Odkrycie swoich talentów jest kluczem do coraz szybciej zmieniającego się świata. Często niedoceniane w naszym systemie edukacyjnym przestrzenie artystyczne – teatr, śpiew, czy taniec – mają szansę wydobyć ukryty w dziecku potencjał. Niektórzy ludzie potrzebują ruchu, melodii aby myśleć. W miejsce uczenia się jedynie słusznych odpowiedzi, by zaliczyć kolejne testy, proponujemy zajęcia, które mogą kojarzyć się z marginalnymi, najmniej potrzebnymi, a de facto mogą obudzić uśpione lub nieodnalezione bogactwo, które pomoże dziecku we wszystkich innych przedmiotach w szkole, obudzi ciekawość świata.
Oto historia: „/…/ Wszystkie dzieci zaczynają swoją karierę w szkole z błyskotliwą wyobraźnią, płodnymi umysłami i z wolą podejmowania ryzyka w kwestii tego, co myślą. Kiedy mój syn (syn autora – Kena Robinsona, przyp. redaktora) miał cztery lata, jego przedszkole wystawiło jasełka. W przedstawieniu była wspaniała scena, kiedy trzech małych chłopców weszło na scenę jako Trzej Królowie, wnosząc swoje dary złota, kadzidła i mirry. Myślę, że drugi chłopiec trochę się speszył i pomylił kolejność. Trzeci chłopiec musiał zaimprowizować wers, którego się nie nauczył, albo niezbyt uważał na próbach, jako że miał tylko cztery lata. Pierwszy chłopiec powiedział: Przynoszę ci złoto. Drugi chłopiec powiedział: Przynoszę ci kadzidło.
Trzeci chłopiec powiedział: Mirek to przysłał
Najbardziej spodobało mi się w tej sytuacji to, że ilustruje ona, że dzieci, kiedy są bardzo młode, nieszczególnie boją się popełnić błąd. Jeśli nie są pewne, co zrobić w określonej sytuacji, po prostu odważnie coś strzelą i zobaczą, co się stanie. To nie znaczy, że być w błędzie znaczy to samo, co być kreatywnym. Czasem być w błędzie, to po prostu być w błędzie. Prawdą jest jednak to, że jeśli nie jesteś przygotowany na to, że możesz popełnić błąd, nigdy nie zrobisz nic oryginalnego”.
Nasza accentowa propozycja wydobywania potencjału z dzieci to WARSZTATY TEATRALNE
Serdecznie zapraszamy na warsztaty teatralne w języku angielskim dla młodych i młodszych! Przystąp do jednej z dwóch grup wiekowych:
7 – 12 lat
13 – 16 lat
W programie warsztatów oferujemy:
- ćwiczenia integracyjne
- scenki i dialogi w języku angielskim osadzone w konkretnym kontekście sytuacyjnym dające możliwość nauczenia się nowych zwrotów językowych
- aktywne zdobywanie umiejętności językowych poprzez angażowanie słuchu, wzroku i aktywność fizyczną
- pracę z emocjami
- ćwiczenia na dykcję umożliwiające wyraźne wypowiadanie słów i zdań po angielsku
- autentyczną radość z procesu twórczego
- ćwiczenia ruchowe
- odkrywanie możliwości ukrytych w rekwizycie
- krótkie końcowe przedstawienie, na które zapraszamy rodziców
Poprzez działanie twórcze młody aktor przełamie barierę językową i wstydliwość, a także nauczy się konkretnych zwrotów i zdań po angielsku.
Proponujemy cykl warsztatów – 4 spotkania po półtorej godziny. Pierwsze spotkanie będzie poświęcone zadaniom rozbudzającym wyobraźnię teatralną młodego uczestnika, a następnie przystąpimy do realizacji spektaklu.
Serdecznie zapraszamy!