Dzieci zaglądały do tajemniczych czarnych kubików, w których zaaranżowana była wystawa ilustracji do książki „S.Z.T.U.K.A", wspólnie z rodzicami testowały zabawki, meble, gry planszowe, na kilkunastu tematycznych warsztatach projektowały miasta, meble, własne kolorowanki, tworzyły przysmaki z marcepana i owoców, zmieniały przeznaczenie kartonowych zabawek. Prace, które powstały na warsztatach trafiły na specjalną wystawę – instalację, którą dzieci aranżowały samodzielnie. Znalazło się także mnóstwo chętnych, by spróbować swoich sił w prawdziwym studio radiowym.
Chcemy odczarować słowo design, by nie kojarzyło się ono ze sztuką, czymś niedostępnym i do podziwiania. Wszystko, co nas otacza zostało zaprojektowane i na Festiwalu Designu i Kreatywności pokazujemy dzieciom, że mogą mieć w tym projektowaniu swój udział – mówi Ewa Voelkel-Krokowicz, prezes Concordia Design.
Festiwal Designu i Kreatywności dla Dzieci to pierwsze takie wydarzenie w Polsce, autorski projekt Concordia Design, który organizowany jest dwa razy w roku – w czerwcu i październiku. Jego celem jest pokazanie, że projektując tak zajęcia, by angażowały różne zmysły, jesteśmy w stanie uruchomić naturalną kreatywność dzieci i ją rozwijać. Dlatego zaczynając od budzenia ciekawości, zainteresowania u najmłodszych podczas interaktywnego spektaklu teatralnego, wspólne zajęcia z rodzicami i samodzielne projektowanie podczas różnorodnych warsztatów, uruchamiamy pokłady dziecięcej wyobraźni. Warsztaty są tak zaplanowane, by największą wartością był sam proces projektowania, trenerzy nie narzucają gotowych rozwiązań, nie zakładają z góry efektu.
Wyjątkowym przykładem podczas II edycji Festiwalu były warsztaty prowadzone przez 11-latka. Tymon Górski wg własnej koncepcji uczył dzieci konstruowania fantastycznych budowli z klocków Lego, bez instrukcji i gotowych rozwiązań, a z uruchomieniem własnej wyobraźni. To pierwsze tego typu zajęcia w myśl zasady „dzieci uczą dzieci", które będą rozwijane w Concordia Design.
Dużym zainteresowaniem rodziców i dzieci cieszyło się laboratorium testowania zabawek, mebli i innych przedmiotów zaprojektowanych specjalnie dla najmłodszych. Można było bezkarnie pisać po meblach, grać na nich w darta i warcaby, naklejać ozdoby (kolekcja Young Users – Meble Vox), testować nowe gry planszowe (Granna), wypróbować funkcjonalność fotelików samochodowych (Miko).
Na kiermaszu dobrze zaprojektowanych produktów znalazły się do kupienia takie przedmioty, które zgodnie z myślą Festiwalu zachęcają do aktywności i samodzielnego „dokończenia" np.: domki z kartonu, które trzeba złożyć i pokolorować, udekorować (Love Kids.pl), misie wymagające samodzielnego połączenia elementu, doszycia oczu, nosa (seria „Wykończ Misia" Boskas Teddies), książki edukujące dzieci w ciekawy i przystępny sposób z zakresu architektury, projektowania, mody czy sztuki (wydawnictwo Dwie Siostry).
Na co dzień w Concordia Design odbywają się warsztaty rozwoju zawodowego i osobistego dla dorosłych prowadzone metodami interaktywnymi przez doświadczonych trenerów, a także liczne warsztaty, zajęcia dla dzieci w ramach programu Concordia Kids. To, co łączy programy edukacyjne w Concordia Design, to wspólne wartości: pasja, współpraca, kreatywność.
Organizator II Festiwalu Designu i Kreatywności dla Dzieci: Concordia Design
Partnerzy strategiczni Festiwalu: Kubuś, Hokus-Pokus, Meble Vox, Miko.
Partnerzy: Paso, Granna, Wader, Ziaja, Bazgroszyt, Egmont, Pilch.
Patroni mediani: Gazeta Wyborcza, Elle Decoration, Kikimora, Domosfera.pl, Designalive, Miastodzieci.pl, Radio Merkury, Baby Radio, skarbydzieci.pl, domplusdom.pl, telewizja Domo+ i TeleTOON+, TVP3 Poznań.
O Concordia Design – centrum innowacji, designu i kreatywności:
Jesteśmy platformą współpracy różnych środowisk twórczych – projektantów, biznesu oraz ekspertów z obszaru design & business innovation z Polski i Europy. Specjalizujemy się m.in. w prowadzeniu działalności edukacyjnej w obszarach: innowacja & kreatywność, design management, nowoczesne metody marketingowe, rozwój osobisty, HR. Jesteśmy w ścisłej czołówce instytucji wdrażających nowoczesne metodologie warsztatów w Polsce. Prowadzą je dla nas wybitni praktycy z wykorzystaniem metod interaktywnych. Prowadzimy także działalność konsultingową obejmującą innowacyjne usługi dla biznesu: badania, tworzenie strategii, projektowanie, których celem jest opracowanie i wdrożenie innowacji.
Jesteśmy inkubatorem młodych firm z różnych obszarów projektowania (np.: grafiki, komunikacji, badań, innowacyjnych produktów dla firm, doradztwa w obszarze strategii). CoOffice kumuluje w jednym miejscu potencjał sektorów kreatywnych Wielkopolski.
Jesteśmy nowoczesnym centrum wystawienniczo-konferencyjnym. Concordia Design posiada unikalne wnętrza i infrastrukturę do organizacji konferencji i szkoleń, premier produktów, eventów, wystaw. Tutaj funkcjonuje restauracja Concordia Taste.
Realizujemy innowacyjny program edukacyjny dla dzieci – Concordia Kids. To cykl warsztatów, zajęć stymulujący kreatywność, rozwijający umiejętności manualne, łączący w nowy sposób naukę z zabawą. Organizujemy warsztaty dla dzieci, rodziców oraz warsztaty rodzinne. Współpracujemy z pedagogami, psychologami, artystami i doświadczonymi animatorami, którzy kochają pracę z dziećmi. Teraz nasze warsztaty organizujemy także w innych miastach Polski.
Realizujemy projekty międzynarodowe w obszarze designu i innowacji np.: "Design Innovation & Exchange Programme | Berlin Wielkopolska 2011-2012"- dwuletni projekt mający na celu budowanie relacji pomiędzy projektantami z Berlina i biznesem Wielkopolski. Wspomaga rozwój współpracy pomiędzy projektantami i przemysłem.
Na terenie Concordia Design działa Restauracja Concordia Taste z autorskim menu mistrza kuchni Tomasza Purola. Nowością są tematyczne kolacje degustacyjne, niedzielne spotkania rodzinne oraz koncept Designu na Wynos, gdzie można zakupić dobrze zaprojektowane przedmioty do kuchni, które wcześniej spodobały nam się podczas lunchu.
Concordia Design
ul. Zwierzyniecka 3
Poznań
www.concordiadesign.pl