☰ menu

Informacja dla Rodziców

czw.-pt.
14.06-29.06.2012

 

Podstawą zastosowania terapii medycznej – jest badanie diagnostyczne.
Jeżeli przyczyna złego zachowania dziecka i problemów z nauką jest inna, to również Państwo otrzymacie informację od konsultanta Centrum Tomatisa w Poznaniu. Opieka lekarzy dziecięcych: pediatry, neurologa, psychiatry, alergologa, laryngologa oraz terapeutów: neurologopedy, psychologa – może czasami nie być wystarczająca. Często powikłania poinfekcyjne (np. zapalenie uszu) stanowią zaburzenia percepcji słuchowej. W badaniu audiologicznym dziecko słyszy dobrze, ale występuje problem „słyszenia ze zrozumieniem", szybkiej analizy komunikatu słownego. Warto sprawdzić źródło zaburzeń – www.treningsluchowy.pl (wypełnij ankietę) lub tel. 502348094, (61) 8770131. Podajemy „Objawy zaburzeń uwagi słuchowej (wg P. Madaule)"

 

Słuchanie receptywne, skierowane na zewnątrz (do otaczającego świata)


-zaburzenia koncentracji
-nadwrażliwość na dźwięki
-błędna interpretacja pytań i poleceń
-mylenie podobnie brzmiących słów
-konieczność częstego powtarzania poleceń
-nieumiejętność spełniania wieloczłonowych poleceń.

Słuchanie ekspresyjne skierowane do wewnątrz (kontrola własnych wypowiedzi)
-monotonne wypowiedzi
-problemy z płynnością i wyrazistością wypowiedzi
-ubogie słownictwo
-nadużywanie stereotypowych wyrażeń
-nieumiejętność czystego śpiewania
-mylenie liter lub odwracanie ich kolejności
-słabe rozumienie tekstu czytanego
-problemy z czytaniem na głos
-problemy z głoskowaniem

Funkcje motoryczne
-brak poczucia rytmu
-niewyraźne pismo
-mieszana dominacja
-problemy z organizacją, strukturą
-mylenie strony prawej i lewej

Poziom energii
-trudności z porannym wstawaniem
-męczliwość
-nadaktywność
-skłonności do ulegania przygnębieniu (uwaga – do różnicowania z depresją)
-poczucie przytłoczenia codziennymi obowiązkami.

Postawy społeczne
-mała tolerancja na frustrację
-tendencja do wycofywania się
-drażliwość
-niedojrzałość
-brak motywacji do nauki/pracy
-negatywne nastawienie do nauki/pracy

 

 

Exit mobile version