W 2020 roku z tym niezwykle ważnym przekazem organizatorom oraz partnerom wydarzenia udało się dotrzeć łącznie do setek tysięcy rodaków. Akcję propagowały również indywidualne osoby, malując usta na różowo i udostępniając zdjęcia na swoich social mediach. Poprzednią edycję wspierała też m.in. Galeria Katowicka, która w tym roku znów chętnie włączyła się w projekt.
– Galeria Katowicka od zawsze stara się być blisko katowiczan oraz wspierać wartościowe i ważne inicjatywy. Dlatego też ponownie zaangażowaliśmy się w Pink Lips Project. Tegoroczna odsłona przedsięwzięcia jest szczególna, ze względu na panującą pandemię COVID-19, która od dłuższego czasu pozostaje tematem numer jeden na arenie międzynarodowej. Inicjatywa IFMSA-Poland to świetny sposób, by zwrócić uwagę na istnienie innego, bardzo istotnego problemu, jakim jest wciąż wysoka zachorowalność na raka szyjki macicy – mówi Anna Szczerkowska, Marketing Manager Galerii Katowickiej. Mamy nadzieję, że za sprawą strategicznej lokalizacji naszego obiektu, towarzysząca akcji idea wybrzmi jeszcze mocniej – dodaje.
Fasada Katowickiej będzie podświetlona na różowo przez cały tydzień, w dniach 18-24 stycznia. Organizatorem akcji Pink Lips Project jest Międzynarodowe Stowarzyszenie Studentów Medycyny IFMSA-Poland.