☰ menu

Hokus-Pokus zaprasza na nowe zajęcia!

pon.
24.09.2012

od 13.09.12

1. Edukacja teatralna w przedszkolach i pierwszych klasach szkoły podstawowej

Nikogo nie musze przekonywać , jak ważnym elementem w życiu każdego młodego człowieka jest edukacja artystyczna. Dziecko odpowiednio ukierunkowane niczym gąbka chłonie wszystkie aspekty życia kulturowego. Z mojego doświadczenia wynika, że praca z tak delikatną istotą wymaga użycia środków, które przez stymulację stopniowo przechodzą w formę .
W edukacji teatralnej formę stanowią tworzywa artystyczne takie jak: lalka, maska, scenografia, dźwięk itp.
Podczas spotkań z dziećmi krok po kroku, poznajemy poszczególne tworzywa.
Ich kształt jest zbliżony do zapisu wygenerowanego przez umysł dziecka, a zatem nie istnieje zewnętrzny przymus powielania norm przyjętych przez dorosłego człowieka.
To dziecko jest kreatorem i tak naprawdę ono decyduje o tym jaki ostateczny kształt przyjmie tworzywo .
Moim zadaniem jako człowieka teatru jest koordynować poszczególne zachowania oraz działania wychowanków , tak by w rezultacie z ich udziałem doprowadzić do powstania dowolnego w formie przedstawienia teatralnego .

Zajęcia odbywają się w środy o godzinie 16:30

 

2. Warsztaty Ceramiczne dla dzieci i dorosłych

Poniedziałki godzina 16:00 warsztaty dla dzieci
Poniedziałki godzina 18:00 warsztaty dla dorosłych

Pracownia zajmuje się warsztatami ceramicznymi dla dzieci przedszkolnych i szkolnych.W czasie warsztatów ceramicznych dzieci poznają tajniki rzeźbienia, historię sztuki, ale także mogą swobodnie budować z tworzywa jakim jest gliną. Zapraszamy do naszej pracowni, w której dzieci dowiedzą się skąd się bierze glina, jak tworzyć w glinie, jak szkliwić i malować swoje prace.

Warsztaty ceramiczne
Warsztaty ukierunkowane są na nieskrępowany rozwój dziecięcej kreatywności oraz sprzężenie zwrotne w postaci prac będących niezmodyfikowanym efektem pracy dzieci. Program warsztatów będzie łączył rozwój manualny dzieci z edukacją oraz rozwojem ich zmysłu estetycznego. Pracownia zlokalizowana jest w Centrum Artystycznym Hokus Pokus. Taka lokalizacja zapewnia dogodny dojazd klientów na prowadzone w pracowni zajęcia (klienci mają możliwość zatrzymać się na parkingu przynależącym do Centrum)

Warsztaty prowadzi Pani Marta Rolicz.

 

3. Capoeira dla dzieci
Capoeira jest dla mężczyzn, kobiet i dzieci; jedynymi, którzy nie powinni się jej uczyć są ci, którzy nie chcą. (Mestre Pastinha)

Wtorki i Czwartki godzina 16:30

CAPOEIRA
Jest to wywodząca się z tradycji afrykańskiej i brazylijskiej sztuka walki, której formy są rytmiczne, akrobatyczne i skupiają się na kopnięciach. Spośród innych sztuk walki wyróżnia się dynamizmem i taneczną płynnością.Podstawowym instrumentem używanym w rodzie (wym. hoda -zamknięty krąg ) jest berimbau, którego rytm nadaje zarazem tempo gry prowadzonej przez graczy. Kolejnym ważnym instrumentem jest atabaque – duży bęben stawiany na stojaku, wykonany z wydrążonego pnia i napiętej na niego skóry.

Z pewnością przyjemnym urozmaiceniem treningów będzie nauka tańców: samby brazylijskiej oraz maculelê (brazylijski taniec wywodzący się z tradycji i kultury niewolników).

 

4. Warsztaty rozwijające
ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE IQ

Geniusz nie wie, w jaki sposób wpada na rozwiązania, wynalazca nie zna swojego toku rozumowania. Uczymy nasze dzieci naszego sposobu rozumowania. Dorosłym rzadko przychodzi do głowy myśl, że dziecko może być bystrzejsze, że jest zdolne zrozumieć coś, bez wytłumaczenia, tylko obserwując. Ale tak właśnie uczą się dzieci. Wiele obserwują, a potem same wymyślają regułę, na której podstawie zachodzą zjawiska.

Aby rozwinąć u dziecku myślenie logiczno-matematyczne należy zachęcać je do myślenia, szacowania, rozwiązywania problemów, zagadek matematycznych i logicznych, eksperymentowania z cyframi i liczbami, przedstawiania faktów w sposób logiczny i uporządkowany. Dziecko posiadające inteligencję matematyczno-logiczną chętnie szuka rozwiązań problemów oraz posługuje się kodami numerycznymi, alfabetycznymi i symbolicznymi. Cechuje je łatwość myślenia abstrakcyjnego i strukturalizowanego, co objawia się poprzez następujące cechy i umiejętności:

– zdolność rozwiązywania problemów w sposób niewerbalny,
– zdolność do rozumienia i operowania abstrakcyjnymi symbolami,
– dostrzegane związków przyczynowo-skutkowych,
– dostrzegane struktury wewnętrznej przedmiotów i zjawisk,
– dedukcyjne formułowanie wniosków
– konsekwencja w działaniu,

 

5. Zajęcia Ruchowe Weroniki Sherborne
ZAJĘCIA METODĄ RUCHU ROZWIJAJĄCEGO WERONIKI SHERBORNE

Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne to system ćwiczeń i zabaw ruchowych, które wywodzą się z naturalnych potrzeb dziecka, zaspokajanych w kontakcie z dorosłym tzw. baraszkowanie pojawiające się we wczesnym dzieciństwie. Metoda Ruchu Rozwijającego jest propagowana na całym świecie jako jeden z ważniejszych czynników rozwoju psychomotorycznego dzieci.

Wykorzystuje dotyk, ruch oraz wzajemne relacje fizyczne, emocjonalne i społeczne do rozszerzania:
– świadomości własnego ciała i usprawniania ruchowego
– świadomości przestrzeni i działania w niej
– pogłębiania kontaktu z innymi ludźmi

Ćwiczenia Ruchu Rozwijającego są okazją do:

– poznania własnego ciała
– usprawniania motoryki
– poczucia własnej siły, sprawności i związanych z tym możliwości ruchowych

Dzięki metodzie Ruchu Rozwijającego dziecko:
– zaczyna mieć zaufanie do siebie, zyskuje poczucie bezpieczeństwa
– poznaje przestrzeń wokół siebie
– uczy się kontrolowania przestrzeni – poznaje przestrzeń, uczy się, jak jego ciało porusza się w przestrzeni, co rodzi zaufanie do własnego ciała oraz poczucie bezpieczeństwa wobec otoczenia
– dzieli przestrzeń z innymi ludźmi, co jest źródłem empatii
– nawiązuje kontakt początkowo z jedną osobą, potem z grupą- jest to okazja podjęcia współdziałania z innymi osobami, dostarcza poczucia wspólnoty i przeżycie szczęścia

http://www.hokuspokus.lodz.pl/ 

 

Exit mobile version