Kształtujemy pierwsze doświadczenia i relacje w grupie. Wprowadzamy pewne zasady wspólnej zabawy i pracy, traktowania rówieśników, szanowania otoczenia i zabawek.
Dostarczamy bodźców zmysłowych, pobudzamy myślenie, konstruujemy pierwsze pojęcia i przedstawienia, rozwijamy i doskonalimy mowę dziecka – wyrazistość i poprawność.
Metody, z których korzystamy:
techniki plastyczne – malujemy całym ciałem, i po ciele też, jeśli wola dziecka taka, lepimy, gnieciemy, rysujemy; zawsze wychodzimy za krawędzie i najchętniej pracujemy na dużych płaszczyznach;
techniki ruchowe – rytmizujemy, przytupujemy i tańcujemy, razem i osobno, a udaje nam się nawet wpleść w tę robotę elementy kinezjologii edukacyjnej zwanej gimnastyką mózgu;
techniki muzyczne – instrumenty nie są do tego, do czego wydają się być, a my maluchy szybko to udowodnimy;
techniki słowne – gadamy, śpiewamy, opowiadamy, a czasem nawet do rzeczy…, Pani potem twierdzi, że rozwinęliśmy zdolności komunikacyjne i słowotwórcze albo ćwiczyliśmy aparat mowy;
techniki relaksacyjne – bo to jest bardzo ważne, żeby też odpocząć, więc niekiedy zdarza się to i nam.
Jesteśmy otwarci dla każdego rodzica. Jeżeli chcieliby Państwo porozmawiać z nami o rozwoju dziecka, jego zdolnościach, potrzebach, czy swoich niepokojach – Zapraszamy na rozmowy indywidualne po każdych zajęciach. (Grupa wiekowa 2-3,5 lat).
ZAPRASZAMY 🙂