Program zajęć muzycznych prowadzonych w nieformalnym, radosnym i sprzyjającym nauce środowisku. Tworzą je rodzice wraz ze swymi dziećmi poprzez wspólną zabawę muzyką.
Zdolności muzyczne są tak samo naturalną umiejętnością jak chodzenie, czy mówienie. Wszystkie dzieci są uzdolnione muzycznie, a podstawowe kompetencje muzyczne takie jak czyste śpiewanie i rytmiczne poruszanie się to nasze przysługujące od urodzenia prawo. Innymi słowy tak jak wszystkie dzieci rodzą się z potencjałem do uczenia się, rozumienia i używania języka ojczystego, tak samo wszystkie dzieci mają wrodzony potencjał by uczyć się, rozumieć i wykonywać muzykę należącą do kultury w jakiej się wychowują. Aby jednak zapewnić możliwość rozwoju tego potencjału, muzyka musi zostać odpowiednio doświadczana we wczesnym dzieciństwie.
Music Together powstał na podstawie wyników badań z zakresu neurologii, psychologii i uczenia się we wczesnym dzieciństwie. Badania wskazały, że rozumienie muzyki i zdolność do jej odpowiedniego wykonywania nie są koniecznie pokrewne. Zdolność do wykonywania muzyki związana jest z dwoma czynnikami: audiacją i umiejętnością posługiwania się aparatem mowy i ruchu. Dlatego okres dzieciństwa jest krytyczny nie tylko dla rozwoju audiacji, ale także umiejętności zaangażowania się w muzykę poprzez śpiew i taniec. Aby rozwinąć je odpowiednio, należy zacząć w wieku od 0 do 5 lat. Zadaniem nauczyciela jest w tym okresie nie tylko stymulacja małego ucznia w czasie zajęć, lecz przede wszystkim wyposażenie rodzica w podstawowe umiejętności wykorzystywane w zabawie z dzieckiem w domu. Aktywny udział i przykład rodziców lub opiekunów – bez względu na ich „zdolności muzyczne” – jest niezbędny do prawidłowego rozwoju muzycznego dziecka. MUSIC TOGETHER pod pozorem wspólnej zabawy z dzieckiem wprowadza bogactwo skal, gam, wzorów rytmicznych, zmian dynamicznych, ćwiczeń głosowych, modulacji, progresji i innych elementów gramatyki muzycznej.
PROGRAM OPARTY NA BADANIACH:
KONTAKT Z ŻYWĄ MUZYKĄ i JĘZYKIEM ANGIELSKIM: Podczas zajęć śpiewamy piosenki w języku angielski, gramy na instrumentach perkusyjnych i tylko sporadycznie korzystamy z akompaniamentu płyty CD.
OCZEKIWANIA: Nie oczekujemy, że dzieci podczas zajęć będą siedzieć, mogą czuć się swobodnie! (tak długo, jak jest to bezpieczne dla wszystkich) Każde dziecko odkrywa muzykę we własny, wyjątkowy sposób.
RÓŻNE STYLE MUZYCZNE: Do piosenek śpiewanych na zajęciach łatwo się przyłączyć i są one oparte o tematy bliskie dzieciom, nie oznacza to jednak, że są banalne. Wręcz przeciwnie, niezwykle bogate muzycznie, obejmują szeroki zakres stylów muzycznych, tonacji, rytmów i pieśni z różnych kultur.
NAUKA GRAMATYKI MUZYCZNEJ: Poprzez szeroki wybór stylów muzycznych, różnorodność rytmu i wzorów tonalnych Music Together uczy gramatyki muzycznej i pomaga dziecku rozwinąć muzyczną wyobraźnię.
godz. 10:00 – 11:00 dzieci w wieku 0 – 2 lat
godz. 11:30 – 12:30 dzieci w wieku 3 – 7 lat
Terminy kolejnych koncertów:
05.03.2017 (nd.), 02.04.2017 (nd.), 07.05.2016 (nd.), 04.06.2017 (nd.).
Miejsce: Klub muzyczny Filharmonii Opolskiej
http://www.filharmonia.opole.pl/calendar/event/2017-03-05/11:30
Udział opiekuna w zajęciach jest obowiązkowy.
Scenariusz spotkania:
- Hello song – piosenka na przywitanie (ang/pol)
2. Rhythms and Rhymes – piosenka/rytmiczanka (ang) – na siedząco, dzieci na kolankach rodziców
3. Roll over – piosenka (ang)
4. Butterfly – piosenka z tańcem i z rekwizytami – chusty– (CD) –
5. I’ve got the rythm – piosenka (ang)
6. Play along – wspólna gra na instrumentach perkusyjnych
7. Old brass wagon – wspólny taniec – (CD)
8. Prezentacja instrumentów: fortepian + flet w formie bajki
9. Warsztat tworzenia własnych instrumentów – rainmakers
10. Goodbye song – piosenka na pożegnanie