☰ menu

Jaworzno ma lwa, który bada wzrok

sob.
16.11.2013

 

– Niestety po 8 roku życia może być już za późno na leczenie niektórych wad wzroku, stąd im wcześniej rozpoznamy zaburzenia widzenia i zaczniemy je leczyć, tym lepszy będzie efekt – uświadamia dr Iwona Filipecka, pomysłodawczyni kampanii.

Głównym celem akcji jest zbadanie wzroku dzieci z pierwszych klas szkół podstawowych i jak najszybsze wykrycie zaburzeń wzroku. Klinika Okulus do współpracy w badaniach zaprosiła jaworznickie podstawówki. Badania realizowane w ramach ,,Szkoły Zdrowego Widzenia" są bezpłatne. Obejmują ocenę widzenia na różne odległości, widzenia przestrzennego, ruchomości i ustawienia oczu, widzenie barw oraz badanie konwergencji.

– Dopiero wykonanie takich kompleksowych badań pozwala ocenić, czy dziecko dobrze widzi i czy ma zapewnione optymalne warunki do rozwoju i nauki – podkreśla dr Agnieszka Nowak, kierownik Specjalistycznej Poradni Okulistycznej Okulus Plus – ,,Biała Sobota" będzie dobrą okazją, żeby to sprawdzić.

Lekarzom w badaniach pomoże maskotka kampanii – Lew Wicek, który będzie nie tylko towarzyszył onieśmielonym maluchom w trakcie badań, ale też chętnie pozował do wspólnych zdjęć.

16 listopada przebadani zostaną pierwszoklasiści, którzy nie mogli wziąć udziału w badaniach wykonywanych przez lekarzy w szkołach. Specjaliści poradni Okulus Plus zapraszają także wszystkich chętnych rodziców wraz z dziećmi z okolic Jaworzna. Badanie przeznaczone są przede wszystkim dla dzieci w wieku 6-7 lat i wykonywane będą od 9.00 do 12.00 w poradni przy ulicy Nowej 8.

Rodzice, którzy zdecydują się na przebadanie wzroku swojej pociechy w ramach „Białej Soboty", proszeni są o rejestrację telefoniczną pod numerem: (32) 627 63 98.

Zaprezentowanie wyników raportu z badań realizowanych w Jaworznie w ramach II edycji Szkoły Zdrowego Widzenia odbędzie się 26 listopada 2013 o godz. 13.00 w sali obrad Rady Miejskiej w głównym budynku Urzędu Miejskiego w Jaworznie, przy ulicy Grunwaldzkiej 33.

Więcej informacji o kampanii na stronie: www.okulus.pl.

Pomysłodawcą kampanii jest kierownik medyczny dr n. med. Iwona Filipecka, specjalista chorób oczu, członek Amerykańskiej Akademii Okulistyki

Exit mobile version