Platforma dostępna jest pod adresem www.sienkiewicz.promocjaksiazki.pl W każdej chwili można na nią wejść i sięgnąć po przydatne informacje związane z lekturą, a nauczyciele mogą pobrać nowoczesne scenariusze lekcji.
Pierwsze wydanie gry ukazało się w październiku 2016 roku i dostępne było jedynie dla szkół i bibliotek. Przez całą jesień odbywały się rozgrywki i testy. Oto kilka spostrzeżeń, które przekazali nauczyciele i bibliotekarze:
- zastosowanie gry, a więc pozbawionej przymusu zabawy okazało się w szkolnej praktyce bardzo dobrym pomysłem na zachęcenie młodzieży do czytania;
- zwycięzcami zostawały często osoby, które nie odnoszą na co dzień sukcesów na lekcjach języka polskiego – dzięki wygranej zyskały wiarę w siebie i motywację;
- gra działała integrująco na grupę i pozwalała wciągnąć do zabawy osoby pozostające zwykle na uboczu, mniej popularne w klasie;
- odniesiony sukces i zaciekawienie, jakie wywołuje przyjazna grafika gry i nowoczesna wiedza, przekazana za pomocą QR kodów, skłoniły osoby, które nie lubią czytać do zapoznania się z książką;
- bardzo podobała się młodzieży, zaproponowana poprzez platformę wiedzy, możliwość krytycznej lektury powieści, z uwzględnieniem jej kontekstu historycznego i konwencji literackich (pamiętajmy, że powieść ma ponad 100 lat). Młodzi czytelnicy chętnie podejmowali dyskusję z autorem (na przykład na temat kolonializmu);
W drugim, dostępnym już powszechnie wydaniu uwzględniliśmy wszystkie zgłaszane opinie i uwagi. Między innymi dodaliśmy do gry dodatkowe karty pytań, a instrukcja została bardzo uproszczona i wzbogacona o wersję filmową, dzięki czemu zasady gry można zrozumieć w 4 minuty.
Dotychczasowi gracze zwrócili uwagę, że gra ma szansę sprawdzić się także w sytuacjach prywatnych: znana wszystkim powieść łączy dziadków, rodziców i dzieci i umożliwia wspólną rodzinną zabawę.
Dla zespołu (projektantów, grafików, polonistów, metodyków), który pracował nad powstaniem gry jej tworzenie było bardzo ciekawą przygodą i tematem do wielu dyskusji, głównie na temat: jak w przystępny i interesujący sposób mówić współczesnej młodzieży o konwencjach literackich i świecie sprzed 100 lat, który tak bardzo różni się od naszego. Pierwsze reakcje pokazują, że próba okazała się udana.