☰ menu

Myszka Miki w interaktywnej instalacji audiowizualnej

sob.-sob.
19.12-09.01.2016

Myszka Miki jest ikoną, która cieszy się sympatią widzów w każdym wieku 

i w niemal wszystkich zakątkach globu. Miki wielokrotnie stawał się inspiracją artystów, m.in. Andy′ego Warhola, Roya Lichtensteina czy Damiena Hirsta. Tym razem polski oddział Disneya zaprosił do współpracy lokalnych artystów. Członkowie grupy panGenerator stanęli przed otwartym zadaniem: twórczej interpretacji Mikiego. Efektem ich pracy miała być interaktywna instalacja, która połączy energię, radość i zabawę – elementy nieodłącznie kojarzone z Mikim. Najważniejszą inspiracją stały się rozpoznawane przez wszystkich, okrągłe uszy Myszki. I to właśnie uszy nadały dalszy kierunek poszukiwaniom, których ostatecznym rezultatem jest Mikifon.

 

Mikifon sampluje dźwięki z otoczenia, obracając się dookoła w ich poszukiwaniu, a następnie przekształca je w rytmiczne sekwencje muzyczne, których brzmienie kształtowane jest przez publiczność biorącą udział w interakcji. Warstwa dźwiękowa instalacji wzbogacona jest o interaktywne wizualizacje pojawiające się na cylindrycznym wyświetlaczu, umieszczonym w ruchomej części Mikifonu, będącej syntetycznym ujęciem głowy Myszki Miki. Instalacja łączy nowoczesną, wysublimowaną formę z angażującą i klarowną interakcją, dzięki czemu obiekt wpisuje się w kontekst galeryjny, jednocześnie stanowiąc dużą atrakcję zarówno dla starszych, jak i najmłodszych odbiorców.

 

Mikifon będzie można oglądać od 20 grudnia 2015 do 10 stycznia 2016 roku w Muzeum dla Dzieci w Państwowym Muzeum Etnograficznym w Warszawie. Następnie wyruszy w trasę po miastach Polski i Europy Środkowo-Wschodniej.

The Walt Disney Company Polska (TWDC)

TWDC to wiodąca międzynarodowa firma z dziedziny rozrywki rodzinnej i mediów, działająca w pięciu segmentach biznesowych: sieci medialne, parki rozrywki i ośrodki wypoczynkowe, produkcja filmowa, produkty konsumenckie oraz interaktywna grupa medialna.

TWDC istnieje na rynku polskim od ponad 20 lat. Polskie przedstawicielstwo firmy powstało w 1993 roku, a otwarcie The Walt Disney Company Polska nastąpiło w roku 2003. Od 2009 polskie biuro odpowiedzialne jest za region Europy Środkowej i Wschodniej, obejmujący 16 krajów, z lokalnymi biurami w Budapeszcie, Pradze i Bukareszcie.

W roku 2006 na polskim rynku zadebiutował kanał Disney Channel, który niezmiennie jest jednym z najchętniej oglądanych kanałów w grupie 4 – 15 oraz widzów 4+. Multipleks kanałów Disneya w Polsce obejmuje również Disney XD oraz Disney Junior. Od września 2012 r. TWDC Polska jest dystrybutorem filmów i animacji wytwórni reprezentowanych przez TWDC, tj. Disney Studios, Disney/Pixar, Marvel Studios oraz LucasFilm. Disney blisko współpracuje również z telewizjami otwartymi oraz kanałami tematycznymi.

Produkty licencyjne Disneya, dostępne u wszystkich największych sprzedawców detalicznych w Polsce, występujące w kategoriach: zabawki, odzież, wyposażenie wnętrz, artykuły żywnościowe, książki i magazyny, artykuły papiernicze, DVD, Blu-Ray oraz gry.

panGenerator

panGenerator to grupa zajmująca się projektowaniem i szuką nowych mediów, założona w 2010 przez Piotra Barszczewskiego, Krzysztofa Cybulskiego, Krzysztofa Golińskiego i Jakuba Koźniewskiego. Projekty tworzone w ramach grupy, integrują nowoczesne media cyfrowe z niebanalnymi formami przestrzennymi i angażującą interakcją – łącząc ze sobą światy bitów i atomów. Prace panGeneratora prezentowane były na całym świecie, min. w Melbourne, Pekinie, Atlancie, Tel Avivie, Barcelonie, Wiedniu, na najwazniejszych festiwalach designu i sztuki, takich jak Ars Electronica, WRO Media Art Biennale, Łódź Design, DMY, NODE i wiele innych. Oprócz działań o charakterze artystycznym i komercyjnym, grupa zaangażowana jest również w działania edukacyjne i promocję sztuki nowych mediów w Polsce.

www.pangenerator.com

Muzeum dla Dzieci

Muzeum dla Dzieci im. Janusza Korczaka funkcjonuje  przy Państwowym Muzeum Etnograficznym w Warszawie od grudnia 2012 roku. Nowoczesna przestrzeń Muzeum jest przyjazna dzieciom, dostosowana do ich potrzeb i inspiruje je do aktywnego udziału
w zajęciach edukacyjnych i warsztatach rodzinnych. Ze względu na etnograficzny charakter Muzeum, wszelkie odbywające się w nim zajęcia stanowią źródło międzykulturowych inspiracji i możliwości poszerzenia horyzontów młodych odbiorców.

W specjalnie zaprojektowanej przestrzeni kilku sal dzieci mogą odkrywać cały świat, poznać kultury – tradycyjne i współczesne, przedmioty i zjawiska z różnych kontynentów. Dowiadują się też czym jest muzeum, kto w nim pracuje, jak się po nim poruszać. Mogą dotykać każdego eksponatu i zleźć odpowiedzi na wiele pytań. A wszystko to w formie zabawy, ciekawej przygody, niespodzianki…

Muzeum przeznaczone dla najmłodszych jest miejscem, w którym każde dziecko poczuje się pełnoprawnym partnerem dorosłych. W relacjach ze swoimi Podopiecznymi Muzeum dla Dzieci inspiruje się kodeksem etyki patrona placówki Janusza Korczaka, który twierdził, że: „Nie ma dzieci, są ludzie".

www.muzeumdladzieci.pl

Exit mobile version