☰ menu

Kreatywna Strefa Lego w Hopsaska – zbieramy zapisy

Kreatywna Strefa Lego w Hopsaska - zbieramy zapisy
śr.-śr.
16.01-30.01.2019

Setki klocków LEGO, idealnych dla małych dzieci. Pod opieką oraz wsparciem animatorów stworzą wymarzone zamki, bazy marsjańskie, smoki, LEGO-miasta i… cokolwiek dusza zapragnie! Całość można oprawić elementami narracji oraz gier. Możemy budować pionowe konstrukcje na tablicy lub też urządzić konkursy na najlepsze dzieła, a całości nadać wybrany temat przewodni – granice możliwości wyznacza tylko wyobraźnia.

 

UWAGA! Zajęcia będą odbywały sie w niedziele w godzinach 10.00 – 11.00 i rozpoczną się po feriach zimowych – po 10 lutego. Dokładny termin pierwszych zajęć podamy po zebraniu grupy. 

 

Kreatywna Strefa Lego zawiera następujące atrakcje: 

  • Setki tysięcy klocków , Duplo, Technic, Soft
  • Specjalne stoliczki do budowy własnych konstrukcji 
  • Wspólne budowanie wieży
  • Eksperymenty z magnesami neodymowymi 
  • Lego Kalambury
  • Budowanie samochodzików Lego napędzanych balonami lub gumkami 
  • Gry i historie wzbogacone klockami Lego
  • Pionowe konstrukcje na specjalnej tablicy 
  • Wielkie klocki Lego Soft

Dzieci powinny mieć możliwość ekspresji swoich uczuć w sposób wybrany przez siebie

Sposób nauki Planety Robotów (kilka wybranych przykładów)

  1. Planeta Nauki

Cel: Uczestnicy odkrywają Planetę Nauki i ćwiczą umiejętności zarządzania. Uczymy się o planetach, kosmosie i budujemy pierwszą planetę nauki

  1. Sortowanie

Cel:  Uczestnicy sortują i kategoryzują klocki na różne sposoby kształtów, form, kolorów – rozmawiamy o różnicach, sposobach sortowania, budujemy i sortujemy

  1. Nazewnictwo

Cel: Uczestnicy wspólnie kategoryzują nazwy dla klocków, aby móc je nazywać. Nazwy, grupowanie, budowanie z rożnych kategorii w parach, podejmowanie decyzji, ćwiczymy trafne wybieranie

  1. Zdobywanie licencji Planety Nauki

Cel: Uczestnicy utrwalają wiedzę, nabytą podczas zajęć. Budowanie wymarzonego przez siebie bohatera, który przemierza Planetę Nauki.

  1. Razem przez rzekę

Cel: Uczestnicy poznają strukturę mostów budując swoje własne ( poznają zasady obciążenia i łączeń, budują swoje mosty.

  1. Wózki inwalidzkie

Cel: Uczestnicy poznają technologię jako pomoc dla ludzi.

Praca na klockach Mindstorms  EV3 – koła, zdjęcia wózków inwalidzkich, dyskusja o kołach, budowa wózka do pomocy dla lego ludzika, dyskusja o pomocy i udogodnieniach dla ludzi niepełnosprawnych

  1. Moja własna kreacja (MOC)

Cel: Uczestnicy odkrywają wiedzę na temat maszyn i wynalazków. Budowa prawdziwej maszyny!

  1. Budowanie historyjki

Cel: Uczestnicy budują ważną historię o której słyszeli lub którą czytali. 

Uczymy definicji historii, scenariuszach, bohaterach, zakończeniach. Tworzymy historie o budowlach dzieci.

  1. Cóż to za dźwięk?

Cel: Uczestnicy pokazują zrozumienie samogłosek i słów. Rozmowa o dźwiękach, które znają dzieci . Mogą to być spółgłoski, samogłoski, onomatopeje i inne. Wybieramy  ulubiony spośród wymienionych, na którym skupiamy się podczas budowania.

  1. Do czego służą opisy?

Cel: Uczestnicy odkrywają słowa „opisujące”, aby zrozumieć czym jest szczegół. Opisy przedmiotów i ludzi oraz do czego są potrzebne – budujemy i opowiadamy.

  1. Gra strategiczna

Cel: Uczestnicy mają okazję ćwiczyć kreatywne myślenie, liczenie i rozwiązywanie problemów poprzez grę strategiczną.

Exit mobile version