Setki klocków LEGO, idealnych dla małych dzieci. Pod opieką oraz wsparciem animatorów stworzą wymarzone zamki, bazy marsjańskie, smoki, LEGO-miasta i… cokolwiek dusza zapragnie! Całość można oprawić elementami narracji oraz gier. Możemy budować pionowe konstrukcje na tablicy lub też urządzić konkursy na najlepsze dzieła, a całości nadać wybrany temat przewodni – granice możliwości wyznacza tylko wyobraźnia.
UWAGA! Zajęcia będą odbywały sie w niedziele w godzinach 10.00 – 11.00 i rozpoczną się po feriach zimowych – po 10 lutego. Dokładny termin pierwszych zajęć podamy po zebraniu grupy.
Kreatywna Strefa Lego zawiera następujące atrakcje:
- Setki tysięcy klocków , Duplo, Technic, Soft
- Specjalne stoliczki do budowy własnych konstrukcji
- Wspólne budowanie wieży
- Eksperymenty z magnesami neodymowymi
- Lego Kalambury
- Budowanie samochodzików Lego napędzanych balonami lub gumkami
- Gry i historie wzbogacone klockami Lego
- Pionowe konstrukcje na specjalnej tablicy
- Wielkie klocki Lego Soft
Dzieci powinny mieć możliwość ekspresji swoich uczuć w sposób wybrany przez siebie
Sposób nauki Planety Robotów (kilka wybranych przykładów)
- Planeta Nauki
Cel: Uczestnicy odkrywają Planetę Nauki i ćwiczą umiejętności zarządzania. Uczymy się o planetach, kosmosie i budujemy pierwszą planetę nauki
- Sortowanie
Cel: Uczestnicy sortują i kategoryzują klocki na różne sposoby kształtów, form, kolorów – rozmawiamy o różnicach, sposobach sortowania, budujemy i sortujemy
- Nazewnictwo
Cel: Uczestnicy wspólnie kategoryzują nazwy dla klocków, aby móc je nazywać. Nazwy, grupowanie, budowanie z rożnych kategorii w parach, podejmowanie decyzji, ćwiczymy trafne wybieranie
- Zdobywanie licencji Planety Nauki
Cel: Uczestnicy utrwalają wiedzę, nabytą podczas zajęć. Budowanie wymarzonego przez siebie bohatera, który przemierza Planetę Nauki.
- Razem przez rzekę
Cel: Uczestnicy poznają strukturę mostów budując swoje własne ( poznają zasady obciążenia i łączeń, budują swoje mosty.
- Wózki inwalidzkie
Cel: Uczestnicy poznają technologię jako pomoc dla ludzi.
Praca na klockach Mindstorms EV3 – koła, zdjęcia wózków inwalidzkich, dyskusja o kołach, budowa wózka do pomocy dla lego ludzika, dyskusja o pomocy i udogodnieniach dla ludzi niepełnosprawnych
- Moja własna kreacja (MOC)
Cel: Uczestnicy odkrywają wiedzę na temat maszyn i wynalazków. Budowa prawdziwej maszyny!
- Budowanie historyjki
Cel: Uczestnicy budują ważną historię o której słyszeli lub którą czytali.
Uczymy definicji historii, scenariuszach, bohaterach, zakończeniach. Tworzymy historie o budowlach dzieci.
- Cóż to za dźwięk?
Cel: Uczestnicy pokazują zrozumienie samogłosek i słów. Rozmowa o dźwiękach, które znają dzieci . Mogą to być spółgłoski, samogłoski, onomatopeje i inne. Wybieramy ulubiony spośród wymienionych, na którym skupiamy się podczas budowania.
- Do czego służą opisy?
Cel: Uczestnicy odkrywają słowa „opisujące”, aby zrozumieć czym jest szczegół. Opisy przedmiotów i ludzi oraz do czego są potrzebne – budujemy i opowiadamy.
- Gra strategiczna
Cel: Uczestnicy mają okazję ćwiczyć kreatywne myślenie, liczenie i rozwiązywanie problemów poprzez grę strategiczną.