☰ menu

Już wkrótce premiera animowanego filmu dla całej rodziny – Tajni i fajni!

pt.-czw.
27.12-02.01.2020

„Tajni i fajni” to animowana komedia, której akcja toczy się w świecie międzynarodowych szpiegów najwyższej klasy. Superagent Lance Sterling i naukowiec Walter Beckett są niemal dokładnymi przeciwieństwami.

Pewny siebie do granic zuchwałości Lance jest najwspanialszym szpiegiem na świecie – najlepszym z najlepszych w międzynarodowym środowisku agentów. Czego dowodem jest jego motto, „latam solo”. Lance to twardziel, wysoki, elegancki, cool. Wszyscy go znają, a fani często wiwatują na jego widok. Jest też przyzwyczajony, że ma do dyspozycji supergadżety agenta, oparte na najnowszych technologiach w tym supernowoczesny, dwuosobowy sportowy samochód Audi RSQ e-tron. Pod tym względem Lance i pozostali agenci polegają na technicznych geniuszach, działających za kulisami, którzy projektują te gadżety na potrzeby Agencji. Jednym z tych speców jest ciamajdowaty, choć uroczy Walter Beckett. Walter to zupełne przeciwieństwo Lance’a: to sympatyczny typ kujona, niewysokiego, ubranego dla wygody i komfortu, a nie stylu – geniusz, nie sportowiec. Podczas gdy większość gadżetów, projektowanych w Agencji ma na celu niszczyć i zabijać, Walter, 15-letni absolwent MIT stosuje inne podejście i wymyśla gadżety niezwykle skuteczne, lecz nie robiące krzywdy.  Na przykład, gdy ma za zadanie zaprojektować granat, wymyśla urządzenie, wybuchające brokatem, który układa się w obrazem słodkiego kociątka. Dlaczego? Walter wie, że widok kotka wywoła produkcję serotoniny i patrzący poczuje się szczęśliwy, mniej agresywny oraz straci czujność. To o wiele bezpieczniejsze niż tradycyjny, niszczący granat. Lance jest zdania, że ogień należy zwalczać ogniem, natomiast Walter uważa, że przy takim podejściu wszyscy mają oparzenia. Gdyby mógł, Walter ocaliłby świat, przytulając go. Niespodziewanie ich drogi się połączą. Co z tego wyniknie … będziecie mogli się przekonać 10 stycznia 2020 roku.

Głosy poszczególnym postaciom podkładają Will Smith (Lance Sterling ), Tom Holland (Walter) , Karen Gillan (Oczy), Rashida Jones (Agentka Marcy Kappe), DJ Khaled, Ben Mendelsohn ( Tristan McFord) i Masi Oka (Agent K).

Troy Quane (Reżyseria) jest weteranem branży z 24-letnim stażem. W 2014 roku dołączył do Blue Sky Studios, aby rozwijać i reżyserować filmy fabularne. Uczestniczył przy produkcjach takich jak: „Titan – nowa Ziemia” Fox Feature Animation (2000), „Tygrys i przyjaciele” Disneya (2000) i „Osmosis Jones” Warner Bros. Feature Animation (2001), a także animowany film Adama Sandlera „Osiem szalonych nocy” (2002), Disneya „Zaczarowana” (2005). oraz „Ciekawski George” wytwórni Universal (2006).Pomagał w opracowaniu wielu filmów animowanych, takich jak „Niewiarygodny pan Limpet” dla Warner Bros., „Candyland” dla Universal, 9 (2009), „Artur ratuje Gwiazdkę” dla Focus Features (2011) dla Aardman Animation i „Hotel Transylwania” (2012) dla Sony Pictures Animation. W 2010 roku wyreżyserował 22-minutowy film „Smerfy: Opowieść wigilijna” (2011) dla Sony Pictures Animation. Krótki film, łączący efekty CGI oraz tradycyjną animację, został wydany w 2011 r. i jest dziś co roku emitowany w telewizji. Quane odegrał także kluczową rolę w tworzeniu licznych filmów fabularnych Blue Sky Studios, w tym „Epoki lodowcowej: Mocnego uderzenia” (2016) oraz nominowanego do Oscara „Fernando” (2017).

Nick Bruno ( Reżyseria) debiutuje w roli reżysera. W 2005 roku Bruno dołączył do Blue Sky Studios jako młodszy animator filmu fabularnego „Epoka lodowcowa 2: Odwilż” (2006). Pnąc się po szczeblach kariery w dziedzinie animacji, Bruno pełnił rolę animatora nadzorującego ekipę animacyjną w filmie „Fistaszki – wersja kinowa” (2015), a w 2015 r. Variety nazwało Bruno jednym z „dziesięciu animatorów, których trzeba zobaczyć”. Inne jego prace obejmują produkcje takie jak: „Horton słyszy Ktosia” (2008), „Epoka lodowcowa 3: Era dinozaurów” (2009), „Rio” (2011), „Tajemnica Zielonego Królestwa” (2013), „Epoka lodowcowa 4: Wędrówka kontynentów” (2012), „Epoka lodowcowa: Mocne uderzenie” (2016), a także dwa filmy krótkometrażowe – „Surviving Sid ” (2008) i nominowany do Oscara „Nie czas na żołędzie” (2006). Swojej pasji do opowiadania Bruno dał wyraz jako współautor powieści graficznej Urban Legendz, która zadebiutowała wiosną 2019

Reżyserów Troya Quane’a i Nicka Bruno cieszyła perspektywa zrealizowania filmu, który ich zdaniem mógł wprowadzać dzieciaki w świat filmów szpiegowskich. Dlatego zależało im, żeby „Tajni i fajni” miał wszystkie elementy, typowe dla tego gatunku: egzotyczne lokalizacje na całym świecie, olśniewającą stronę wizualną, pełne rozmachu sceny akcji, futurystyczne gadżety i doskonałą ścieżkę dźwiękową z chwytliwym motywem przewodnim. Powrócili więc do klasyków gatunku, żeby zanurzyć się w ich stylowej, cool atmosferze. Potem wyobrazili sobie, jak by to wyglądało, gdyby zastąpili bohaterów tych filmów gołębiem i odkryli, że im mocniej osadzali się w realiach, tym zabawniejszy był gołąb w centrum wydarzeń.

Bruno mówi, „Nie chcieliśmy zrobić z tego parodii, lecz prawdziwy film szpiegowski, tyle że animowany”. Zaś Quane dodaje, „Obaj podchwyciliśmy szalony pomysł, w którym człowiek zmienia się w gołębia”.Koncepcja scenariusza, a tym samym pomysł Waltera były genialne dlatego, że gołębie to w gruncie rzeczy niezwykłe stworzenia, a do tego idealna przykrywka! Bruno wyjaśnia, „Te ptaki są w każdym mieście świata. Nikt nie zwraca na nie uwagi. Nikt nawet nie zdaje sobie sprawy z ich obecności. Ukrywają się na widoku. Mają oczy po bokach głowy, więc ich pole widzenia obejmuje 360 stopni, co oznacza, że przez cały czas widzą twoją twarz i własny kuper. Nie podkradniesz się do nich znienacka”.

„Po prostu sobie odfruną”, podsumowuje Quane. „To jedne z najszybszych ptaków na świecie. A ponieważ są takie szybkie, widzą wszystko w większym przyspieszeniu niż my, więc rzeczywistość wygląda w ich oczach jak w zwolnionym tempie. Od początku nazywaliśmy to Gołębi Bullet Time. Gołębie widzą też w ultrafiolecie, dostrzegają wiązki promieni niewidoczne dla ludzkiego oka”.

Quane kontynuuje, „Z pozoru brzmi to jak żart, ale w istocie jest to idealne przebranie dla agenta. Nikt nie zdaje sobie sprawy z twojej obecności. Masz naturalne super-gadżety. To genialne rozwiązanie, zresztą jak wszystkie inne wynalazki Waltera”. Na przykład, Walter opracował urządzenie do osobistej ochrony, „nadmuchiwany uścisk”. Każdy, kto je trzyma zostaje otoczony miękką poduchą, która go chroni przed zagrożeniami. Inny wynalazek to multi-pen. Wygląda jak zwykły wielokolorowy długopis, lecz w rzeczywistości można z niego wystrzelić serpentynę i związać złoczyńcę. Albo spryskać go serum o lekkiej nucie lawendy, które wyciągnie prawdę z najbardziej zatwardziałego typa. Można z niego nawet wystrzelić niegroźny dla życia impuls elektryczny, który pozbawi trafiony obiekt kontroli mięśniowej, redukując go do niegroźnej galaretki.

 

Data premiery: 10 stycznia 2020 (Polska)

Reżyseria: Troy Quane, Nick Bruno

Producenci: Peter Chernin, Michael J. Travers, Jenno Topping

Autor muzyki: Theodore Shapiro

Gatunek: animacja, familijny, przygodowy

Studia filmowe: Blue Sky Studios, 20th Century Fox, Walt Disney Pictures

Produkcja: Blue Sky, Twentieth Century Fox, 2019

Czas projekcji: 102 min.

Exit mobile version