☰ menu

Pieśni, przeboje operetkowe i musicalowe – Grudziądz

niedz.
24.02.2013

Zabrzmią najbardziej znane pieśni, arie i duety, czyli utwory muzyki klasycznej, które wprowadzą publiczność w świat musicalu i operetki.  
Tym razem na scenie kameralnej grudziądzkiego teatru gościć będziemy artystów wywodzących się z Łodzi.  
 
Wykonawcy:


 Danuta Dudzińska-Wieczorek – sopran
 Bogna Dulińska – fortepian
 Piotr Kowalczyk – baryton
 
 
Danuta  Dudzińska – Wieczorek                                       
Studia ukończyła z wyróżnieniem w 1992 roku w Akademii Muzycznej w Łodzi na Wydziale Wokalno Aktorskim w klasie śpiewu prof. Grażyny  KrajewskiejAmbroziak. Uczestniczyła w kursach oratoryjno-kantatowych Wratislavia  Cantans  we  Wrocławiu. Ukończyła kurs mistrzowski u niemieckiej śpiewaczki Ingrid  Kremling. Brała udział w wielu konkursach. W Dusznikach Zdroju w 1992 otrzymała I wyróżnienie oraz nagrodę specjalną za wykonanie utworu kompozytora polskiego. Rok później zdobyła wyróżnienie na V Konkursie   im. Ady Sari w Nowym Sączu. Brała udział w Wielkim Tygodniu Młodych Muzyków w Schwetzingen 96, organizowanym przez Niemieckie Radio w Stuttgarcie.
Od 1996 roku jest solistką Teatru Wielkiego w Łodzi. Ma w dorobku wiele partii operowych i operetkowych, m.in.: Donny Anny w Don Giovannim, Hrabiny w Weselu Figara, Pierwszej Damy w Czarodziejskim Flecie W.A.Mozarta, Lizy w Damie Pikowej Piotra Czajkowskiego, Elwiry w Ernanim, Leonory w Mocy przeznaczenia G.Verdiego, Micaeli w Carmen G.Bizeta, Cho-Cho-San w Madame Butterfly, Mimi w Cyganerii i Toscę w Tosca G.Pucciniego, partię tytułową w Hrabinie i Halce St.Moniuszki, Ulanę w Manru I.J.Paderewskiego, Saffi w Baronie cygańskim oraz Rosalindy w Zemście nietoperza J.Straussa, Laury w Studencie żebraku C.Millockera, Heleny w Polskiej krwi O.Nedbala i Basię w Krakowiakach i Góralach J.Stefaniego. Repertuar sopranistki poszerza muzyka kameralna i oratoryjna, m.in. takie dzieła, jak: Requiem, Msza Koronacyjna C-ur W.A.Mozarta, Requiem G.Verdiego, Stabat  Mater G.B.Pergolesiego, A.Dworaka i G.Rossiniego, IX Symfonia L.vanBeethovena, Petite Messe Solennelle G.Rossiniego, VIII Symfonia G.Mahlera, Missa Papae Johannes Pauli Secundi B.K.Przybylskiego (zostało dokonane nagranie płytowe podczas koncertu z Orkiestrą Polskiego Radia w Warszawie pod dyr. A.Straszyńskiego), Sen nocy letniej F.Mendelssohna, Oratorium na Boże Narodzenie C.Saint-Seansa. Nagrała wiele audycji radiowych i telewizyjnych.
W 2002 roku otrzymała Dyplom Uznania od Ministra Kultury i Sztuki za rozpowszechnianie sztuki wokalnej. W maju 2005 nagrała płytę Arie i pieśni z pianistką Bogną Dulińską, wydaną przez Polski Instytut Muzyczny z okazji Jubileuszu 60-lecia jego powstania. Od 2006 roku jest pedagogiem śpiewu solowego w ZSM im. St. Moniuszki w Łodzi, a od 2007 wykładowcą w Akademii Muzycznej w Łodzi. Wiele koncertuje w kraju i zagranicą, biorąc udział również w koncertach charytatywnych, m. in. w Millenium Park i Copernicus Center w Chicago (maj 2010). W grudniu 2010 wystąpiła z recitalem wraz z pianistką Bogną Dulińską w Ambasadzie Francuskiej oraz Brytyjskiej w Dakarze (Senegal) zakończenie Roku Chopinowskiego w Afryce. W programie znalazły się pieśni oraz utwory fortepianowe F. Chopina. W roku 2011 koncertowała w Maroko i we Francji. Obecnie współpracuje z kilkoma Agencjami Artystycznymi.
       
Bogna Dulińska
Wykładowca Akademii Muzycznej w Łodzi. Jest absolwentką Akademii Muzycznej w Łodzi (w klasie fortepianu prof. Tadeusza Chmielewskiego i adiunkta Janusza Grzelązki). Podczas studiów uzyskała wiele nagród na konkursach: III nagroda na Uczelnianym Konkursie Mozartowskim w Łodzi (1983 r), dwukrotne stypendium II-go stopnia Towarzystwa im. Fryderyka Chopina w Warszawie (1985 r, 1987r), III nagroda na Ogólnopolskim Konkursie Muzyki Kameralnej w Łodzi (1986 r), stypendium Ministerstwa Kultury i Sztuki za osiągnięcia artystyczne (1988 r) oraz stypendium Krajowego Biura Koncertowego na przygotowanie do konkursów międzynarodowych (1988 r).
Swoje umiejętności doskonaliła na Mistrzowskich Kursach Pianistycznych w Dusznikach Zdroju studio Tatiany Szebanowej, Wiktora Mierżanowa, Eugeniusza Mogilewskiego (będąc zawsze wśród wykonawców finałowego koncertu uczestników) oraz w Weimarze studio Bernarda Ringeissena. W 1988 r została zatrudniona w Akademii Muzycznej w Łodzi w charakterze pianisty akompaniatora. Współpracowała wówczas z Katedrą Wokalistyki (klasa śpiewu prof. Delfiny Ambroziak i prof. Adama Dulińskiego).
Od 1998 r współpracuje z Katedrą Instrumentów Dętych Drewnianych, Perkusji i Akordeonu będąc pianistą akompaniatorem w klasie perkusji prof. BereźnickiejPniak, fagotu prof. Krzysztofa Kamińskiego i w klasach saksofonu adiunkta Jacka Delonga i wykładowcy Pawła Gusnara. W grudniu 2005 r.  nagrała płytę Arie i pieśni (Danuta Dudzińska Wieczorek sopran, Bogna Dulińska fortepian) z okazji 60-lecia Polskiego Instytutu Muzycznego, z którym współpracuje od 2004 r. W maju 2005 i 2007 r. otrzymała  Dyplomy Uznania za wyróżniający akompaniament na II i III Międzynarodowym Konkursie Fagotowo-Obojowym w Łodzi, natomiast w maju 2009 r. została jako jedyna wśród pianistów nagrodzona specjalnym dyplomem dla pianisty akompaniatora podczas I Międzynarodowego Konkursu Saksofonowego w Łodzi. Od stycznia 2006 r. podjęła współpracę z Teatrem Wielkim w Łodzi wykonując partię pierwszego fortepianu w operze Benjamina Brittena Mały Kominiarczyk. Prowadzi bardzo ożywioną działalność koncertową zarówno jako solistka, jak i kameralistka – w kraju i za granicą (Niemcy, Japonia, Kanada, Szwecja, Francja, Stany Zjednoczone, Afryka).
 
Piotr Kowalczyk
Solista Teatru Muzycznego w Łodzi. Absolwent Akademii Muzycznej im.Grażyny i Kiejstuta Bacewiców w Łodzi, którą ukończył w 2005 roku na wydziale wokalno aktorskim w klasie śpiewu prof. Leonarda Andrzeja Mroza. Zadebiutował jeszcze w czasie studiów partią Geronima w operze Il matrimonio segreto Domenico Cimarosy; później znakomity wykonawca takich partii jak: Don Alfonso w Cosi fan tutte Wolfganga Amadeusa Mozarta oraz Don Bartolo w Il barbiere di Siviglia Gioacchino Rossiniego.
Na swoim koncie ma także liczne role operetkowe, m.in. Żupana w Baronie cygańskim, czy Franka i Froscha w Zemście Nietoperza J. Straussa, a także role z repertuaru musicalowego, m.in. Lejzor Wolf w Skrzypku na dachu, J. Bocka i wiele innych. Brał udział w licznych mistrzowskich kursach interpretacji muzyki wokalnej, prowadzonej przez światowej sławy śpiewaków, m.in. Helenę Łazarską i Jewgenija Nesterienko.  
Zapraszany, gości na wielu scenach, dając dowód nie tylko znakomitemu kunsztowi wokalnemu, klarowności i piękna głosu, ale także wspaniałej interpretacji, grze aktorskiej i figlarnemu dowcipowi, niejednokrotnie rozśmieszając widza do łez. Artysta posiadający niezwykłą vis comicę i specjalizujący się w rolach charakterystycznych, doskonale odnajduje się w wymagających, często różnych oraz skrajnych psychologicznie i wokalnie postaciach. Koncertuje w kraju i poza jego granicami, m.in. w Niemczech, Belgii, Kanadzie i Ukrainie, gdzie podbija gusty i serca nie tylko publiczności, ale także i prasy, czego dowodem są liczne, znakomite i bardzo pochlebne recenzje.
Solista Teatru Muzycznego w Łodzi gdzie występuje w niemal wszystkich przedstawieniach teatru. W sezonie artystycznym 2007/2008 rozpoczyna współpracę z kolejnymi teatrami: Operą Śląską w Bytomiu i Teatrem Muzycznym w Poznaniu a w styczniu 2013 także z Operą na Zamku w Szczecinie. W 2009 roku Śpiewak rozpoczyna pracę dydaktyczną na kursach mistrzowskich interpretacji muzyki wokalnej przekazując doświadczenie i wiedzę ze swojego dorobku pracy na scenie młodym adeptom kunsztu wokalno aktorskiego. Od stycznia 2012 roku przyjął propozycję funkcji Doradcy Prezydenta Miasta Zgierza ds. integracji środowisk artystycznych oraz wspierania i rozwoju instytucji kultury i sztuki.
 
Jan Zwolicki  
Malarskie wizje Jana Zwolickiego wypełniają motywy, których niejednoznaczny, niekiedy wręcz tajemniczy sens wciąga i zaciekawia. Wizja ta czerpiąc z realnego świata rozgrywając się w sferze prywatności nie od zaraz i nie zawsze ujawnia swoje znaczenie. Często pozostaje niejasny typ relacji zachodzącej miedzy bohaterami tej opowieści.  
Twórczość Zwolickiego poprzez rodzaj malarskiej stylizacji wydaje się być osadzona w tradycji Nowej Figuracji. Obrazy często zdradzają swój fotograficzny rodowód. Nadano im jednak subiektywny i głęboko emocjonalny charakter. Wizja Zwolickiego nie jest chłodną relacją. Przeciwnie, wydaje się ona być rodzajem nostalgicznego wspomnienia zawierającego pewną dozę ironii.  
Swobodny rysunek i impulsywnie użyty kolor jest żywiołem Zwolickiego. Artysta posługuje się nim z absolutną biegłością, operując niebywale szeroką gamą i zaskakującymi kontrastami temperatur. Aktywność artystyczna Jana Zwolickiego zaowocowała wieloma indywidualnymi wystawami zwłaszcza na terenie Niemiec.
 
Na wystawie w teatrze autor zaprezentuje swoje najnowsze prace. Zapraszamy.

Centrum Kultury Teatr   w Grudziądzu  
24 lutego   
Koncert Niedzielny  

Pieśni, przeboje operetkowe i musicalowe
Otwarcie wystawy malarstwa Jana Zwolickiego  
Godz. 12.00   
bilety 10 zł

CK Teatr
ul. Focha 19
86- 300 Grudziadz
tel. 56 46 209 24  

Exit mobile version