☰ menu

Międzynarodowy Festiwal Teatrów Dzieci i Młodzieży – Wigraszek 2010 – Suwałki

pon.-czw.
14.06-17.06.2010

 

Regulamin IX Międzynarodowego Festiwalu Teatrów

 

Dzieci i Młodzieży WIGRASZEK 2010

 

 

I

Festiwal odbywać się będzie w dniach 14–17 czerwca 2010 r. w Suwałkach.

 

II

Celem festiwalu jest:

·       nawiązanie wzajemnych kontaktów zespołów dziecięcych i młodzieżowych, polskich i zagranicznych, poprzez sztukę teatralną

·       dialog uczestników festiwalu dotyczący problemów młodego, współczesnego człowieka

·       inspirowanie do poszukiwań nowych form pracy artystycznej i wychowawczej w zespole

·       promocja twórczości teatralnej dzieci i młodzieży

·       edukacja teatralna instruktorów i dzieci poprzez udział w warsztatach.

 

III

W festiwalu mogą uczestniczyć zespoły teatralne:

1.     Skupiające dzieci do lat 18

2.     Działające w krajach europejskich.

3.     Prezentujące spektakle w następujących kategoriach:

a) teatry żywego planu

b) teatry animacji

c) teatry piosenki

d) teatry ruchu

e) teatry uliczne (szczególnie mile widziane)

f) kabarety.

IV

1.     Podstawą zgłoszenia zespołu jest nadesłanie do 30 kwietnia 2010 r. na adres Regionalnego Ośrodka Kultury i Sztuki, 16–400 Suwałki, ul. T. Noniewicza 71, z dopiskiem „Wigraszek 2010”:

a)      rejestracji spektaklu (ogólny plan bez zbliżeń i montażu) na: kasecie VHS, płytach CD, DVD

b)      dokładnie wypełnionej karty zgłoszenia.

2.     Organizatorzy powołają Radę Artystyczną, która dokona kwalifikacji zgłoszonych spektakli. O decyzji Rady Artystycznej organizatorzy powiadomią zespoły do 10 maja 2010 r.

3.     Zespoły zakwalifikowane do udziału obowiązane są przesłać do 20 maja 2010 r. oficjalne potwierdzenie uczestnictwa oraz materiały informacyjno-reklamowe zespołu.

Uwaga: Materiały nadesłane po 30 kwietnia 2010 roku nie będą brane pod uwagę przez Radę Artystyczną przy kwalifikacji.

 

V

1.     Spektakle oceniać będzie jury powołane przez organizatorów.

2.     Przewidziane są nagrody pieniężne i rzeczowe dla instruktorów i zwycięskich zespołów w kategoriach dziecięcej i młodzieżowej oraz nagroda Grand Prix.

3.     Jury przy ocenie weźmie pod uwagę następujące kryteria:

a)     walory wychowawcze spektaklu

b)     kreacje aktorskie

c)      prawdziwość wypowiedzi

d)     oprawę muzyczną

e)     oprawę plastyczną.

  1. W związku z rokiem 2010, ogłoszonym przez władze miasta Suwałk jako Rok Marii Konopnickiej (w setną rocznicę śmierci poetki), organizatorzy zachęcają do wykorzystania w spektaklach twórczości poetki i bajkopisarki. Za najbardziej interesujące wykorzystanie motywów twórczości M. Konopnickiej przewidziana jest nagroda specjalna Dyrektora ROKiS.

 

VI

Imprezy towarzyszące

1.     W ramach festiwalu odbędą się spotkania:

a)     metodyczne i warsztatowe poświęcone problemom pracy teatralnej z dziećmi

b)     rekreacyjno-kulturalne, które odbywać się będą w miejscach atrakcyjnych turystycznie w otoczeniu bogatej przyrody Suwalszczyzny.

Organizatorzy uprzejmie proszą zespoły teatralne oraz instruktorów o udział w proponowanych warsztatach i spotkaniach przez cały czas trwania festiwalu.

 

VII

Koszty związane z pobytem zespołu

1.     Koszty noclegów i wyżywienia pokrywają uczestnicy festiwalu w ramach akredytacji w wysokości 300 zł od osoby za cztery dni festiwalu. Wpłata na konto: Bank PEKAO SA O/Suwałki nr 44 1240 5211 1111 0000 4920 8096 z dopiskiem „Wigraszek 2010”.

2.     Zespoły niekorzystające z noclegów i wyżywienia wpłacają wpisowe w wysokości 35 zł os. osoby.

3.     Instytucja zgłaszająca zespół pokrywa koszty przejazdu zespołu na festiwal i z festiwalu.

4.     Odwołanie rezerwacji noclegów i wyżywienia uczestników winno być zgłoszone organizatorom najpóźniej do 10 czerwca 2010, w przeciwnym wypadku organizatorzy obciążą ww. kosztami placówkę delegującą zespół.

 

 

VIII

Obowiązki organizatorów i uczestników

1.     Organizatorzy zapewniają:

a)     dużą scenę o wymiarach 8×5,5 m, wys. stropu 8 m (uwaga: brak możliwości opuszczania sztankietów do podwieszenia dekoracji, brak kurtyny)

b)     małą scenę o wymiarach 4 x 4 m, wys. 3,5 m

c)      oświetlenie (przy dużej scenie brak możliwości zawieszenia świateł nad sceną), sprzęt nagłaśniający, odtwarzacz CD, magnetofon i MD

d)     obsługę techniczną spektaklu

e)     wyłącznie standardowe rekwizyty potrzebne do realizacji spektaklu: stół, krzesło, wieszak i lustro, pod warunkiem, że zostaną ujęte w karcie zgłoszenia.

2.     Organizatorzy nie zapewniają rekwizytów potrzebnych do realizacji spektaklu innych niż w punkcie 1 e.

Uwaga: organizatorzy proszą o dokładne opisanie potrzeb scenicznych i technicznych w karcie zgłoszenia. Wymagane jest wcześniejsze uzgodnienie wszystkich potrzeb związanych z montażem spektaklu i uzyskanie potwierdzenia możliwości ich realizacji przez organizatora. Osobą do kontaktu w tym zakresie jest pan Mirosław Jankowski, kierownik Działu Administracyjno-Gospodarczego, tel. +87 566 42 11 lub 563 51 63, kom. 698 665 211.

 

3.     Zespoły uczestniczące przygotowują:

a)     prezentację zespołu (okrzyk, działanie teatralne ok. 3 min)

b)     transparent zawierający logo zespołu

c)      plakat informujący o zespole i regionie, z którego pochodzi.

4.     Placówki zgłaszające zespoły do udziału w festiwalu oraz twórcy spektaklu wyrażają zgodę na rejestrację fotograficzną, audio i wideo spektakli oraz ich emisję przez telewizję bez roszczeń finansowych z tym związanych, jak też na wykorzystywanie powstałej dokumentacji w celach metodycznych.

5.     Zespoły zobowiązują się do bezpłatnego pokazania spektaklu w miejscach wskazanych przez organizatora.

6.     Zespoły przyjeżdżają z instruktorem oraz opiekunem (jeden opiekun na dziesięcioro dzieci).

7.     Zespoły uczestniczą w programie proponowanym przez organizatorów.

 

Biuro organizacyjne festiwalu:

Regionalny Ośrodek Kultury i Sztuki w Suwałkach

ul. T. Noniewicza 71, 16-400 Suwałki

tel. +87 566 42 11, faks +87 566 49 34

e-mail: teatr@rokis.suwalki.pl

www.rokis.suwalki.pl/wigraszek.htm

 

Kierownik artystyczny festiwalu: Grażyna Filipowicz-Karp, tel. +87 566 42 11, 513 625 229

 

Ramowy Program Festiwalu

 14 czerwca 2010 r., poniedziałek

16.00 – uroczyste otwarcie Festiwalu – muszla koncertowa, centrum miasta

·       prezentacje zespołów, działania teatralne w plenerze

17.30 – barwny korowód ulicami miasta

18.00 – spektakl – występ gościnny

20.00 – spotkanie organizacyjne uczestników i instruktorów

 

15 czerwca 2010 r., wtorek

9.00 – 15.00 – prezentacje konkursowe

17.00 – 18.30 – warsztaty dla uczestników

20.00 – spektakl plenerowy

 

16 czerwca 2010 r., środa

9.00 – 14.30 – prezentacje konkursowe

17.00 – 20.00 – integracyjna impreza plenerowa

 

17 czerwca 2010 r., czwartek

10.00 – uroczyste zakończenie Festiwalu

·       niespodzianka

·       wręczenie nagród i zamknięcie Festiwalu

 

 Organizatorzy zastrzegają możliwość zmian w programie

 

karta zgłoszenia do pobrania tutaj 

 

Exit mobile version