).
4 marca – zakończenie rozmów wstępnych.
15 marca – ogłoszenie wyników (lista uczestników/ uczestniczek i lista rezerwowa).
21–31 marca – podpisywanie umów z uczestnikami/ uczestniczkami Projektu.
kwiecień – rozpoczęcie uczestnictwa w Projekcie.
Ubiegając się o udział w Projekcie należy złożyć następujące dokumenty:
• Formularz Uczestnictwa (do pobrania ze strony internetowej lub w Biurze Projektu);
• zaświadczenie z Urzędu Pracy – dotyczy osób zarejestrowanych jako bezrobotne (należy dostarczyć zaświadczenie lub decyzję o przyznaniu statusu bezrobotnego).
Dokumenty można składać wyłącznie:
• osobiście – od poniedziałku do piątku w godz. 10.00-16.00 w Biurze Projektu (ul. Kasprowicza 9a/3 w Krakowie 31-523; lub:
• drogą pocztową – decyduje data wpłynięcia dokumentów, nie stempla pocztowego;
• mailem (skan) lub faksem – dostarczenie oryginałów dokumentów jest warunkiem przystąpienia do kolejnego etapu rekrutacji.
Podstawowe zasady:
• każdej zgłaszającej się osobie zostanie przydzielony numer identyfikacyjny;
• kolejny etap rekrutacji to rozmowy wstępne z osobami spełniającymi kryteria formalne, wcześniej umawiane telefonicznie, odbywające się w Biurze Projektu między 4 lutego a 4 marca 2011r.;
• kolejność zgłoszeń będzie brana pod uwagę w przypadku dużej liczby zgłoszeń;
• organizator zastrzega sobie możliwość wcześniejszego zamknięcia rekrutacji w przypadku zebrania grup uczestników/ uczestniczek.