☰ menu

krakowskie spektakle dla dzieci

śr.-czw.
01.09-30.09.2010
Wrześniowy repertuar Teatru Groteska

05 września, godz. 11:00 i 13:00  O Kasi, co gąski zgubiła
12 września, godz. 11:00 i 13:00  O Kasi, co gąski zgubiła
13 września, godz. 10:00   O Kasi, co gąski zgubiła
14 września, godz. 10:00   O Kasi, co gąski zgubiła
15 września, godz. 10:00   O Kasi, co gąski zgubiła
16 września, godz. 10:00   O Kasi, co gąski zgubiła
17 września, godz. 10:00   Czerwony Kapturek
19 września, godz. 11:00 i 13:00  Czerwony Kapturek

20 września, godz. 09:00 i 11:15   Czerwony Kapturek
21 września, godz. 09:00 i 11:15   Czerwony Kapturek
22 września, godz. 09:00 i 11:15   Malutka Czarownica
23 września, godz. 09:00 i 11:15   Malutka Czarownica
24 września, godz. 09:00 i 11:15   Malutka Czarownica

26 września, godz. 11:00 i 13:00   Kot w butach
27 września, godz. 09:00 i 11:15   Kot w butach
28 września, godz. 09:00 i 11:15   Kot w butach
29 września, godz. 09:00 i 11:15   Kot w butach
30 września, godz. 09:00 i 11:15   Brzydkie Kaczątko

O Kasi, co gąski zgubiła
Opowieść o gęsiareczce Kasi, której gąski porwał Wilk głodomór, a ukryła podstępna Czarownica osadzona została w klimacie pełnej ciepła, autentycznej góralszczyzny. Zrozpaczona zniknięciem gąsek dziewczynka wyrusza w drogę by je odnaleźć. W poszukiwaniach pomagają jej napotkani ludzie, zwierzęta i skrzaty – to dzięki ich życzliwości historia kończy się szczęśliwie. Wędrując z Kasią widzowie spotykają szereg przyjaznych postaci: gospodynię Matuskę, Kowala Ambrożego i jego żonę Kowalową Ambrożynę, odważnego Jasia Juhasa, leśne Skrzaty. Wystąpią też zwierzęta: Gąski, Kózka, Prosię, Owieczki, Piesek.

Reżyser przedstawienia Grzegorz Kwieciński, znany z innych cieszących się powodzeniem realizacji w Teatrze Groteska (m.in. nagradzany „Tygrys Pietrek”), postanowił zaprosić widzów do udziału w teatralnej, górskiej wyprawie. Razem z bohaterami tej historii podziwiać będziemy piękno górskiej przyrody oraz przyglądać się nastrojowym wschodom i zachodom słońca. Spotkamy też Jeża, Zająca i innych mieszkańców lasu.

Charakterystyczne lalki i pomysłowa scenografia, muzyka inspirowana góralskim folklorem, rytmiczne piosenki oraz doskonały ruch sceniczny stanowią o atrakcyjności przedstawienia. Aktorzy Groteski zbudowali szereg przyjaznych, interesujących postaci, które otworzą drogę do spotkania z bajkowym światem Marii Kownackiej. Historia o przyjaźni i wytrwałości na pewno spodoba się najmłodszym. Znakomity spektakl Teatru Groteska potwierdza ponadczasowość utworu, będącego klasyką literatury dziecięcej.


Czerwony kapturek

"Czerwonego Kapturka"
powinni poznać wszyscy. Dlatego właśnie, z myślą o najmłodszych widzach, przygotowaliśmy bajkę wg scenariusza Jana Brzechwy.

Proponowana przez nas wersja popularnej historii to niezwykle kolorowy, wesoły, żywiołowy, roztańczony i rozśpiewany musical dla dzieci, który – mamy nadzieję – będzie świetną okazją do zabawy także dla rodziców.

Jest tu i mama, i Czerwony Kapturek, i babcia, i wilk, i gajowy. No i koszyczek. Wszystko, jak trzeba. A przede wszystkim aktorzy, którzy uruchamiają całą maszynerię do tworzenia fikcji i bawienia się nią(…).

Główni bohaterowie to proste, jak z dziecięcych rysunków, lalki – wielkie głowy, długie cienkie kończyny z gumy, wielkie dłonie i stopy. Dłonie to rękawiczki na rękach aktorów, stopy-kapcie na stopach aktorów. Lalki nie są śliczne, realistyczne czy wyrafinowane plastycznie, ale wesołe, trochę karykaturalne, a przede wszystkim dynamiczne. Czasami złudzenie jest pełne (gdy aktor kryje się za lalką), ale niezbyt się o to dba. Historia Czerwonego Kapturka jest przecież znana, nawet najmłodsi widzowie wiedzą, jak się potoczy. Ważniejsza wydaje się zabawa w teatr, w samo snucie opowieści. Taniec, śpiew, trochę złośliwe, trochę ciepłe pokazywanie charakterów, bynajmniej nie sentymentalnie.

Malutka Czarownica
Malutka Czarownica
to pełna perypetii opowieść o przyjaźni, wytrwałości, drodze do doskonałości i wreszcie umiejętności sprzeciwstawienia się złu. Malutka Czarownica tak potrafi wykorzystać magiczne zaklęcia, aby służyły nie tylko jej, ale wszystkim, którzy znajdują sie w potrzebie. Jej moc potrafi zmienić złe intencje innych, a także wymierzyć karę tym, którzy nie mają litości dla słabszych. Reżyser spektaklu Lech Wroński wraz z aktorami Teatru Groteska otworzą wrota do krainy czarów. Zobaczymy aktorów w żywym planie w kolorowych kostiumach i maskach, a także fantazyjne, pięknie animowane lalki. Wartka akcja i zaskakujące zakończenie – wszystko w bajkowej scenografii Jana Polewki i w rytm porywającej muzyki Ewy Korneckiej. Pomysłowe piosenki i zaklęcia Barbary Cieślak sprawią, że nie tylko młodzi widzowie, ale i ci trochę starsi  dadzą się porwać magii teatralnego świata. Historia z morałem, która uczy odwagi posiadania własnego zdania i stawania w obronie innych, opowiedziana w sposób lekki i zabawny, a jednak skłaniająca do refleksji…

Malutka Czarownica pragnie zostać jak najprędzej prawdziwą, dorosłą czarownicą, by móc wraz z innymi wiedźmami tańczyć każdego roku w Noc Walpurgii. Najważniejsza z Czarownic docenia jej determinację i daje jej rok na naukę. Po tym czasie Malutka Czarownica ma stawić się na egzamin i udowodnić, że stała się NAPRAWDĘ DOBRĄ CZAROWNICĄ. Czy uda jej się zdać egzamin? Jaka jest definicja bycia dobrą czarownicą? Czy rację ma Kruk Abraksas, który twierdzi, że „być dobrym, to przecież takie proste"? Ta pełna niesamowitych postaci i fantastycznych wydarzeń baśń porusza temat dobra i zła. Uczy umiejętności i odwagi opowiedzenia się po jednej ze stron. Wartka akcja i zaskakujące zakończenie. A tak na marginesie: nieźle byłoby znać parę zaklęć –  nie uważacie?”


Kot w butach
Zawarta w bajce anegdota pokazuje jak sprytem i kombinatorstwem można osiągnąć fortunę i rękę pięknej księżniczki zarazem. Tylko czy właśnie o tym chciał powiedzieć nam autor? Bądźcie nieuczciwi, bo to się zawsze opłaca? …chyba nie. Więc przyjrzyjmy się sprawie uważniej. Młody młynarz dostaje w spadku Kota. Szybko orientuje się, że ów Kot gada, mało tego, całkiem z sensem gada. Kot jest wyjątkowy, chcę dla swojego pana jak najlepiej, widzi w nim nawet materiał na księcia. Oczywiście ma już pewien plan, w ramach którego będzie musiał trochę nakłamać, a nawet kogoś zjeść. Lecz czegóż to się nie zrobi by osiągnąć tak szczytny cel, przecież zawsze lepiej jest być kotem księcia niż młynarza…choć znajdą się też tacy, którym bardziej smakują tłuste i promienne myszy z młyna, niż chude i zziębnięte z zamku. Prawda?

W tej oryginalnej adaptacji bajkowe postaci zaskakująco pasują do realiów współczesnego świata. W zabawny sposób wprowadzeni zostajemy w senne życie młynarzy, atmosferę dworu i wreszcie intrygę Kota w butach, któremu marzy się książęca korona dla swojego pana. Gdzie kończy się spryt, a gdzie zaczyna oszustwo? Odważnie spojrzenie na dwuznaczną rzeczywistość bajkowego świata. Doskonały ruch sceniczny (Kota w butach gra w tym spektaklu kobieta) dowcipne piosenki i humor, z którego śmiać się będą i dzieci, i dorośli. Pozbawione dosłowności kolorowe, kubistyczne dekoracje i kostiumy pozwolą uruchomić wyobraźnię widzów.


Brzydkie Kaczątko

Spektakl powstał na motywach baśni H. Ch. Andersena, a właściwie powstaje w trakcie pisanie bajki przez autora. W domu pana Andersena wszyscy domownicy chodzą na palcach, żeby nie przeszkadzać w powstawaniu kolejnej bajki. A bajki nie da się zwyczajnie napisać. Bajka musi się sama urodzić. Albooo… wykluć. Więc może z jajka? Skoro z jajka, to bohaterem zostaje brzydkie kaczątko, które po wielu bolesnych doświadczeniach z szarego pisklęcia przemieni się w pięknego łabędzia. Ta naturalna w przyrodzie kolej rzeczy stanie się w teatrze źródłem poetyckiej metafory. Źli ludzie, ukryci pod kostiumami zwierzęcych postaci, dostrzegli tylko szarą powierzchowność głównego bohatera. Dopiero mądre i dobre łabędzie odkryły w nim wewnętrzne piękno.
Bajka kończy sie morałem: "Każdy może być bogaty, gdy tylko sięgnie ręką po obłok, każdy może być piękny, wystarczy, że zakwitnie w nim dobro".


To teatralna zabawa w wymyślanie bajki. Bohaterowie powstają na oczach widzów z koszyka wiklinowego, kanapy i kolorowych chustek. Spektakl operuje różnorodnymi środkami teatru lalek: lalki animowane przez aktorów, maski i kostiumy. Wszystko po to, aby przedstawienie mogło zainteresować i – mamy nadzieję- zachwycić widzów. Przedstawienie w dwóch aktach oprawione jest barwną i zabawną plastyką Pawła Pawlaka oraz muzyką Krzysztofa Dziermy.

Rezerwacja biletów: od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-16.00
tel. 12 633 37 62, tel./fax 12 632 92 00
centrala: 12 633 48 22, 631 81 80 wew. 227, 238, 252

Kasa biletowa jest czynna od poniedziałku do piątku w godz.
8.00-12.00, 15.00-17.00 i na godzinę przed każdym spektaklem.
tel. 12 623 79 59; 12 633 48 22 wew. 252

Exit mobile version